Heipähei.
Päätin tässä itsekin siirtyä käyttämään Mac koneita. Tarkoituksena olisi ostaa Mac Mini. Konetta aion käyttää pienehköön kuvien käsittelyyn (GIMP, iPhoto), tekstinkäsittelyyn ja esitysten tekoon (Open Office), sekä pienimuotoiseen videonkäsittelyyn (iMovie). Lisäksi nämä tavalliset internet, irkki, musiikin kuuntelu jne...
Tässä olen nyt pähkäillyt, että kannattaako ostaa Core Duo vai Core Solo ja laittaakko 1GB vai 2GB muistia.
Sololla ja Duolla on hintaeroa se joku 170euroa, mutta olen silti kallistumassa tuon Duon puolelle.
Lähinnä enää on tuo muistin määrän valinta. Kun en ole aikaisemmin käyttänyt näitä vehkeitä, niin miten pitkälle tuo pelkkä 1GB riittäisi kuvien käsittelyssä ja videon muokkaamisessa (ja muutenkin peruskäytössä)?
-Juho P.
Uutta Mac Miniä hankkimassa
Pienen ihmeen ystävät
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Uutta Mac Miniä hankkimassa
Viesti Kirjoittaja jspalt »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Viesti Kirjoittaja D »
Duon ja solon välille ei tule hintaeroa kun joku 60e jos ottaa 80g kovon ja superdriven. Eli duohan siinä on selvästi järkevämpi ostos. Muistista en osaa sanoa mitään, mutta uudenuutukaisessa minissä oleva 512 ei kyllä oikeen tahdo riittää. Muistia niin paljon kuin on vara, sanoi joku viisas ja oikeassa tuntuu olevan =D
ei sitten pidetä signua ei.
-
-
Viesti Kirjoittaja D »
Nopeasti tuli mulle ainakin. Paketti lähti tulemaan 13 tunnin kuluttua tilauksesta, ja kone oli kuuden vuorokauden päästä perillä. Muistin lisäys varmaankin kyllä hidastaa koneen tuloa...jspalt kirjoitti:Kiitoksia nopeille vastaajille. Lähti sitten Core Duo + 2 GB muistia tilaukseen. Nyt sitten jännätään missä vaiheessa tuo tulee tänne Itä-Suomen synkkiin metsiin.
-Juho P.
ei sitten pidetä signua ei.
-
Lähinnä tuossa minua ihmetyttää se, että sivujen mukaan muistien lisääminen vie kolme päivää. Mutta se, että otin myös langallisen näppäimistön ja Mahtavan Hiiren, vie kahdeksan päivää... Mutta onhan tässä vielä kesää jäljellä.D kirjoitti:Nopeasti tuli mulle ainakin. Paketti lähti tulemaan 13 tunnin kuluttua tilauksesta, ja kone oli kuuden vuorokauden päästä perillä. Muistin lisäys varmaankin kyllä hidastaa koneen tuloa...
-Juho P.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Iso muisti on aina hyvä valinta.jspalt kirjoitti:Kiitoksia nopeille vastaajille. Lähti sitten Core Duo + 2 GB muistia tilaukseen. Nyt sitten jännätään missä vaiheessa tuo tulee tänne Itä-Suomen synkkiin metsiin.
-Juho P.
intelMinissä olisi sitten hyvä käyttää universal-binary-ohjelmia, että ei niin tahmaa:
Openofficesta taitaa olla jo universal binaryt (vai ?)
Onkohan Gimp:istäkin ?
Niin, onko se Turku nyt niin synkkää metsää ja Itä-Suomea ?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Taitaa noista molemmista olla jo jonkinsortin universal binaryt tehtynä.mikas kirjoitti:Iso muisti on aina hyvä valinta.
intelMinissä olisi sitten hyvä käyttää universal-binary-ohjelmia, että ei niin tahmaa:
Openofficesta taitaa olla jo universal binaryt (vai ?)
Onkohan Gimp:istäkin ?
Niin, onko se Turku nyt niin synkkää metsää ja Itä-Suomea ? [:|]
Itseasiassa kylläkin majailen täällä Mikkelin lähistöllä lomailemassa/töissä tällähetkellä ja kyllä nyt tämä synkäksi Itä-Suomeksi lasketaan. :)
-Juho P.
-
Viesti Kirjoittaja MacApple »
Terve.
Tässä pidin pientä taukoa HOmpusta, kun salasana unohtui, enkä muistanut minkä 24:stä sähköpostiosoitteestani olin HOmppuun laittanut. Niin tai näin, olen pyörinyt tällä väline enimmäkseen Omenamehu.org:ssa, mutta siitä viis.
Toukokuussa kävi niin, että marssin Ruoholahdenkadun Officelinen, ja kouraan tarttui Mac Mini Core Solo, Applen näppiksen ja Logitechin hiiren kanssa.
Nyt olisin tunkemassa lisää muistia koneeseeni. Miten on, rikkooko takuun, jos koneen avaa itse?
Kiitos jo näin etukäteen.
Tässä pidin pientä taukoa HOmpusta, kun salasana unohtui, enkä muistanut minkä 24:stä sähköpostiosoitteestani olin HOmppuun laittanut. Niin tai näin, olen pyörinyt tällä väline enimmäkseen Omenamehu.org:ssa, mutta siitä viis.
Toukokuussa kävi niin, että marssin Ruoholahdenkadun Officelinen, ja kouraan tarttui Mac Mini Core Solo, Applen näppiksen ja Logitechin hiiren kanssa.
Nyt olisin tunkemassa lisää muistia koneeseeni. Miten on, rikkooko takuun, jos koneen avaa itse?
Kiitos jo näin etukäteen.
MacIsti's -blogi
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Mikäli käytäntö ei ole muuttunut sitten G4 MacMinin, niin takuu ei ole voimassa jos asentaessasi kämmäät jotain. Jos suoriudut puhtain jauhoin vaihdosta, niin takuu on yhä voimassa.
Näin muistan täällä ja muillakin sivuilla kerrotun. Taisipa olla jopa applen omilla sivuilla. applesupportista vois joku vähemmän laiska (kuin minä) mies katsoa.
Näin muistan täällä ja muillakin sivuilla kerrotun. Taisipa olla jopa applen omilla sivuilla. applesupportista vois joku vähemmän laiska (kuin minä) mies katsoa.
-
Ei oikeen vakuuta tuo nopeus kun arvioitu lähetyspäivä on 25. tätäkuuta. Vaikka tilatessa luki että kone kolmen ja näppis+hiiri kahdeksan päivän kuluttua lähetysvalmis...D kirjoitti:Nopeasti tuli mulle ainakin. Paketti lähti tulemaan 13 tunnin kuluttua tilauksesta, ja kone oli kuuden vuorokauden päästä perillä. Muistin lisäys varmaankin kyllä hidastaa koneen tuloa...
-Juho P.
-
-
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka