Eikös nuori ole alle 30-vuotias? Mä olen nuori kanssa.Muffe kirjoitti:Nuori.
Hopeisen omenan ikäjakauma
Sana on (melkein) vapaa.
-
mercury
-
Macco
-
Maza
-
Macchiavelle
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
Ericssonin (naapurin känny/verkko valm.) mielestä 34 v. on insinöörille liian korkea ikä, innovativisuus ei toimi enää. Niinpä he peräti maksavat heille että he lähtevät jotta saadaan nuorempaa porukkaa töihin.
Onhan siinä perää, fyysikoille että matemaatikoille 30 v merkkaa yhtä paljon kuin keskivertoduunarille eläkeikä. Sen jälkeen kun ei mitään mahtavia keksitä. Einsteinkin oli 19 v kun suhteelisuusteoria päähän pälkähti..
Onhan siinä perää, fyysikoille että matemaatikoille 30 v merkkaa yhtä paljon kuin keskivertoduunarille eläkeikä. Sen jälkeen kun ei mitään mahtavia keksitä. Einsteinkin oli 19 v kun suhteelisuusteoria päähän pälkähti..
"Medias in res"
-
Pave
-
Riina
Viesti Kirjoittaja Riina »
Olisiko nuori aikuinen?Macco kirjoitti:Mikä on sitten yli 30-vuotias? Vanha? Aikuinen? Tahtoo tietää, kun kohta olen sellainenmercury kirjoitti:Eikös nuori ole alle 30-vuotias? Mä olen nuori kanssa.Muffe kirjoitti:Nuori.
Jos vertaa vaikka omaan mutsiin, jolla oli mun ikäisenä jo kaksi kersaa. Joista toinen jo koulussa. Niin se tuntuu niin aikuiselta
-
webbuli
Viesti Kirjoittaja webbuli »
No onpas ikäkysymykset herättäneet keskustelua...Riina kirjoitti:Olisiko nuori aikuinen?Macco kirjoitti:Mikä on sitten yli 30-vuotias? Vanha? Aikuinen? Tahtoo tietää, kun kohta olen sellainenmercury kirjoitti:Eikös nuori ole alle 30-vuotias? Mä olen nuori kanssa.Muffe kirjoitti:Nuori.Musta ei ainakaan tunnu kovin aikuiselta. Mähän oon vielä nuori
![]()
Jos vertaa vaikka omaan mutsiin, jolla oli mun ikäisenä jo kaksi kersaa. Joista toinen jo koulussa. Niin se tuntuu niin aikuiselta
Viitaten lainauksiin, pitää todeta, että on muuten aika hassu juttu, että pari viikkoa sitten synttäreitä viettäneenä tuntee silti itsensä parikymppiseksi, vaikka 20 on tullut täytettyä jo aika monta kertaa
Minusta yli kolmekymppisen voisi kategorioida "elämää nähneeksi ja kokeneeksi nuoreksi"
Onhan tietty heitäkin, jotka 20 täytettyään ryhtyy käyttäytymään "aikuisten lailla", kuuntelemaan humppaa ja iskelmää ja suhtautumaan kaikkeen aikuismaisen tosikkomaisesti, kalkkeutuneeksi.
Itse en koe kuuluvani siihen ryhmään, vaikka pikkuhiljaa alkaa ahdistaa, kun ajattelee, että kolmen vuoden päästä esikoisenikin saavuttaa jo täysi-ikäisyyden kriteerit. Meillä menee siksi varmaan aika hyvin poikien kanssa, että mutsi eli minä ei ole koskaan ollut tietokoneita, erinäisiä moottoriajoneuvoja, kovempaakaan musansoittoa tms. vastaan. Musiikkimakukin kohtaa eriomaisen hyvin, ei tartte karjua et pistä se rynkytys hiljemmalle, kuten omat vanhempani tekivät (paitsi silloin, jos pojat kuuntelee Teräsbetonia, silloin katkeaa verisuoni mun päästä
Näiden asioiden kanssa tunnen olevani yhtä nuori kuin 20 vuotta sitten, mutta toisaalta vastuu ja se, mikä on oikeasti tärkeää, on kasvanut lasten ja elämänkokemuksen myötä ja siksi joskus tunnen olevani kalkkis, kun tulee hetki, jolloin pitää asettaa jälkikasvulle rajat...
Mutta hei... elämää on vielä senkin jälkeen kun täyttää kolmekymmentä, moni asia jopa paranee "vanhetessaan"... ne on vähän kuin viini
Muutaman mainitakseni on se, että kun on tehnyt muksut ajoissa, voi aloittaa ikäänkuin "toisen nuoruuden", moni asia sujuu helpommin kuin nuorena ja sitä on jopa paremmin sujut itsensä kanssa, ei tartte enää koheltaa turhia, mutta voi koheltaa sitä, mikä on jo kivaksi havaittu
mrrrr... hrrr....
-
MVi
Viesti Kirjoittaja MVi »
Mä korjasin toisen luokan vuosiksi 15 – 17, niin se oli kai tarkoitus ollakin.
Omat ikävuodet alkaa kolmosella, mutta ei enää kauaa.
Olisipa kolmenkympin kriisi vielä edessä.![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Olisipa kolmenkympin kriisi vielä edessä.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
webbuli
Viesti Kirjoittaja webbuli »
Kiitos korjauksesta!!MVi kirjoitti:Mä korjasin toisen luokan vuosiksi 15 – 17, niin se oli kai tarkoitus ollakin.
Olisipa kolmenkympin kriisi vielä edessä.
No mutta, sinähän olet sitten mies parhaassa iässä!
Mitäs sitä suotta kolmenkympin kriisin perään haikailemaan... Kohtahan se sitten viidenkympin villitys on edessä, kyllä kai sitä siitäkin kriisin saa aikaiseksi jos haluaa
(Viimeinen kommentti oli sit vaan hyväntahtoinen ikärasistinen vitsi, joten ethän ota liian vakavasti
mrrrr... hrrr....
-
Juraca
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Ihan viimeinen totuus on, että nuori on sellainen, jonka pääkoppa on klaari ja joka onnistuu säilyttämään lapsellisuutensa. M.O.T.mercury kirjoitti:Eikös nuori ole alle 30-vuotias? Mä olen nuori kanssa.Muffe kirjoitti:Nuori.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
mercury
-
Macco
-
mercury
Viesti Kirjoittaja mercury »
Macco kirjoitti:Niitä tanskalaisia muovipalikoitako vai niitä valkoisia, jotka löytyy huulien takaa
PodBrixin 1984-settiä, mutta jätin sittenkin väliin vaikka olin jo puolivälissä tekemässä tilausta. 6 minuutissa möivät loppuun.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka