Jos mulla on eri ohjelmia käynnissä, käytän niiden välillä hyppimiseen Omppu + Tab -klikkausta, jolloin pystyn vaihtamaan nopeasti esim. Wordin ja Safarin välillä.
Mutta onko olemassa jotain näppäinkomentoa, jolla voin samalla tavalla selata eri avoinna olevia Safarin ikkunoita?
Siis jos on esim. tämä Hopeisen Omenan sivu auki ja haluan välillä käydä vaikkapa lukemassa Iltasanomien juttua, joka on auki toisessa Safarin ikkunassa, niin onko jotain muuta keinoa vaihtaa sivua, kuin mennä hiirellä Safarin Window -valikkoon ja sieltä vaihtaa? Mulla on kyllä ruudun oikea alakulma säädetty hotspotiksi, joka näyttää kaikki avoinna olevat ohjelmat kerralla, mutta se ei ole aivan sitä mitä tarkoitan.
Voiko Safarin ikkunoita vaihtaa pikanäppäinkomennolla?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Voiko Safarin ikkunoita vaihtaa pikanäppäinkomennolla?
Viesti Kirjoittaja Patrik »
-
-
Viesti Kirjoittaja Patrik »
Tuo F10 tekee juuri sen, mitä tapahtuu, kun vien hiiren ruudun oikeaan alakulmaan laittamaani hotspotiin. Eli ei ole sitä, mitä kaipaan. Kiitos kuitenkin; tiedänpähän nyt mitä F10:llä voi tehdäMacco kirjoitti:Jos sulla on käyttiksenä Tiikeri, niin F10 näyttää kaikki yhden ohjelman ikkunat kerralla pikkukuvina. Mutta tämäkään ei ilmeisesti ole se, mitä kaipaat?

-
Viesti Kirjoittaja Maza »
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »
Omppu + < vaihtaa ohjelman eri ikkunoiden välillä. FireFoxissa taas voi hyppiä tabbien välillä; omppu+optio+oikea/vasen. Tämä ei näytä toimivan Safarissa. Kannattaa myös testata Shiiraa, siinähän on "tab-exposé" joka on ihan näppärä.
MacBook Pro 2.5GHz / 4 GB / 250GB :: MacBook 2.0GHz White / 2GB / 200GB :: iPod nano 4GB (2G) :: iPhone 1.1.4
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Omppu-vaihto-nuolinäppäimet vasempaan ja oikeaan toimii myös välilehtien vaihtoon Safarissa (ei siis < ja >, vaan nuolet). Näin siis toimii, mikäli ei ole juuri editoimassa tekstikenttää, kuten minä nytMaza kirjoitti:-< ja
-> vaihtaa ikkunoita ohjelman sisällä. Minä käytän Safarin välilehtiä mielelläni, niiden välillä vaihtelu on ikävän hankalan näppäinyhdistelmän takana, nimittäin
-alt-shift-8 tai 9

Viimeksi muokannut mikastus, 16.7.2006 klo 13.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
Ehkä visuaalisesi kätevin (ja näyttävin) tapa on tuo F10, jossa sitten nuolinäppäimillä valitaan haluttu ikkuna. Asiaan liittymättä, olethan kokeillut painella tabulaattoria tuossa F10 tilassa. esc:illä pääsee pakoon tuosta tilasta. On aika hyvin näppäimistöltä käytettävissä tuo expose. Itsellä ei ole edes hotspottina yksikään noista (F9-F11), johtuneeko ruudun koosta (23")
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Tabien välillä voi myös pomppia yhdistelmällä Omppu + "tabin numero"Sam Salonen kirjoitti:Omppu + < vaihtaa ohjelman eri ikkunoiden välillä. FireFoxissa taas voi hyppiä tabbien välillä; omppu+optio+oikea/vasen. Tämä ei näytä toimivan Safarissa. Kannattaa myös testata Shiiraa, siinähän on "tab-exposé" joka on ihan näppärä.
-
Hetkinen. Mulla hyppää kyllä "kirjanmerkkipalkin" kohteisiin, eikä vaihda tabien välillä.Jouna- kirjoitti:Tabien välillä voi myös pomppia yhdistelmällä Omppu + "tabin numero"
Omppu-1 hyppää ensimmäiseen listalla olevaan kirjanmerkkiin, joka ei ole kansio tai auto-open kansio, Omppu-2 seuraavaan samanlaiseen jne..
Oliko Safarista vai Firefoxista tai muusta selaimesta nyt kyse. Itse olen puhunut Safarista.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka