Mitä ohjelmaa suosittelette suurehkojen tiedostomäärien siirtelyyn ftp:lle ja siellä olevien tiedostojen hallinnointiin? Olen kokeillut finderilla verkkoaseman yhdistämisen avulla, mutta se ei anna poistaa ftp-levyltä kamaa, ainoastaaan tallettaa sinne. Aiemmin olen käyttänyt Tucowsin FTP_LE:tä, mutta siitä is ole mac-versiota, Tucowsin sivuilta tosin löytyy muutamia ohjelmia tyrkylle.
Mitä ohjelmia käytätte ja suosittelette? Mites turvallisuusasiat?
Tiedostojen hallinta ja siirto ftp:llä
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tiedostojen hallinta ja siirto ftp:llä
Viesti Kirjoittaja anttilu »
-
Re: Tiedostojen hallinta ja siirto ftp:llä
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minä olen käyttänyt CaptainFTP:tä. Se on aika kätevä.anttilu kirjoitti:Mitä ohjelmaa suosittelette suurehkojen tiedostomäärien siirtelyyn ftp:lle ja siellä olevien tiedostojen hallinnointiin? Olen kokeillut finderilla verkkoaseman yhdistämisen avulla, mutta se ei anna poistaa ftp-levyltä kamaa, ainoastaaan tallettaa sinne. Aiemmin olen käyttänyt Tucowsin FTP_LE:tä, mutta siitä is ole mac-versiota, Tucowsin sivuilta tosin löytyy muutamia ohjelmia tyrkylle.
Mitä ohjelmia käytätte ja suosittelette? Mites turvallisuusasiat?
-
Viesti Kirjoittaja iTekonen »
Siirrätkö tietoja lähiverkon välillä vai johonkin ulkopuolella olevalle serverille? Täytyy nimittäin kehua OSsin loistavia tiedostonjako-ominaisuuksia. Tiedostonsiirtoa varten lähiverkon virittelyyn minulla meni kahden OS X koneen välillä 20s ensimmäisellä kerralla. Windowssilla se ei edes yleensä onnistu, ja vaikka sattuisikin joskus onnistumaan niin siinä on mennyt vähintään neljä tuntia ja lopulta se saattaa lopettaa toimimasta itsestään.
Tuollaisista ftp-serveriä verkkolevynä käyttävistä ohjelmista en sitten tiedä.
FTP:llä tiedostot kulkee salaamattomana, eli käytännössä ainakaan salaamattoman langattoman netin päässä liikkuvien ei olisi syytä siirrellä pahemmin sillä tiedostoja. SInänsähän ongelma ei turvallisuuden puolesta ole järkyttävän suuri. Ei ehkä kannata laittaa samaa salasanaa ja tunnusta ftp:lle, mitä käytät omalla koneellasi.
Tuollaisista ftp-serveriä verkkolevynä käyttävistä ohjelmista en sitten tiedä.
FTP:llä tiedostot kulkee salaamattomana, eli käytännössä ainakaan salaamattoman langattoman netin päässä liikkuvien ei olisi syytä siirrellä pahemmin sillä tiedostoja. SInänsähän ongelma ei turvallisuuden puolesta ole järkyttävän suuri. Ei ehkä kannata laittaa samaa salasanaa ja tunnusta ftp:lle, mitä käytät omalla koneellasi.
-
Viesti Kirjoittaja anttilu »
Samalla kun naputtelin kyselyä, latasin myös summamutikassa tuon ohjelman. Pikaisen räpläyksen perusteella vaikuttaa hyvältä. Täytyy sijoittaa tuo 25 dollaria.MacFinn kirjoitti:Minä olen käyttänyt CaptainFTP:tä. Se on aika kätevä.
Ulkopuolisesta ftp:stä on kyse. Turva-asiatkin näyttävät olevan kunnossa, kun on lankaverkko ja salasana jotain ihan muuta kuin omassa koneessa.iTekonen kirjoitti:Siirrätkö tietoja lähiverkon välillä vai johonkin ulkopuolella olevalle serverille? Täytyy nimittäin kehua OSsin loistavia tiedostonjako-ominaisuuksia. Tiedostonsiirtoa varten lähiverkon virittelyyn minulla meni kahden OS X koneen välillä 20s ensimmäisellä kerralla. Windowssilla se ei edes yleensä onnistu, ja vaikka sattuisikin joskus onnistumaan niin siinä on mennyt vähintään neljä tuntia ja lopulta se saattaa lopettaa toimimasta itsestään.
Tuo lähiverkon vaikeus on tullut pc-puolella todettua. Katselin ohjeita ihmeissäni macin saatuani että näinkö helppoa tämä voi olla. Vielä en tosin ole päässyt kokeilemaan, kun on vain yksi mylly...
Kiitokset nopeista vastauksista, Captainilla mennään.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka