Ulkoinen DVD burneri
Pienen ihmeen ystävät
18 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ulkoinen DVD burneri
Viesti Kirjoittaja r.wagner »
Moi,
jäi aikanaan, toi polttava dvd hommattua miniin ja nyt se harmittaa. Voiko tilanteen paikata viellä ostamalla ulkoisen dvd burnerin. Eli pystynkö tekemään leffoja imoviella ja polttamaan ne ilman mitään säätöjä.
http://finwebstore.officeline.no/cgi-bi ... 5.9.11.1.3
Onko olemassa yllä olevalle tuotteelle kilpailijaa. Onko toast polttoohjelma hyvä?
Kiitos.
jäi aikanaan, toi polttava dvd hommattua miniin ja nyt se harmittaa. Voiko tilanteen paikata viellä ostamalla ulkoisen dvd burnerin. Eli pystynkö tekemään leffoja imoviella ja polttamaan ne ilman mitään säätöjä.
http://finwebstore.officeline.no/cgi-bi ... 5.9.11.1.3
Onko olemassa yllä olevalle tuotteelle kilpailijaa. Onko toast polttoohjelma hyvä?
Kiitos.
MacBook PRO 16"
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Uusin iDVD 6 toimii ulkoisten polttajien kanssa vallan mainiosti. Saman pitäisi päteä myös iDVD 5:seen.
Lacien asemat toimivat tunntetusti Macin kanssa, kuin se legendaarinen junan vessa.
Toast on kyllä paras poltto-ohjelma Macille, joten tuossa on hyvä paketti kasassa.
Lacien asemat toimivat tunntetusti Macin kanssa, kuin se legendaarinen junan vessa.
Toast on kyllä paras poltto-ohjelma Macille, joten tuossa on hyvä paketti kasassa.
-
Kiitti AppleFarmer rohkaisusta,
joo mulla on toi Idvd5, joten hyvä juttu. Mitä luulet AppleFarmer, että tuleeko ton ulkoisen DVD burnerin kanssa mitään ongelmia. Eli saako sen toimimaan yhtä rasvaisesti, kuin olisi uusi superdrive koneessa.
Onko kenellekään kokemuksia lightscribe toiminnosta. Kannattaako siihen investoida?
joo mulla on toi Idvd5, joten hyvä juttu. Mitä luulet AppleFarmer, että tuleeko ton ulkoisen DVD burnerin kanssa mitään ongelmia. Eli saako sen toimimaan yhtä rasvaisesti, kuin olisi uusi superdrive koneessa.
Onko kenellekään kokemuksia lightscribe toiminnosta. Kannattaako siihen investoida?
MacBook PRO 16"
-
-
Viesti Kirjoittaja rempet »
Uusimmassa ruotsalaisessa MacWorld lehdessä oli lightscribe testi jossa heidän mielestään ei vastannut tarkoitusta, hidas, huono ja epätarkka jälki.
Itse tilasin LaCie Slim DVD±RW, Design by F.A. Porsche 8x firewirellä ja suurimpia syitä oli käyttömukavuus kun ei tarvitse ulkoista virtalähdettä, sekä laitteen koko ja toimintavarmuus Mac Os:n kanssa. Meillä on Ibookki ja MacMini intel solo, niin nyt on helppo polttaa molemmista.
Itse tilasin LaCie Slim DVD±RW, Design by F.A. Porsche 8x firewirellä ja suurimpia syitä oli käyttömukavuus kun ei tarvitse ulkoista virtalähdettä, sekä laitteen koko ja toimintavarmuus Mac Os:n kanssa. Meillä on Ibookki ja MacMini intel solo, niin nyt on helppo polttaa molemmista.
-
Viesti Kirjoittaja emmel »
Lainaanpa threadia: Mistä tilasit, ja mihin hintaan, jos saan tiedustella? Tuliko tuossa Lacien polttoaseman mukana polttosofta Macille?rempet kirjoitti:
Tein juuri diilin vanhasta Mac Ministä. Menossa on tiukka googlaus kaikesta Maciin liittyvästä.
Kiitos
-
Re: Ulkoinen DVD burneri
Viesti Kirjoittaja G6 »
LG 16x ulkoinen DVD+/-RW Dual Layer (GSA-2166D). Stockmannilla jonkun 80 euroa, alanliikkeissä varmaan vielä halvempi. Paketissa ei mainita että tukisi osx:ää, mutta ainakin toastin kanssa on toiminut ok. Light scribekin löytyy, mutta en oo testannu, kun nuo aihiot on niin kalliita.
-
Minulla on ongelmia Lacien ja Mac Minin kanssa
Viesti Kirjoittaja kooalho »
Olin juuri kirjoittelemassa kysymystä tästä aiheesta, mutta löysin kuitenkin tämän viestiketjun...
Olen tosiaan kuullut, että LaCie ja Mac olisivat hyvä yhdistelmä, mutta minulla on hieman ongelmia niiden kanssa. LaCie toistaa kyllä levyn kuin levyn, mutta Mac ei tiedä, että LaCie osaa polttaa. Kone ilmoittaa, että levynpoltto ei ole tuettu.. Seuraavassa copypaste järjestelmän kuvauksesta kohdasta FireWire:
---------------------------------------------------
FireWire-väylä:
Nopeus: 400 Mb/s
> LaCie d2 DVD-RW Firewire:
Valmistaja: LaCie Group SA
Malli: > LaCie d2 DVD-RW Firewire
Aseman tyyppi: CD-RW/DVD-RW
Levynpoltto: Ei tuettu
Irrotettava media: Kyllä
Irrotettava asema: Kyllä
Laitekohtainen ID: 24734
Laitteen ohjelmistoversio: 10483
Firmware-revisio: 1.04
-------------------------------------------------------------------------
Aavistukseni on, että vika on minussa. Haukkukaa minua ja kertokaa mitä minun pitää tehdä... Ai niin, kone on Mac Mini, jossa on asemana CD-RW/DVD-ROM.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Olen tosiaan kuullut, että LaCie ja Mac olisivat hyvä yhdistelmä, mutta minulla on hieman ongelmia niiden kanssa. LaCie toistaa kyllä levyn kuin levyn, mutta Mac ei tiedä, että LaCie osaa polttaa. Kone ilmoittaa, että levynpoltto ei ole tuettu.. Seuraavassa copypaste järjestelmän kuvauksesta kohdasta FireWire:
FireWire-väylä:
Aavistukseni on, että vika on minussa. Haukkukaa minua ja kertokaa mitä minun pitää tehdä... Ai niin, kone on Mac Mini, jossa on asemana CD-RW/DVD-ROM.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
-
Joo ja ei
Viesti Kirjoittaja kooalho »
Avatessani iDVD:n tulee ensimmäisenä ilmoitus:
"Macintosh-koneessasi ei ole tuettua SuperDrive-asemaa.
Voit työskennellä iDVD-projektien parissa, mutta et voi
polttaa DVD-levyjä."
Olen tehnyt projektin iMoviella ja vienyt sen iDVD:hen. Oikeassa alakulmassa oleva nappi "Poltto" on harmaana, niin kuin on myös ylävalikosta kohta "Arkisto -> Polta DVD".
"Macintosh-koneessasi ei ole tuettua SuperDrive-asemaa.
Voit työskennellä iDVD-projektien parissa, mutta et voi
polttaa DVD-levyjä."
Olen tehnyt projektin iMoviella ja vienyt sen iDVD:hen. Oikeassa alakulmassa oleva nappi "Poltto" on harmaana, niin kuin on myös ylävalikosta kohta "Arkisto -> Polta DVD".
-
-
Re: Minulla on ongelmia Lacien ja Mac Minin kanssa
Viesti Kirjoittaja marc »
Jos et ole vielä löytänyt ratkaisua, niin tästä linkistä löytyy LaCie DVD Update Tool 1.3.4 -firmware päivitys tuohon LaCie d2 -malliin.kooalho kirjoitti:Olin juuri kirjoittelemassa kysymystä tästä aiheesta, mutta löysin kuitenkin tämän viestiketjun...
FireWire-väylä:
Minulla oli samoja ongelmia ja tuo firmwarejuttu muutti levynpolton tuetuksi Järjestelmän kuvauksessa.
EDIT: Huh! Tuli väärä linkki! Tuo aikaisempi linkki oli ulkoiselle levylle ei polttavalle asemalle. Nyt korjattu linkki.
MacBook Pro 13" Core i5 2,3GHz, 4Gt | MacMini C2D 2GHz, 4Gt | eMac G4 1GHz (ATI), 1Gt | iMac G3 DV 400, 544Mt
-
LiteOn?
Viesti Kirjoittaja MacMINI »
Sain eilen tarjouksen käytetystä Liteonin 1653sx ulkoisesta (USB) DVD-polttoasemasta ja olen yrittänyt tutkia, että sopisiko se myös käytettäväksi meidän MacMinin puolella. Tiedoissa ei lue tukevan kun pc:tä, mutta täältä luin, että muissakin on niin lukenut, mutta on toiminut kuitenkin myös Macissa.
Mahtaisiko täällä kenelläkään olla kokemusta? Ja jos, niin vaatiko jonkun tietyn poltto-ohjelman hankinnan vai onnistuiko ihan noiden ohjelmien omalla "Polta levy" toiminnolla?
Mahtaisiko täällä kenelläkään olla kokemusta? Ja jos, niin vaatiko jonkun tietyn poltto-ohjelman hankinnan vai onnistuiko ihan noiden ohjelmien omalla "Polta levy" toiminnolla?
-
Viesti Kirjoittaja Mike77 »
Itselläni on ollut linkin mukainen Lacien Slim polttava ja ei ole tarvinut kuin nähdä vaiva kytkeä piuha kiinni. Tarvii ainoastaan Firewirepiuhan.
http://www.lacie.com/fi/products/product.htm?pid=10186
-
-
joo. mä yritin ostaa tota http://www.verkkokauppa.comista, mutta se oli lopullisesti loppu sieltä. Harmi, koska en halua semmoista sikasuurta kotelo tohon, enkä halua maksaa siitä lightscribe toiminnosta, koska se ei kuulema toimi. Tietääkö kukaan, saako tota tuotetta enään suomesta.Mike77 kirjoitti:Itselläni on ollut linkin mukainen Lacien Slim polttava ja ei ole tarvinut kuin nähdä vaiva kytkeä piuha kiinni. Tarvii ainoastaan Firewirepiuhan.
MacBook PRO 16"
-
Liteon
Viesti Kirjoittaja MacMINI »
Kyselin aiemmin harkinnassa olleen Liteonin 1653sx ulkoisen (USB) DVD-polttoaseman mahdollisesta toimimisesta ja ajattelin heittää kokemukset, nyt kun (kiitos palstan) laite päädyttiin ostamaan.
Olimme positiivisesti yllättyneitä, kun laite toimi ilman mitään ongelmia Finderin omalla polttosysteemillä. Mitään säätöjä ei tarvinnut tehdä, piuha vain kiinni ja polttamaan.
Harvoin näin helppoa mikään koneiden kanssa.![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olimme positiivisesti yllättyneitä, kun laite toimi ilman mitään ongelmia Finderin omalla polttosysteemillä. Mitään säätöjä ei tarvinnut tehdä, piuha vain kiinni ja polttamaan.
Harvoin näin helppoa mikään koneiden kanssa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
18 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka