Viimeisimmän käyttispäivityksen kanssa joillahan on ollut näitä samoja kiihtyneen tuulettimen ongelmia ainakin kannettavissa. Minulla tuli toistamiseen tilanne jossa kone nukkuessaan on tiltannut ja tuuletin pyörii vimmatusti töihin tullessani. Ruudulla on kehoitus käynnistää kone uudelleen ( olikos se se kermit -huomautus ). Fan toki rauhottuu uudelleen kääynnistyksen jälkeen. Firmware ajan tasalla enkä tuulettimen ohjaukseen G5 dualiin löytänyt omia versioita. Applen tuki kehoitti poistamaan koneeseen liitetyt laitteet yöksi ( lähinnä minulla vain iPod, tuskin sentään piirtopöytä tai kortinlukija ). Ohjelmat ovatkin suljettuna Deja Vuuta lukuunottamatta. Seuraava vaihe olisi arkistoida ja asentaa ja sitten taas uudestaan päivittää ja viimeisin keino on resetoida smu eli kone.
Onko joku poistanut 10.4.7 ja PowerMacistä kyseistä tuuletinongelmaa?
Ongelmahan on satunnainen - minulla pari viikko välissä ja nyt siis kahdesti. Samaten vain arvata saattaa onko tuulettimen kiihtymisellä seurauksia jatkossa - mutta vierastahan tuo on eikä tiedä koska uusi käyttispäivityskään haettavaksi tulee.
G5 tuuletinongelma
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
G5 tuuletinongelma
Viesti Kirjoittaja M *nen »
-
Viesti Kirjoittaja bigmac »
Mullekkin on tuota tapahtunut, mutta kyllä jo edellisen OSX 10.4 version kanssa. Kone oli aamulla nukkumassa ja kun tulin töistä kotiin se puuskutti propellit maksimilla..
En muista oliko ruudulla kernel-panic. Ainakin ilma oli tehokkaasti vaihtunut kämpässä päivän aikana![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kone on PowerMac G5 2x1,8G
En muista oliko ruudulla kernel-panic. Ainakin ilma oli tehokkaasti vaihtunut kämpässä päivän aikana
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kone on PowerMac G5 2x1,8G
-
-
Viesti Kirjoittaja ipi »
Ei mitään tuuletin-ym. ongelmia. Powermac G5 dp 2,0. 10.47.
Ei päivitystä ennen eikä jälkeen. Minulla koneessa on kiinni monenlaista audiosälää, firewire, usb-hubeja, iopd ym- Luulis, että minulle niitä tuuletinongelmia olis tullut, jos kyseessä olisi jokin yleisempi ongelma. En siis usko päivtyksen olevan syynä ko. ongelmiin.
Ei päivitystä ennen eikä jälkeen. Minulla koneessa on kiinni monenlaista audiosälää, firewire, usb-hubeja, iopd ym- Luulis, että minulle niitä tuuletinongelmia olis tullut, jos kyseessä olisi jokin yleisempi ongelma. En siis usko päivtyksen olevan syynä ko. ongelmiin.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka