Siis 1000 vastausta oli.. +kysymys mut sitä ei lasketa vastaukses.. sulla oli 1001. vastaus ja mulla 1002.. sorry OTlemantra kirjoitti:hmm, sun tais olla kuitenki 1001.?vom kirjoitti:1000. vastaus!
Kuvaa setupeista?
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja lemantra »
Missäs sie sen kysymyksen näet? Tai onhan siinä tavallaan, mutta silti se eka viesti kuitenkin viittais siihen, et mullon tämmönen näyttäkää omanne. Eli mie kyllä laskisin sen esimmäisenkin tähän mukaan? Vai ymmärsinköhän oikein mitä tarkoitit. OTMasBe kirjoitti:Siis 1000 vastausta oli.. +kysymys mut sitä ei lasketa vastaukses.. sulla oli 1001. vastaus ja mulla 1002.. sorry OTlemantra kirjoitti:hmm, sun tais olla kuitenki 1001.?vom kirjoitti:1000. vastaus!
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Joo ymmärsit kyllä hyvin..lemantra kirjoitti:Missäs sie sen kysymyksen näet? Tai onhan siinä tavallaan, mutta silti se eka viesti kuitenkin viittais siihen, et mullon tämmönen näyttäkää omanne. Eli mie kyllä laskisin sen esimmäisenkin tähän mukaan? Vai ymmärsinköhän oikein mitä tarkoitit. OTMasBe kirjoitti:Siis 1000 vastausta oli.. +kysymys mut sitä ei lasketa vastaukses.. sulla oli 1001. vastaus ja mulla 1002.. sorry OTlemantra kirjoitti:hmm, sun tais olla kuitenki 1001.?vom kirjoitti:1000. vastaus!
Kyllähän se tässä nimenomaisessa tapauksessa lasketaan tosiaan vastaukseksi..
Mutta harva sitä alkaa hehkuttamaan kun tuolla forumissa lukee "vastauksia: 999"..
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja lemantra »
Heh, ok, lopettaan pilikunviilaus tähän, setuppei kiitos.MasBe kirjoitti:Joo ymmärsit kyllä hyvin..lemantra kirjoitti:Missäs sie sen kysymyksen näet? Tai onhan siinä tavallaan, mutta silti se eka viesti kuitenkin viittais siihen, et mullon tämmönen näyttäkää omanne. Eli mie kyllä laskisin sen esimmäisenkin tähän mukaan? Vai ymmärsinköhän oikein mitä tarkoitit. OTMasBe kirjoitti:Siis 1000 vastausta oli.. +kysymys mut sitä ei lasketa vastaukses.. sulla oli 1001. vastaus ja mulla 1002.. sorry OTlemantra kirjoitti: hmm, sun tais olla kuitenki 1001.?
Kyllähän se tässä nimenomaisessa tapauksessa lasketaan tosiaan vastaukseksi..
Mutta harva sitä alkaa hehkuttamaan kun tuolla forumissa lukee "vastauksia: 999"..
-
-
Viesti Kirjoittaja HB »
http://koti.mbnet.fi/hoobee/kuvat/setup/Sites.html
PS: Ehinpäs ennen ernoa, vaikka hän kerskui macsetupfantasioillaan ennenkuin edes suunnittelin macin ostoa.
-
Viesti Kirjoittaja bloof »
Wow, hieno setup ja varsinkin tuo videotykki + sohva näytti hyvältä. En voi kuitenkaan olla ilmaisematta huoltani tuosta telkkarista ja paloturvallisuudesta, kun kuvan perusteella näyttää että TV on ahdettu hyvin ahtaasti tuonne hyllyn rakoseen. Toivotaan ettei hieno setuppisi pala poroksi niinkuin Punakuonon Pertsa.HB kirjoitti:Nyt kun tuli tuo macbookki hankittua niin laitetaan oma, hieman laajempi, käsitys setupista. Samalla tuli hieman testailtua, mitä iphotolla saa aikaan.
-
Viesti Kirjoittaja HB »
Kiitos ja telkkarin lämpeneminen on otettu huomioon. Hylly on noin 15cm irti seinästä ja telkkarin jäähdytys "reiät" ovat juuri tässä kohtaa. Näin telkkari voi hengittää lähes vapaasti eikä päällä oleva levy lämpene käytössä juuri ollenkaan.bloof kirjoitti: Wow, hieno setup ja varsinkin tuo videotykki + sohva näytti hyvältä. En voi kuitenkaan olla ilmaisematta huoltani tuosta telkkarista ja paloturvallisuudesta, kun kuvan perusteella näyttää että TV on ahdettu hyvin ahtaasti tuonne hyllyn rakoseen. Toivotaan ettei hieno setuppisi pala poroksi niinkuin Punakuonon Pertsa.
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Jösses mikä huoneHB kirjoitti:Nyt kun tuli tuo macbookki hankittua niin laitetaan oma, hieman laajempi, käsitys setupista. Samalla tuli hieman testailtua, mitä iphotolla saa aikaan.
PS: Ehinpäs ennen ernoa, vaikka hän kerskui macsetupfantasioillaan ennenkuin edes suunnittelin macin ostoa.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)

-
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
Taidat asua jonkun oppillaitoksen asuntolassa?HB kirjoitti:Nyt kun tuli tuo macbookki hankittua niin laitetaan oma, hieman laajempi, käsitys setupista. Samalla tuli hieman testailtua, mitä iphotolla saa aikaan.
-
-
Viesti Kirjoittaja bloof »
Kattelinkin että ihankun ois rakoa seinään tuossa. Telkkarithan vaihtaa ilmaa eri kohdista mallista riippuen, joten propsit sinulle paloturvallisuuden huomioimisesta!HB kirjoitti:Kiitos ja telkkarin lämpeneminen on otettu huomioon. Hylly on noin 15cm irti seinästä ja telkkarin jäähdytys "reiät" ovat juuri tässä kohtaa. Näin telkkari voi hengittää lähes vapaasti eikä päällä oleva levy lämpene käytössä juuri ollenkaan.
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Geopardi »
Se on semmoinen kun GeekTool. Olen pistänyt sen listaamaan serverin tapahtumia + muuta.ogc kirjoitti:
sanos mikä tuolla sun työpöydällä on kun oon useemmilla nähny siel jotain tuollaista. selkeesti jotain statteja koneesta tms antaa. ois kiva tietää softan nimi
Tuossa kuva desktopista: Klik
-
-
Viesti Kirjoittaja MoonMac »
Mitäs komentoja tuossa sitten pyörii?Geopardi kirjoitti:Se on semmoinen kun GeekTool. Olen pistänyt sen listaamaan serverin tapahtumia + muuta.ogc kirjoitti:
sanos mikä tuolla sun työpöydällä on kun oon useemmilla nähny siel jotain tuollaista. selkeesti jotain statteja koneesta tms antaa. ois kiva tietää softan nimi
-
Viesti Kirjoittaja kenkka »
...ja mitä tuolta sun rakentelua kansiosta löytyy?MoonMac kirjoitti:Mitäs komentoja tuossa sitten pyörii?Geopardi kirjoitti:Se on semmoinen kun GeekTool. Olen pistänyt sen listaamaan serverin tapahtumia + muuta.ogc kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Atomiaseen kokoamisohjeetkenkka kirjoitti:...ja mitä tuolta sun rakentelua kansiosta löytyy?MoonMac kirjoitti:Mitäs komentoja tuossa sitten pyörii?Geopardi kirjoitti:Se on semmoinen kun GeekTool. Olen pistänyt sen listaamaan serverin tapahtumia + muuta.ogc kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja Geopardi »
[offtopic]MoonMac kirjoitti:Mitäs komentoja tuossa sitten pyörii?Geopardi kirjoitti:Se on semmoinen kun GeekTool. Olen pistänyt sen listaamaan serverin tapahtumia + muuta.ogc kirjoitti:
Koodia pukkaa:
Uptime, ram ja cpu
uptime | awk '{printf "UPTIME : " $3 " " $4 " " $5 "\n" }'; top -l 1 | awk '/PhysMem/ {printf "RAM : " $8 "\n" }' ; top -l 2 | awk ' /CPU usage/ && NR > 5 {print $6, $7=":", $8, $9="user", $10, $11="sys", $12, $13}'; uptime > /Library/WebServer/www/uptime/uptime.txt
joka kirjoittaa uptimen myös tiedostoon /Library/WebServer/www/uptime/uptime.txt
Serveristatistiikkaa:
a=$(ifconfig en0 | grep "inet" | cut -f2 -d' ' | tail -1) && tail -r -n -5000 /var/log/httpd/access_log | grep -v $a | grep -v blank | grep -v 127.0.0.1 | grep -v style.css | grep -v .gif | grep -v favicon | grep -v alav | grep -v oikeas | grep -v 6667 | grep -v ylakulma | grep -v sivu.png | grep -v crate | grep -v shroom | grep -v kulma.jpg | grep -v text.png | awk '{print $1 " " $4 "] " $7}'
Tämä puolestaan karsii lataukset, jotka on suoritettu omasta ip:stä + joitakin muita ei niin tarpeellisia tiedostoja. Ois tuon varmasti voinut tehdä järkevämminkin, mutta minun unix-osaaminen on vielä jokseenkin rajoittunutta.

Shotti
BUSTED!Jouna- kirjoitti:Atomiaseen kokoamisohjeetkenkka kirjoitti:...ja mitä tuolta sun rakentelua kansiosta löytyy?

No eipä ihan sentään. Pikemminkin erilaisia kuvia ja ohjeita kaappien, hyllyjen, tuolien jne jne rakentelemiseen puusta. Ja sitten ihan kuvia mielestäni mielenkiintoisista huonekaluista.
[/offtopic]
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka