Tekstin siirto
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tekstin siirto
Viesti Kirjoittaja Ossi »
Nyt tuli ropleema. Teksturilla tehty teksti, kopioi, avataan photari ja tekstityökalu klikataan. Sitten yritetään sijoittaa A4 pohjaan. Menee yli laitojen. Miten tekstin saa sovitettua siihen A4 pohjaan? Ei viitsisi kirjoittaa pitkää rimpsua uudelleen Photoshopissa. Kaikkeni yritin.
-
Re: Tekstin siirto
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Photoshop nyt ei ole tarkoitettu tekstiladontaan, mutta:
Vedä ensin tekstityökalulla sen kokoinen "laatikko" kuin haluat tekstikentän olevan. Valitse "sijoita" (cmd-V). Avaa teksti-inspektori (Window>Character) ja rukkaa tekstiasetuksia kunnes näyttää hyvältä. Kappale-inspektoriakin voi tarvita.
Vedä ensin tekstityökalulla sen kokoinen "laatikko" kuin haluat tekstikentän olevan. Valitse "sijoita" (cmd-V). Avaa teksti-inspektori (Window>Character) ja rukkaa tekstiasetuksia kunnes näyttää hyvältä. Kappale-inspektoriakin voi tarvita.
-
Niin se oli että tuolla tekstityökalulla rajataan. Mutta en saanut silti noita rivien välejä säädettyä. Minulla on kyllä vanha photari ja kone, mutta olen tehnyt tällä kyllä aiemminkin, vaan nyt en hoksaa.
-
Viesti Kirjoittaja kuorolilli »
Photoshopin monipuolisuutta osoittaa se että se on vaan ylivoimaisesti paras tekstieditori. Jopa yksittäisten kirjainten väliset kernik-asetuksetkin (kirjainten etäisyys toisistaan) pystyy siinä säätämään. Näin mm. otsikkojen ja logojen teko valmiista fonttiperheestä onnistuu hienosti. Alle 4 sivuiset esitteet kuvien ja tekstien kanssa on helpointa tehdä photarissa ja tallentaa niistä sitten PDF, jonka voi toimittaa eteenpäin. Mitään kirjaa sillä ei kannata taittaa siihen on olemassa mm. Indesing, mutta pelkän tekstin monipuolinen vääntö ihan miksi tahansa onnistuu parhaiten Photoshopissa.https://www.bing.com/videos/search?q=ed ... &FORM=VIRE
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Valitset tektstityökalulla ja sitten ylhäältä menusta: window –> character-paletti.
”Assumption is the mother of all fuck ups.” Travis Dane
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
No ei. Mulla InDesign on se yleistyökalu, jolla voi tehdä mitä vaan. Fotarilla ne pikselijutut sitten.kuorolilli kirjoitti: ↑2.12.2022 klo 21.36 Photoshopin monipuolisuutta osoittaa se että se on vaan ylivoimaisesti paras tekstieditori.
-
Viesti Kirjoittaja kuorolilli »
No enkö samaa sanonut. Ne isommat tekstijutut InDesingilla ja tarkat viilaukset fotarilla. Minulla InDesingin käyttö jäänyt lähes kokonaan pois kun teen vain silloin tällöin pientä taittohommaa, johon fotari taipuu yllättävän hyvin.
Viimeksi muokannut amanita, 3.12.2022 klo 11.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus kuntoon :=)
Syy: Lainaus kuntoon :=)
-
Kiitokset neuvoista. Ihmeellistä kyllä kun tänään aukaisin Photoshopin, niin rivinvälitys oli kohdallaan. Piti varmaan yön miettiä.
Sitten kun yritin aukaista sitä karacteria, niin mitään ei tapahtunut, kunnes vahingossa laitoin layerit kiinni. Tämmöistä tämä on.
Minulla kun on joku kymppiversio käyttiksestä ja photari jotain viisi. Konetta ei voi päivittää kun silloin photari lopettaa toiminnan.
Uudempaa en hanki kun en suostu Adoben lypsettäväksi, pihi kun olen. Sain työni tehtyä läppärillä, jossa sitten on kaikki herkut, paitsi Photoshop.
Photoshop Elementsillä onnistuin vaivoin saattamaan työni loppuun, ja nythän tämä toimii taas vanhalla MiniMacilla. DiscWarrioria vähän näytin ja taas kulkee.
Sitten kun yritin aukaista sitä karacteria, niin mitään ei tapahtunut, kunnes vahingossa laitoin layerit kiinni. Tämmöistä tämä on.
Minulla kun on joku kymppiversio käyttiksestä ja photari jotain viisi. Konetta ei voi päivittää kun silloin photari lopettaa toiminnan.
Uudempaa en hanki kun en suostu Adoben lypsettäväksi, pihi kun olen. Sain työni tehtyä läppärillä, jossa sitten on kaikki herkut, paitsi Photoshop.
Photoshop Elementsillä onnistuin vaivoin saattamaan työni loppuun, ja nythän tämä toimii taas vanhalla MiniMacilla. DiscWarrioria vähän näytin ja taas kulkee.
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Kannattaa laittaa varmuuskopio kuntoon siitä Ministä - jos vaikka levy vetelee viimeisiään. Kaikkeen ei Disk Warriorkaan pysty.
-
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka