Modifier kirjoitti: ↑20.2.2023 klo 11.37
On liitettynä ja ei osaa eritellä käyttäjiä.
OK, tuota vähän epäilinkin, että tämä ominaisuus ei taida olla tuettuna Suomessa. Hieman typerää, että asetuksissa antaa tämän valita suomenkielisen Sirin kanssa. Vaikka Applen laitteita onkin ollut käytössä kymmenkunta vuotta, ei ole tullut ikinä ennen edes kokeiltua Siriä. Lyhyen testauksen perusteella Siri kyllä vaikuttaa olevan aika lörppö tietoturvan suhteen, eli kuka tahansa voi jututtaa sitä ja käyttää henkilökohtaisia juttujasi. En taida jättää tätä puhelimeen päälle, jos joku vie tai se menee hukkaan, niin tuossa on avoin pääsy moneen juttuun suorilta.
HomePodissa tuo meni oikeastaan juuri kuten halusinkin, koska siinä pääkäyttäjä on nimenomaan yhteisessä käytössä oleva Apple ID ja sen alla on perheen käyttämät suoratoistot ja jotain pikakomentoja joita käytetään päivittäin. Tuo olisikin ollut aika työläs saada pikakomentoja toimimaan jokaisen eri käyttäjän oman tilin kautta, kun pitäisi tehdä jokaiselle samat pikakomennot ja asentaa kyseisten laitteiden apit ja niiden jaot, että edes saa ohjattua eri tileiltä.
Meillä käytössä valojen, audion ja appletv kohdalla "viimeinen lähtee kotoa" sääntö joka toimii. Kodin keskittimenä on AppleTV. Pitäisihän tuo onnistua, kun antaa esim. Tuossa meidän tapauksessa ottaa ruksin vaimon kohdalta pois ja käsky muuttuu automaattisesti "kun lähden" muotoon.
Tuo oli hyvä tieto, että siellä saa käyttäjät valittua joka toiminnolle, niin saa automatiikat toimimaan vaikka tuo pääkäyttäjän laite onkin aina kotona.
Eikö sinulla ole Apple TV ja HomePod saman "katon" alla Koti-apissa?
Siis ainakin minulla nuo molemmat on listattuna keskittimissä mutta se itse määrittelee kumpi on yhteydessä ja kumpi valmiudessa (oletuksena se valitsee Apple TV:n). Niitä voi käsittääkseni olla vaikka 10 laitetta ja se itse arpoo mitä se käyttää. Sama juttu tietokoneeni kanssa, jossa HomePodit stereona, vain toinen on yhteydessä kerrallaan.