Stomppeli kirjoitti: ↑27.2.2023 klo 20.58
...
Tässä on kyllä todella osuva kuvaus kyseisestä henkilöstä. Kaivaa välillä vuosia vanhoja topicceja esiin, että voi lisätä sinne tekstiä, tai muokata otsikoita esimerkiksi ISOJEN KIRJAIMIEN osalta, tai siirtää pilkkua haluamaansa suuntaan.
...
Haluan ehdottomasti korjata jäsen Stomppelin väitteen siitä, että lisäisin/lisäisimme muiden kirjoittajien teksteihin ylipäätään yhtään mitään. Saatamme muokata otsikoita itse aihetta kuvaavammaksi ja täydentää otsikoista puuttuvia M/O/V/TT -viitteitä. Kirjoitettujen viestien sisältöihin puutumme ainoastaan siiloin, kun viestin kirjoittaja toivoo sinne jääneiden yhteystietojensa poistamista itse siihen pystymättä, lähinnä siis kauppa-alueella, tai on tarvis poistaa henkilöön mennyt asiaton kommentti.
Milloinkaan, koskaan emme liitä omia tekstejämme muiden viesteihin.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Minusta tämän foorumin tiukka moderointi tekee siitä juuri erityisen luettavan ja mukavan. On paljon foorumeita, joissa rehottaa kaiken maailman vilkkuvat ja välkkyvät emoijit ym. Niissä usein itse asia hukkuu kaiken tauhkan taakse. Joskus toki itseänikin on harmittanut, kun johonkin mielestäni pikkuasiaan ollaan puututtu moderaattoreiden taholta. Kuten nyt vaikka moderaattoreiden täysin väärässä oleva kanta kaijjuttimien suhteen. Mutta pystyn kyllä elämään tämän harmistukseni kanssa. Ehkä.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Edellä mainitusta sanakauhistus "kaijjutin" liittyvästä historiasta sopii lukea Kieliketjun alusta, asiasta kiinnostuneitahan on eittämättä silmänkantamattomiin.
arttula kirjoitti: ↑28.2.2023 klo 16.27
On paljon foorumeita, joissa rehottaa kaiken maailman vilkkuvat ja välkkyvät emoijit ym. Niissä usein itse asia hukkuu kaiken tauhkan taakse
Samaa mieltä. Ei mitään värejä tai vilkkuvia juttuja tänne, kuten ei myöskään lisää emojeita tai giffejä. Tällaisena tämä on paras. Inhoan "moderneja" keskustelufoorumeita.
Sanotaan ettei tyhmyydellä ole rajoja. On sillä: Kanada ja Meksiko.
Ötsi Vik kirjoitti: ↑28.2.2023 klo 17.00
Samaa mieltä. Ei mitään värejä tai vilkkuvia juttuja tänne, kuten ei myöskään lisää emojeita tai giffejä. Tällaisena tämä on paras. Inhoan "moderneja" keskustelufoorumeita.
Moderneissa keskustelufoorumeissa voisi asetuksella estää esim. sisäkkäiset lainaukset, joita tällä palstalla pelätään niin paljon, että modet käyvät editoimassa lähes kaikki lainaukset pois, ettei vaan lainattu saisi ilmoitusta siitä, että hänen viestiään on lainattu. Moderneissa keskustelupalstoissa on myös automaattinen linkkien upotus. Esim. Youtube-linkin laittaminen postiin tuo automaattisesti videon esikatselun. Sama juttu esim. Twitter-linkkien osalta. Tavallisissa "ei-some-linkeissä" sitten on muuten vain itse linkin sisällön esikatselu. Kuvat pystyy postaamaan viesteihin halutessaan raahaamalla ne Kuvat-sovelluksesta suoraan viestiin.
En nyt yhtäkkiä osaa luetella kaikkia asioita, mihin kaikkeen muuhun esim. Xenforo pystyy, mutta kuulostat kyllä muutosvastarintaiselta änkyrältä.
^ Kaikki yllä mainittu on mulle tyystin tarpeetonta. En vastusta muutosta jos muutoksessa tulee hyviä ja tärkeitä asioita.
En ole lainkaan muutosvastainen ja mitä vähimmässä määrin änkyrä. Onko sulla lisää haukkumanimiä vai pidätkö turpasi kiinni? Hieman käytöstapoja peliin poika. Mitä edes teet täällä? Juurihan suureen ääneen julistit lähteväsi ovet paukkuen. Noloa.
Stomppeli kirjoitti: ↑27.2.2023 klo 20.58
...
Tässä on kyllä todella osuva kuvaus kyseisestä henkilöstä. Kaivaa välillä vuosia vanhoja topicceja esiin, että voi lisätä sinne tekstiä, tai muokata otsikoita esimerkiksi ISOJEN KIRJAIMIEN osalta, tai siirtää pilkkua haluamaansa suuntaan.
...
Haluan ehdottomasti korjata jäsen Stomppelin väitteen siitä, että lisäisin/lisäisimme muiden kirjoittajien teksteihin ylipäätään yhtään mitään. Saatamme muokata otsikoita itse aihetta kuvaavammaksi ja täydentää otsikoista puuttuvia M/O/V/TT -viitteitä. Kirjoitettujen viestien sisältöihin puutumme ainoastaan siiloin, kun viestin kirjoittaja toivoo sinne jääneiden yhteystietojensa poistamista itse siihen pystymättä, lähinnä siis kauppa-alueella, tai on tarvis poistaa henkilöön mennyt asiaton kommentti.
Milloinkaan, koskaan emme liitä omia tekstejämme muiden viesteihin.
Koska jäsen Stomppeli haluaa ilmeisen tarkoituksellisesti jatkuvasti julkisesti testata foorumin sääntöjä, ilmoitan samalla tarkoituksellisuudella hänelle annetusta varoituksesta johtuen ylläpidolle kohdistetusta asiattomasta kommentoinnista, sekä useista aiemmista sääntörikkomuksista niistä saaduista huomautuksista huolimatta.
Kolmannesta vastaavista syistä annetusta varoituksesta seuraa porttikielto.
jjpeltola kirjoitti: ↑1.3.2023 klo 14.53
Poistettu muutama aiheeseen liittymätön viesti.
Ylempänä on monta aiheeseen liittymätöntä viestiä edelleen. Minulta ja Tomilta. Ne olisi myös hyvä poistaa saman logiikan mukaan. Tästä lähtien ja siitä eteenpäin, kaikki meidän viestimme ovat täysin aiheeseen liittymättömiä:
Nämä sananvapauden vastustajat voivat olla lukematta änkyräryhmää jos se ei omaan woke ajatusmaailmaan sovi, kaikkea mikä ei itseä miellytä ei pidä kieltää tai poistaa.
Kerrohan mikä siinä on wokea, jos ei kannata toisten ihmisten haukkumista ja epäinhimillistämistä? Saahan sitä niin tehdä jos haluaa, mutta ei sellainen ihminen kyllä ole alkuunkaan viisas.
Kyllä noita netiketin kuviteltuja rajoja on syytä paimentaa ja huomauttaa kun niiden yli koetaan mentävän. Vain siten syntyy jonkinlainen yhteinen ymmärrys tämän foorumin netiketistä - säännöiksihän sellaista ei voi pukea.
Änkyräryhmä on mielestäni ollut hyvä oivallus tehdä netiketin rajoilla liikkuneille aiheille ja kirjoittajille oma hiekkalaatikko. Mutta totta kai sielläkin pitää olla sivistynyttä löysemmän netiketin kirjoittelua, ei mitä tahansa. Ellei itseohjautuvuus toimi, niin silloin täytyy tukeutua moderaattoreihin.
Ötsi Vik kirjoitti: ↑1.3.2023 klo 21.22
Kerrohan mikä siinä on wokea, jos ei kannata toisten ihmisten haukkumista ja epäinhimillistämistä? Saahan sitä niin tehdä jos haluaa, mutta ei sellainen ihminen kyllä ole alkuunkaan viisas.
Mitä ihmettä sä oikeesti kiillottelet täällä sädekehääsi? Katsopas montako kertaa sinä olet haukkunut mua kakaraksi/pennuksi. Oot ihan uskomaton tapaus.
Opettele lukemisen ymmärtämistä. Tai ymmärtämistä muutenkin. On hyvin eri asia epäinhimillistää ja demonisoida kokonaisia ihmisryhmiä kuin sanoa raflaavasti takaisin, jopa haukkua, yhtä henkilöä joka on aloittanut koko jutun toisen haukkumisella. Ymmärrän että sua nolottaa, mutta pidähän paskasi kasassa.