Laitan tekstarin tori kauppiaalle, jossa kerron milloin olen tulossa ostamaan. Puhelin tarjoaa minulle sydämmellisesti, läjähtäen tms. tapoja lähettää sen asian tunteen kera. EN halua lähettää mitään tekstaria tunteilla höystettynä. Miten tuosta toiminnosta pääsee lopullisesti eroon?
Löysin vain ohjeita miten sen saa lähetettyä/vastaanotettua jos sellaisia haluaa, mutta minä haluan olla lähettämättä moisia ikuisesti:
Mutta tuo asetushan liittyy vain viestitehosteiden toistamiseen - minä haluaisin olla lähettämättä moisia. Tähän se oma ajatus tyssäsi - en löytänyt tuosta dokumentista ohjetta lähettämisen estämiseen. No kokeilen nyt ensin tuota - katsotaan miten käy.
EDIT: Ei auttanut. Haluan siis estää efektillisten tekstareiden lähettämisen - tai oikeastaan lopettaa sen, että se tyrkyttää niitä. Vaimolle Iphone ei niitä tyrkytä - en keksi mikä meillä on kahdessa iphonessa erilailla
Andreas66 kirjoitti: ↑11.7.2023 klo 15.36
Älä paina sitä lähetyspainiketta liian pitkään alhaalla. Lyhyt napautus riittää.
Tämän olen ehkä huomannutkin. Mutta vaimon puhelin ei tarjoa noita painoi miten hyvänsä. Minun puhelimella erilaisilla painalluksilla se usein tulee aina vastuksiksi, eli minun on vaikeaa saada tekstari lähtemään ihan vaan tavallisesti. Sinällän ei se efekti suuremmin haittaa, koska eihän se ole mitään muuta kuin erilainen grafiikka viestin tullessa, mutta kyllä se tälläista perusäijää ärsyttää. Minä en halua lähtettää tekstiviestiä HELLÄSTI.
Lasteni lähettämät pyynnöt hankkia ohjelmia tai saada lisää ruutuaikaa tulevat nykyään iMessage-viesteinä. Aikaisemmin nämä tulivat ilmoituksina, jota pitkään painamalla asian pystyi suoraan hoitamaan.
Onko uusi ominaisuus vai olenko sössinyt jotain/kaiken?
Edit. Tämä onkin iOS 16:n ominaisuus. Lapsilla oli aikaisemmin muinaiset iPhonet ja nyt laitteiden päivityksen myötä tämä toiminto muuttui. Ohessa vielä Applen kuvakaappaus aiheesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hankinnassa Ipad tai iPhone, mutta sitä ennen muutama kysymys;
Kuinka vanha ohjelmistoversio toimii opastuskaytössä?
Toimin digiopastajana ja käytännön syistä pitää olla erillaisia laitteita.
Tyttäreni sai uuden puhelimen. Nyt hänen puhelimensa näkyy myös minun iCloud-tilini asetuksissa kohdassa Laitteet. Hänellä on oma iCloud-tili yms. ., eikä mitään asetuksia ole muutettu, tämä muutos ilmaantui uuden puhelimen ja näin ollen uuden iOS-version myötä. Perhe-toiminto on käytössä, kuten ennenkin ja paikannus yms. toimii aikaisempaan tapaan.
Poikani puhelin ei näy samassa listassa, vaikka iOS-versio ja asetukset yms. ovat identtiset.
Voinko poistaa tyttäreni puhelimen minun tilin Laitteet-listalta vai tapahtuuko jotain kamalaa? Miksi puhelin näkyy tuolla minun listassani?
Otettiinko se uusi puhelin käyttöön varmuuskopion kautta - jolloin sitä kautta saattoi periytyä jotain, esimerkiksi nimi. Ja onko puhelimelle annettu uusi nimi?
Jos ostoksiin käytetään sinun AppleID:tä, puhelimen nimi tietenkin näkyy.
Puhelimeen palautettiin aikaisemman puhelimen varmuuskopio. Puhelimen nimi on sama kuin vanhassa. Ostoksiin käytetään hänen omaa tiliänsä (tosin maksulliset vahvistan ja hoidan viulut).
Pojan puhelimessa tehtiin hiljattain ihan sama operaatio, mutta hänen puhelimensa ei näy tuolla listassa.
Ennen puhelimen vaihtoa tyttärenikään puhelin ei näkynyt listassani.
Ei tällä oikeastaan ole muuta väliä, kunhan vahingossakaan toinen meistä ei näe toisen tilin sisältöä.
Jos haluaa toimia varman päälle niin tyttären puhelimelle voisi antaa uuden nimen - nythän tuolla listassasi olevasta nimestä ei tiedä mihin puhelimeen se liittyy.
Ellei uusi nimi ilmesty listaasi, niin nimi on peräisin vanhasta.
Onko Perhejaon kautta yhteiskäyttöinen iCloud-kiintiö kenties käytössä?
Missään tapauksessa eri iCloud-tunnusten tiedot eivät näy ristiin, ellei omistaja ole tarkoituksella laittanut niitä jakoon.
Andreas66 kirjoitti: ↑19.8.2023 klo 12.24
Kun olen lisännyt perheeseen tyyppejä, heidän puhelimensa ovat tulleet näkyviin Etsi listalle. Paikannus pitää sallia erikseen. Kuulunee asiaan.
Jep, mutta nyt tyttäreni puhelin ilmestyi tosiaan iCloud-tilini laitelistaani (jonka pitäisi näyttää vain minun tiliini liitetyt laitteet), joka on eri kuin Etsi-ohjelman listaus.
Mikähän sen tyttären esellisen puhelimen historia oli? Puhelimessa saattaa olla sinun ApppleID:lläsi ostettuja sivelluksia - tai musiikkia - jos se edellinen puhelin on ollut joskus sinulla eikä sitä ole täysin tyhjennetty. Nämä sitten olisivat periytyneet varmuuskopion kautta,
Mutta kun siihen palautettiin varmuuskopio, siihen palautui samalla ostetut appit. Jos joku appeista oli ostettu sinun AppleID-tunnuksellasi, se on edelleen palautuksessa sinun tunnuksellasi, ei tyttäresi.
iOS:n Etsi-ohjelmassa Käyttäjät-välilehdellä sijaintina näkyy esim. "Espoo, 18", "Helsinki, 18" tai "Turku, 19". En ole keksinyt, mitä nämä numerot kaupungin nimen perässä tarkoittavat, tietääkö kukaan?
E-W kirjoitti: ↑19.8.2023 klo 9.29Voinko poistaa tyttäreni puhelimen minun tilin Laitteet-listalta vai tapahtuuko jotain kamalaa? Miksi puhelin näkyy tuolla minun listassani?
Poistin nyt tyttäreni puhelimen oman tilini Laitteet-listalta ja kaikki toimii (edelleen) täysin normaalisti meidän molempien puhelimissa.
E-W kirjoitti: ↑29.8.2023 klo 13.37
iOS:n Etsi-ohjelmassa Käyttäjät-välilehdellä sijaintina näkyy esim. "Espoo, 18", "Helsinki, 18" tai "Turku, 19". En ole keksinyt, mitä nämä numerot kaupungin nimen perässä tarkoittavat, tietääkö kukaan?
Samaa olen miettinyt usein. Täälläpäin (Pohjois-Pohjanmaa) numero on 14.
Mac Mini M1 2020, Lenovo ThinkVision T27p 27" 4K, iPad Air 2, iPhone 14 Pro, Apple Watch Ultra 2 Black Cellular, Apple TV 4K, AirPods Pro 2.
Veikkaan että se liittyy maakuntaan, josta Apple käyttää jostain syystä numeroa, ehkä siksi ettei maakunnille ole luontevaa kaksi-kirjaimista lyhennystä kuten USA:n osavaltioilla.