Noniin, eli tyttöystävä hurahti iMoviesiin ja samalla täyttyi myös kiintolevy iBookista (ylläri). Nyt pitäisi sitten antaa sille pelikentäksi joko final cut tai sitten premiere, mutta yksi asia on varmaa. Tilaa tullaan tarviimaan.
Eli, iBook 14" (uusimpia) sillä on alla. Mitäs ulkoista suosittelisitte? Itsellä kun ei ole pahemmin tietoa noista.
Tyttöystävälle ulkoinen kiintolevy videokäyttöön
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tyttöystävälle ulkoinen kiintolevy videokäyttöön
Viesti Kirjoittaja frissy »
When there just isn't enough space for egos in real life
http://cgronlund.posterous.com/
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Kunhan on FireWire-liitäntäinen. Lacie on esimerkiksi yksi joka joko ei hajoa tai sitten hajoaa. Tiodennäköisesti ei hajoa, paitsi silloin kun hajoaa. Niin kuin kaikki muutkin. Firewiremallit Lacielta taitaa tulla valmiiksi Mac-alustettuna vielä.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Suosittelen myös erittäin lämpimästi tyttöystävällesi Final Cutia. Final Cut Express varmaan riittää tarpeisiin ihan hyvin. Premiereä en koneelleni asentaisi, vaikka saisin ilmaiseksi 
EDIT: USB2-liitäntäinen levy riittää myös ihan hyvin tarpeisiin. Olen itse USB2-levyä käyttäen editoinut hyvinkin paljon. On se hieman hitaampaa, mutta ei eroa kotikäytössä huomaa.

EDIT: USB2-liitäntäinen levy riittää myös ihan hyvin tarpeisiin. Olen itse USB2-levyä käyttäen editoinut hyvinkin paljon. On se hieman hitaampaa, mutta ei eroa kotikäytössä huomaa.
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Anteeksi OT, mutta kovalevyjen hajoamisprosentti on tasan 100%. Kysymys on vain ajasta...Jamac kirjoitti:Lacie on esimerkiksi yksi joka joko ei hajoa tai sitten hajoaa.
Asiaan, muistan lukeneeni jostain joskus että USB2 vie huomattavasti enemmän resursseja koneelta kuin Firewire400 siirtäessään dataa. Mahtaako pitää paikkaansa ja minkälaisista tehovähennyksistä puhutaan?? Oma käyttö ei olisi videoeditiontia, vaan EyeTV-levyksi olohuoneen G4 Miniin. EyeTV käyttää meillä levyä aikapaljon timeshiftaukseen eli lukee ja kirjoittaa samanaikaisesti. Lisäksi G4 Mini alkaa tuntua muutenkin vähän nuhapumpulta olohuoneessa, vaikka sillä ei HD-materiaalia pyöritetäkään... Kerjäänkö ongelmia, jos ostan tähän käyttöön halvan USB2-levyn?
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
-
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Mä en ainakaan suosittele Lacietä. Mulla on nyt toinen kyseisen merkin levy käytössä. Ensimmäinen hajosi hiukan yli vuoden käytön jälkeen ja tämä toinen on ollut suunnilleen saman aikaa käytössä ja on alkanut pitää sellaista meteliä, et on pakko käydä ostamassa uusi (eri merkkinen) aivan tuota pikaa. 

-
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Veikkaisin, että tuossa käytössä toimii usb levykin ihan mainiosti. Omiin visuokortikaalisiin analyyseihini perustuen usb kovalevyn käyttö tällä 1,2ghz ibookilla näyttäisi vievän jotakuinkin 10-15 prosenttia prossutehoista.JuhaN kirjoitti:Anteeksi OT, mutta kovalevyjen hajoamisprosentti on tasan 100%. Kysymys on vain ajasta...Jamac kirjoitti:Lacie on esimerkiksi yksi joka joko ei hajoa tai sitten hajoaa.
Asiaan, muistan lukeneeni jostain joskus että USB2 vie huomattavasti enemmän resursseja koneelta kuin Firewire400 siirtäessään dataa. Mahtaako pitää paikkaansa ja minkälaisista tehovähennyksistä puhutaan?? Oma käyttö ei olisi videoeditiontia, vaan EyeTV-levyksi olohuoneen G4 Miniin. EyeTV käyttää meillä levyä aikapaljon timeshiftaukseen eli lukee ja kirjoittaa samanaikaisesti. Lisäksi G4 Mini alkaa tuntua muutenkin vähän nuhapumpulta olohuoneessa, vaikka sillä ei HD-materiaalia pyöritetäkään... Kerjäänkö ongelmia, jos ostan tähän käyttöön halvan USB2-levyn?
=)juha
/---
ap
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
LaCien laatikon sisältä löytyy ihan samoja levyjä kuin noista muistakin. Tämä on fakta. Eli merkkiä ei kannata vaihtaa. Itseltä on hajonnut työpaikalla 2 Lacieta, mutta on se silti aika vähän, kun niitä kuitenkin siellä on pitkälti toistakymmentä. Oman kanssa ei ole ollut myöskään mitään ongelmaa.Nätti-Nikke kirjoitti:Mä en ainakaan suosittele Lacietä. Mulla on nyt toinen kyseisen merkin levy käytössä. Ensimmäinen hajosi hiukan yli vuoden käytön jälkeen ja tämä toinen on ollut suunnilleen saman aikaa käytössä ja on alkanut pitää sellaista meteliä, et on pakko käydä ostamassa uusi (eri merkkinen) aivan tuota pikaa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka