Ajattelin, että kun hankkii macin ja vieläpä kannettavan, niin saisi jotain järkevää aikaiseksikin, eikä menisi kaikki aika peleihin. Kuinka väärässä sitä voikaan olla. Eilen oli ekat macLANint, tai ei ne nyt kovin kummoiset LANit ollut. Pelaajia oli vain kaksi ja pelejä yksi (Ghost Recon), mutta hauskaa ainakin oli. Jotenkin noita pelejäkin on kertynyt vähän turhan paljon, joten ajattelin kysellä, että onko muilla käynyt samoin. Mulla on siis macille kertynyt:
Age of Empires 2
Age of Mythology
Americas Army
HALO (hävitin CD:t, harmittaa):(
Indiana Jones :ET
Ghost Recon
Starcraft
Unreal Tournament 2003
Jedi Knight 2
No One Lives Forever 2
Näytönohjainten ajurit tulee aina päivityspakettejen mukana. En sitten tiedä voiko niitä ladata esim. ATilta suoraan. UT2003 pyörii mun kannettavalla ainakin ihan pelattavasti ja asetuksetkin on ihan kohdallaan (eli ei minimissä). Mulla siis MRadeon 9600, 9700 pyörittää varmaan vielä pikkusen paremmin. Muistia kannattaa olla koneessa ainakin 512Mb, mielellään enemmän.
UT 2004:ää olen kokjeillut sekä 1.5GHz AlBookilla (Nopeampi kovalevy ja parempi näytönohjain), sekä 1.33GHz perusmallilla...molemmilla toimii hyvin, ensin mainitulla tietenkin suorastaan UPEASTI!
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Warcraft III ja Starcraft löytyy ostettuna. Blizzardille pisteet ja kiitokset PC- ja Mac-versioiden laittamisesta samaan pakettiin, sillä tuon ansiosta pelejä löytyy vaikkapa Anttilasta ja vielä kohtuuhintaan. Diablo II kuuluu myös samaan sarjaan. Muutamia muitakin PC/MAC CD-ROM -paketteja olen nähnyt, mutta ne oli huomattavasti tuntemattomampia pelejä. Tuon käytännön soisi kyllä yleistyvän, jotta monista peleistä olemassaolevia Mac-versioita löytäisi muualtakin kuin nettikaupoista kovaan hintaan. Tosin huono puolihan noissa on se, että veikkaisin myynnin listautuvan PC-pelinä.
Omena - mielenterveellisemmän tietojenkäsittelyn puolesta
Warcract III ja Call of Duty on ihan buenot. Pitänee jossain vaiheessa kokeilla XIII:n kokoversiota, vaikka demo olikin hieman pätkäinen, sarjakuvamainen fiilis vei mukanaan .
Monkey Island 1, 2 ja 3
Indiana Jones and the fate of atlantis
Kaikkia pelaan vuoronperään. Kun jossain pelissä jumittaa, niin voi jatkaa toista . Jokainen peli on viimeisimmillä herkuilla, eli mahdollisuuksien mukaan cd-musat, speechit ja animaatiot.
Kunhan nuo on kouluttu läpi, niin pitää metsästää lisää scumm-pelejä.
Monkey Island 1, 2 ja 3
Indiana Jones and the fate of atlantis
--
Kunhan nuo on kouluttu läpi, niin pitää metsästää lisää scumm-pelejä.
Beneath The Steel Sky on erittäin hyvä jatke tuohon listaan. Sen pystyy imuroimaan (täysversiona) ainakin MBnetistä (jos on tunnarit), mutta varmasti myös muualta
"One of the realities of working with computers is that things fail."
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
Latasin jokin aika sitten Apple II GS -emulattorin ja suurin osa peleistä toimii ihan hienosti.
Apple II GS on Suomessa varsin tuntematon kone. Kyseessä oli Atari ST:n ja Amigan kilpailija,
joka kärsi heti alkuhetkistä lähtien selkeästi tehottomammasta prosessorista. II GS:ää
valmistettiin '86 - '93, ja siinä oli ensimmäisenä Apple-koneena värillinen graafinen käyttöliittymä.
Monien vanhojen pelien parhaat versiot löytyvät joko Apple II GS tai Amiga-versioina, ja
koska _toimivaa_ Amiga-emulaattoria en ole vielä Macille löytänyt, on Apple II GS -emu
ihan kokeilemisen arvoinen.
Ainukaisena mitä olen koneelleni ostanu on Warcraft 3, peliä tulee pelattua paljonkin jos ei ole muita koneita lähellä millä pelata. Tosin koneeni ei jaksa kovin hyvin pyörittää raskaiksi käyvissä nettipelikentissä joissa tulee lörttii ja taikasauvamiehet huitoo efektei näytölle ni pelielämys menee siihen että ruutu päivittyy sen kerran neljässä sekunnissa, oisi mukava saada jotain pelejä mitkä pyörisi sulavasti..
Noh... Applehan ei (muka) sovellu pelaamiseen, mutta pelaaminen on kivaa joten pakkohan jotain pelejä täytyy hommata. Harmi vaan että pelitarjonta on mitä on.
Itse olen pelaillut joskus carmageddonia, WC II, Diabloa, ja UT:tä (iMac g3:lla) Nykyään ei ole konetta käytössä mutta PB G4 tähtäimessä.
(Kertokaapa kokemuksia pelaamisesta kyseisellä laitteella tai minillä.)