Näin pääsi käymään. https://forum.affinity.serif.com/index. ... va-family/
Käyttäjät ovat nyt vähän hermona tilanteesta. Affinity sanoo kyllä että tilanne on parannus entiseen ja "we can deliver much more, much faster".
Canva osti Affinityn
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Canva osti Affinityn
Viesti Kirjoittaja Fixx »
-
Re: Canva osti Affinityn
Viesti Kirjoittaja Osku S »
Niin, ettei kävisi kuten aikaisemmin, Adobe osti FreeHand:in ja tappoi sen saman tien.
Minulle tuli kipuraja vastaan Adoben hinnottelussa ja siirryin kokonaan Affinityn ohjelmiin ja olen ollut sangen tyytyväinen niihin ja niiden toimintaan. Tosin toivoisin paljon muutamia toimintoja jotka helpottaisivat ainakin minun mielestäni ja nähdäkseni muutkin ovat toivoneet samoja ominaisuuksia esim. erottelunäkymä ym.
Minulle tuli kipuraja vastaan Adoben hinnottelussa ja siirryin kokonaan Affinityn ohjelmiin ja olen ollut sangen tyytyväinen niihin ja niiden toimintaan. Tosin toivoisin paljon muutamia toimintoja jotka helpottaisivat ainakin minun mielestäni ja nähdäkseni muutkin ovat toivoneet samoja ominaisuuksia esim. erottelunäkymä ym.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ainakin FB:n Publisher-ryhmässä on yksi joka povaa tuon kaupan johtavan maailmanloppuun. Vähintään.
Mikä on Canvan nykyisten tuotteiden hinnoittelu? Sehän kertoo minne Affinityn hinnoittelu tullee menemään.
Olin kyllä harkinnut noista tarjouskampanjoista ostamista, en niinkään tarpeeseen vaan tukeakseni firmaa. Mutta oli liian myöhäistä jo. Jatkossa, jos käytät kertamaksullista softaa, tee lisäostoja silloin tällöin, se voi auttaa myyjän taloutta ja pitää vuokramallin loitolla. Ehkä.
No, mua ei hirveesti kiusaa kunhan nykyinen 2.4.1. jatkaa toimimista, hyvin vähän käyttöä, eläkeukolla.
Mikä on Canvan nykyisten tuotteiden hinnoittelu? Sehän kertoo minne Affinityn hinnoittelu tullee menemään.
Olin kyllä harkinnut noista tarjouskampanjoista ostamista, en niinkään tarpeeseen vaan tukeakseni firmaa. Mutta oli liian myöhäistä jo. Jatkossa, jos käytät kertamaksullista softaa, tee lisäostoja silloin tällöin, se voi auttaa myyjän taloutta ja pitää vuokramallin loitolla. Ehkä.
No, mua ei hirveesti kiusaa kunhan nykyinen 2.4.1. jatkaa toimimista, hyvin vähän käyttöä, eläkeukolla.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Kuukausimaksulliseen lisensointimalliin tottunut Canva tuskin osti Affinityä oppiakseen kertalisenssimallin saloja.
Toivoa sopii kuitenkin, että kyse olisi vain omistajien ja sijoittajien voittorahojen viisaasta sijoittamisesta eikä mistään teknologiakiinnostuksesta.
Toivoa sopii kuitenkin, että kyse olisi vain omistajien ja sijoittajien voittorahojen viisaasta sijoittamisesta eikä mistään teknologiakiinnostuksesta.
-
Viesti Kirjoittaja Osku S »
Onko hinnanalennus merkki maailmanlopusta, toivottavasti ei.MacFinn kirjoitti: ↑27.3.2024 klo 10.03 Ainakin FB:n Publisher-ryhmässä on yksi joka povaa tuon kaupan johtavan maailmanloppuun. Vähintään.
Nyt Affinityn kaikkien kolmen ohjelman tarjous yhteishinta on 125,99€ kun se ennen oli 179,99€.
Canva Pro näyttäsi maksavan 109,99/vuosi. Eihän tuo hinta mitenkään kohtuuton ole.
-
Viesti Kirjoittaja Termite »
Olen toisinaan harkinnut Affinityn paketin ostamista. Nyt se on niin halpa, että nappasin tarjouksesta kiinni.
Olen aiemmin käyttänyt Adoben softia mutta en lähtenyt kk-maksuhommiin enää mukaan (no Lighroom oli jonkun aikaa mutta lopetin, kun lakkasi toimimasta High Sierrassa). Eli olen lähinnä kituuttanut vanhoilla versioilla (CS2 tai CS4 vanhassa koneessa) tai käyttänyt pääkoneessani jopa Photarin korvikkeena Gimpiä. En hirveesti tykkää sen käyttölogiikasta. Ja periaatteessa pitäis pystyä editoimaan myös Indesign-faileja tai ainakin saattamaan ne johonkin uuteen formaattiin. Saas nähdä miten nuo Affinityt taipuvat.
Muuten en näe tuossa "maailmanloppun" mahista kuin, että jos Canva päättää lopettaa Affinityn aktivoinsiserverit ja deletoida käyttöoikeudet, kuten Adobe teki esim. noiden CS2/4-versioiden kanssa. Toivon, että Canva näkee asian ennemmin niin, että heillä olisi useammalla tuoteperheellä/brändillä mahis syödä Adoben markkinaosuutta ja siksi ovat tuon ostaneet... hmm...
Olen aiemmin käyttänyt Adoben softia mutta en lähtenyt kk-maksuhommiin enää mukaan (no Lighroom oli jonkun aikaa mutta lopetin, kun lakkasi toimimasta High Sierrassa). Eli olen lähinnä kituuttanut vanhoilla versioilla (CS2 tai CS4 vanhassa koneessa) tai käyttänyt pääkoneessani jopa Photarin korvikkeena Gimpiä. En hirveesti tykkää sen käyttölogiikasta. Ja periaatteessa pitäis pystyä editoimaan myös Indesign-faileja tai ainakin saattamaan ne johonkin uuteen formaattiin. Saas nähdä miten nuo Affinityt taipuvat.
Muuten en näe tuossa "maailmanloppun" mahista kuin, että jos Canva päättää lopettaa Affinityn aktivoinsiserverit ja deletoida käyttöoikeudet, kuten Adobe teki esim. noiden CS2/4-versioiden kanssa. Toivon, että Canva näkee asian ennemmin niin, että heillä olisi useammalla tuoteperheellä/brändillä mahis syödä Adoben markkinaosuutta ja siksi ovat tuon ostaneet... hmm...
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Hyvän hankinnan teit. Hyvin on omissa hommissa korvannut Adoben ohjelmistot. Kuva hommiin käytän kyllä pääasiassa Capture One:a.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kunhan tallennat ne ID filet .idml-muotoon niin hyvin onnistuu siirtyminen Publisheriin. Mulla on siksi vielä yksi vanha mini, jolla voi vastaantulevia ID-filejä konvertoidan idml-muotoon.
Ja ostin A Photon iPadille. Kunhan ehtisi opetella sen käyttöä. En sitä tarvii, mutta 14 € ei ollut paljon ja vähän kannatuksen vuoksi.
Ja ostin A Photon iPadille. Kunhan ehtisi opetella sen käyttöä. En sitä tarvii, mutta 14 € ei ollut paljon ja vähän kannatuksen vuoksi.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Termite »
Joo, tänks. Mä löysinkin ohjeen miten se tehdään ja pitää vaikkapa vkl buutata taas vanha sotaratsu ja tallentaa vanhat failit oikeaan muotoon. Mulla on lähinnä pakkausdesignia ja tarroja ja sensemmosta eli vektorigraffat ja fontit oikein asemoituna pitäis saada menestyksellä tulemaan.
Pitäis varmaan kattoa pari opetusvideota ja madaltaa vähän oppimiskäyrää.
Pitäis varmaan kattoa pari opetusvideota ja madaltaa vähän oppimiskäyrää.
-
Ja InDyynhän löytyy skripti jolla voi tallentaa isomman joukon INDD-tiedostoja IDML:ksi eräajona.
-
-
Affinityt ovat nyt -50 % tarjouksessa. Epäilevät mielet miettivät, että se johtuu ainakin ajoitukseltaan siitä, miten Adobe vaatii pääsyä tilaajien tiedostoihin uudessa vuokrasopimuksessaan..
-
Aika sanattomaksi vetää Adoben ehdot käyttäjän tekemisten suuntaan. Mitä oikeuksia sitten tekijälle enää jää jos hyväksyy moisen sopimuksen. Vain rinnakkaisia oikeuksia Adoben kanssa ja ’isyysoikeus’.
Onkohan tästä osuvampaa ketjua?
IMG_0492.png
Onkohan tästä osuvampaa ketjua?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka