OS X <-> Linux ?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
OS X <-> Linux ?
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Taloudesta löytyisi vielä kaksi PC:tä, joissa tällä hetkellä pyörii Windows XP Pro. Tosta Windowsista olisi kiva päästä eroon, ainakin toisessa koneessa, joka on lähinnä toimistokäytössä. Toinen on pelikoneena, joten toi Windows saa vielä olla siinä. Mitenkäs OS X ja Linux pelittää verkossa? Olen lähinnä ajatellut sitä Mandrake Linuxia ja uudessa MikroBitissä oli juttua, että olisi mahdollista saada MS Office toimimaan siinä. Toi vaikuttaisi hyvältä, jos vielä verkko toimii OS X:n kanssa. Mulla ei sitten ole mitään aikaisempaa kokemusta Linuxista. 

Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Re: OS X <-> Linux ?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Uskaltaisin väittää että hyvin toimii...tosin ei ole tullut kokeiltua...
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Omassa "hooverissani" (MDK 10) laitoin Samba-jaon päälle ja OSX:llä pääsee siten jaettuihin kansioihin.jos vielä verkko toimii OS X:n kanssa
Älkää kysykö tarkemmin...
En tiedä muuten verkoista mitään, tavallinen Mac-käyttäjä kun olen, riittää kunhan se toimii luotettavasti.
.arto
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
No hyvä jos toimii, sittenhän tota voisi jopa kokeilla.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Tuo MDK on kaiketi aika helppo asentaa ja mukana tulee ohjelmia vähintäänkin tarpeeksi. Gnome-ikkunointi (mikälie oikea termi) tuntuu Mac-käyttäjälle kotoisammalta kuin KDE.
Muistia on syytä olla, ainakin lisäys 128 -> 256 nopeutti muutenkin hidasta konetta jonkun verran. En tee sillä mitään "järkevää", tuolla autotallissa se imuroi....Käytän sitä etänä vnc:llä joten hidaskin kone siihen riittää.
En halua pitää PowerBookia aina imuttamassa joten hankin tällaisen huokean ratkaisun.
Eipä tuolla sitten kyllä PB:n uptime-aikoihin pääse, jostain syystä se tahmaa ja jumii. Voisi olla pienikin juttu, mutta pitkän linjan Mac käyttäjänä sitä kai on tottunut liian hyvälle?
Kunhan löydän sopivan (halvan) firewiren sisältävän Macin niin sitten saa "hoover" lähteä.
.arto
Muistia on syytä olla, ainakin lisäys 128 -> 256 nopeutti muutenkin hidasta konetta jonkun verran. En tee sillä mitään "järkevää", tuolla autotallissa se imuroi....Käytän sitä etänä vnc:llä joten hidaskin kone siihen riittää.
En halua pitää PowerBookia aina imuttamassa joten hankin tällaisen huokean ratkaisun.
Eipä tuolla sitten kyllä PB:n uptime-aikoihin pääse, jostain syystä se tahmaa ja jumii. Voisi olla pienikin juttu, mutta pitkän linjan Mac käyttäjänä sitä kai on tottunut liian hyvälle?
Kunhan löydän sopivan (halvan) firewiren sisältävän Macin niin sitten saa "hoover" lähteä.
.arto
-
Viesti Kirjoittaja hapa »
Testasin Debian Sargella ja KDE:ssa ohjelmalla Smb4K. Asentaa myös sambaclientin. Ohjelma tekee nätin kuvakkeen KDE:n alapalkkiin oikeaan reunaan kalenterin viereen. Ohjelmalla voi etsiä windows-verkon koneita. Minulla on windows jako päällä imacissä ja smb4k löysi jopa nimellä minun imacin. Antamalla kirjautumistunnukset löytyi windows jaot imacistä.
MDK:ssa on "kontroli paneli", missä on kohta, en tarkkaa nimeä muista, millä voi hakea windows-verkon koneita ja liittää jaot haluamaansa paikkaan. Mandrake on ehdottomasti paras linuxjakelu, jos ei ole aikaisemmin asentanut linuxia. Minun mielipide. Kannattaa kokeilla myös Knoppixia, cd:llä olevaa linuxia. Ei tarvitse asentaa mitään. Siitä on tehty suomennos Nordiknoppix.
Hapa
MDK:ssa on "kontroli paneli", missä on kohta, en tarkkaa nimeä muista, millä voi hakea windows-verkon koneita ja liittää jaot haluamaansa paikkaan. Mandrake on ehdottomasti paras linuxjakelu, jos ei ole aikaisemmin asentanut linuxia. Minun mielipide. Kannattaa kokeilla myös Knoppixia, cd:llä olevaa linuxia. Ei tarvitse asentaa mitään. Siitä on tehty suomennos Nordiknoppix.
Hapa
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka