Tohon vois jatkaa edellisen linjoilla että mistä tietää meneekö SPR:lle yms lahjoitetut rahat perille vai kenties SPR:n johtokunnan Hawaijin risteilylle?data kirjoitti:... tähdätä sinne, missä apua kaivataan eniten, esim. SPR:lle, UNICEFille yms. yms.
iTunesista vai laittomasti?
-
argo_hoo
-
Jone
-
mercury
-
data
Viesti Kirjoittaja data »
Tietysti näinkin, mutta kyllä järjestöt yleensä toimivat siistimmin noissa asioissa kun yhtiöt. Poikkeuksiakin toki löytyy.argo_hoo kirjoitti:Tohon vois jatkaa edellisen linjoilla että mistä tietää meneekö SPR:lle yms lahjoitetut rahat perille vai kenties SPR:n johtokunnan Hawaijin risteilylle?data kirjoitti:... tähdätä sinne, missä apua kaivataan eniten, esim. SPR:lle, UNICEFille yms. yms.
-
Jone
-
data
-
spiidi78
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
LOL. Todellakin.. Piratismihan oli vielä sitä aitoa piratismia just ennen Napstereita jne. Nyt waretus on tuhonnut piraattilevyjen kaupan melko hyvin ja raha ei enää päädy samalla tavalla vääriin taskuihin. Musiikkia on aina ostettu ja tullaan aina ostamaan. Musiikkia on aina myös kopioitu ja tullaan aina kopioimaan. Minua ei haittaa yhtään, jos sieluton rahastus musiikki menettää rahaa waretuksella (sillä kai se mp3 vaikutus levymyyntiin on aiemminkin mitattu, mp3 vähentää todistetusti rahastuspaskan myyntiä). Itseasiassa vain nautin siitä, että ne idiootit, jotka tekee musiikkia sillä periaatteella, että tyhmät kuuntelijat ostaa, kärsivät menetyksiä. Oikeaa puhtaasta sydämestä tehtyä musiikkia tulisi ihmisten kyllä ostaa jos siitä pitävät, ja aika monet ostavatkin ja tulevat aina ostamaan.data kirjoitti:Löytyypä hompusta taitavia ennustajiaMacchiavelle kirjoitti:JOS iTuneksen kaltainen palvelu olisi tullut hypetyksellä hieman ennen Napsteria, mitään tämänpäivän kaltaisia ongelmia ei olisi.![]()
-
muumio
Viesti Kirjoittaja muumio »
Ei voi ihan varmasti tietää mistä ihmeestä puhut - onhan yksinkertaisemmallekin selvää, että warettaminen on väärin - mutta kun ihminen riistää artisteja perusteenaan se, että suuret levy-yhtiöt riistävät artistia, niin silloin voitaneen puhua vähintään tekopyhyydestä. Oikeastaan minun puolestani olisikin vielä ihan okei, että joku joskus warettaa jotain. Sen sijaan se, että warettaa ja perustelee sitä jalomielisyydellä, on pelkkää ahneutta, laiskuutta, välinpitämättömyyttä tai tyhmyyttä. Termi "hieno selitys" tarkoittikin siis alkuperäisessä postissani "typerää basanjauhantaa".data kirjoitti:Eli jos joku asia perustellaan osuvasti/hienosti, se tarkoittaa siis automaattisesti sitä, että asia on todellisuudessa väärin? Kiitos tiedostamuumio kirjoitti:Juuri näin Hymy Ihmisiltä löytyy kyllä aina hienoja selityksiä sille, miksi he ovat ahneita, laiskoja, välinpitämättömiä tai tyhmiä.Kuka sitten päättää, mikä on oikein ja mikä väärin, jos ihmisten perustelut ovat automaattisesti vääriä
? Mene ja tiedä.
-
muumio
Esimerkkinä edellämainitusta tekopyhyydestä tämä kommentti.data kirjoitti:Tähdennän vain, että jos haluaa todella tehdä hyväntekeväisyyttä (kuten epäsuorasti kommentillasi viittaat) tulisi se mielestäni tähdätä sinne, missä apua kaivataan eniten, esim. SPR:lle, UNICEFille yms. yms.
-
muumio
Lieneekin sama, millä nimellä kutsumme jotain vääryyttä.data kirjoitti:Saahan sitä kutsua varastamiseksi, vaikkei se sitä ole. Voihan samalla kutsua vaikka ostamista varastamiseksi. Tässä keskustelussa on jo moneen otteeseen todettu, että tekijänoikeuden rikkominen ja varastaminen eivät ole sama asia.
Roiseja kärjistyksiä: ei ole artistilta mitään pois, jos käyn kisauttelemassa hänen vaimoaan. Jos vaimo on myötämielinen, siinä ei myöskään ole mitään rikollista, ja jos vaimo ei ole myötämielinen, niin sekään, kuten waretus, ei ole keneltäkään mitään pois - ei ainakaan mitään materiaalista. Aineettomat menetykset taas eivät ole oikeita menetyksiä (lähinnä koska niiden mittaaminen on vaikeaa), ja eritoten siinä tapauksessa että kukaan ei koskaan saa tietää.
-
data
Eli sinä olet se loppupelissä, kuka määrää, mikä on oikein ja mikä väärin? Eiköhän tuo mene jo aikamoiselle itserakkauden tasolle. Moraalikysymyksiin harvoin saadaan käytännössä "oikeita" vastauksia, on vain mielipiteitä ei tosimaailmaan rinnastettavia faktoja. Tosi on, että yli puolet suomalaisista pitävät warettamista vääränä periaatteessa, mutta silti samat ihmiset saattavat waretaa, eikö se ole sitten missään määrin tekopyhää? Olen todella ihmeissäni, että näin aikuisten kesken joudumme vielä selvittelemään tätä. Moraalikysymykset ovat myös täysin aika ja kulttuurisidonnaisia, ellei pohjaa moraaliansa johonkin supernaturalistiseen näkökohtaan.muumio kirjoitti:Ei voi ihan varmasti tietää mistä ihmeestä puhut - onhan yksinkertaisemmallekin selvää, että warettaminen on väärin - mutta kun ihminen riistää artisteja perusteenaan se, että suuret levy-yhtiöt riistävät artistia, niin silloin voitaneen puhua vähintään tekopyhyydestä. Oikeastaan minun puolestani olisikin vielä ihan okei, että joku joskus warettaa jotain. Sen sijaan se, että warettaa ja perustelee sitä jalomielisyydellä, on pelkkää ahneutta, laiskuutta, välinpitämättömyyttä tai tyhmyyttä. Termi "hieno selitys" tarkoittikin siis alkuperäisessä postissani "typerää basanjauhantaa".
-
Tajuste
Viesti Kirjoittaja Tajuste »
aamen.spiidi78 kirjoitti:LOL. Todellakin.. Piratismihan oli vielä sitä aitoa piratismia just ennen Napstereita jne. Nyt waretus on tuhonnut piraattilevyjen kaupan melko hyvin ja raha ei enää päädy samalla tavalla vääriin taskuihin. Musiikkia on aina ostettu ja tullaan aina ostamaan. Musiikkia on aina myös kopioitu ja tullaan aina kopioimaan. Minua ei haittaa yhtään, jos sieluton rahastus musiikki menettää rahaa waretuksella (sillä kai se mp3 vaikutus levymyyntiin on aiemminkin mitattu, mp3 vähentää todistetusti rahastuspaskan myyntiä). Itseasiassa vain nautin siitä, että ne idiootit, jotka tekee musiikkia sillä periaatteella, että tyhmät kuuntelijat ostaa, kärsivät menetyksiä. Oikeaa puhtaasta sydämestä tehtyä musiikkia tulisi ihmisten kyllä ostaa jos siitä pitävät, ja aika monet ostavatkin ja tulevat aina ostamaan.data kirjoitti:Löytyypä hompusta taitavia ennustajiaMacchiavelle kirjoitti:JOS iTuneksen kaltainen palvelu olisi tullut hypetyksellä hieman ennen Napsteria, mitään tämänpäivän kaltaisia ongelmia ei olisi.![]()
-
data
Itse olen aina suosinut tilannetta, jossa asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.muumio kirjoitti:Lieneekin sama, millä nimellä kutsumme jotain vääryyttä.
Asiaa.spiidi78 kirjoitti:LOL. Todellakin.. Piratismihan oli vielä sitä aitoa piratismia just ennen Napstereita jne. Nyt waretus on tuhonnut piraattilevyjen kaupan melko hyvin ja raha ei enää päädy samalla tavalla vääriin taskuihin. Musiikkia on aina ostettu ja tullaan aina ostamaan. Musiikkia on aina myös kopioitu ja tullaan aina kopioimaan. Minua ei haittaa yhtään, jos sieluton rahastus musiikki menettää rahaa waretuksella (sillä kai se mp3 vaikutus levymyyntiin on aiemminkin mitattu, mp3 vähentää todistetusti rahastuspaskan myyntiä). Itseasiassa vain nautin siitä, että ne idiootit, jotka tekee musiikkia sillä periaatteella, että tyhmät kuuntelijat ostaa, kärsivät menetyksiä. Oikeaa puhtaasta sydämestä tehtyä musiikkia tulisi ihmisten kyllä ostaa jos siitä pitävät, ja aika monet ostavatkin ja tulevat aina ostamaan.
-
muumio
Outoa - lainauksissa näkyy minun kommenttejani, mutta vastauksissasi viitataan kaikesta päätellen johonkin ihan muuhun tekstiin. Sanoin muistaakseni, että ihmiset warettavat, ja yrittävät perustella sitä sillä, että ovat jaloja. Ei warettamisessa ole mitään tekopyhää, vaan selittelemisessä.data kirjoitti:Eli sinä olet se loppupelissä, kuka määrää, mikä on oikein ja mikä väärin?
Lisäksi internetin keskustelufoorumien luonteeseen kuuluu, että ihmiset esittävät siellä mielipiteitään. En nähdäkseni, enemmän kuin sinäkään, ole väittänyt olevani aina oikeassa. En vain tajunnut, että joku voisi pitää warettamista täysin rehellisenä puuhana.
En oikein tiedä, mitä yritämme selvitellä. Kommenteissasi olet viitannut levy-yhtiöiden ahneuteen, artistin riistämiseen, piratismirikosten ehkäisyyn käytettyjen rahojen suuntaamisesta vakavampien rikosten ehkäisyyn, hädänalaisten ihmisten auttamisen tärkeydestä verrattuna artistien asemaan ja toisaalta artistien tulojen pienuuteen. Jos warettaminen on mielestäsi moraalisesti kestävää puuhaa, niin miksi sitä pitää perusteella tällaisilla asiaan kuulumattomilla seikoilla?data kirjoitti:Olen todella ihmeissäni, että näin aikuisten kesken joudumme vielä selvittelemään tätä.
-
muumio
-
Jone
Viesti Kirjoittaja Jone »
Minä taas olen aina suosinut tilannetta, missä puhutaan asiaa.muumio kirjoitti:Minä taas olen aina suosinut tilannetta, missä puhutaan asioista, eikä pelkästään niiden nimistä.data kirjoitti:Itse olen aina suosinut tilannetta, jossa asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.muumio kirjoitti:Lieneekin sama, millä nimellä kutsumme jotain vääryyttä.
-
ozone
Viesti Kirjoittaja ozone »
Tämän voisi kohta laittaa jo lukkoon... aihe lienee purkissa.Jone-51K kirjoitti:Minä taas olen aina suosinut tilannetta, missä puhutaan asiaa.muumio kirjoitti:Minä taas olen aina suosinut tilannetta, missä puhutaan asioista, eikä pelkästään niiden nimistä.data kirjoitti:Itse olen aina suosinut tilannetta, jossa asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.muumio kirjoitti:Lieneekin sama, millä nimellä kutsumme jotain vääryyttä.
-
muumio
Hmmm, luulenpa että kukaan meistä ei siis suosi tämänhetkistä tilannettaJone-51K kirjoitti:Minä taas olen aina suosinut tilannetta, missä puhutaan asiaa.muumio kirjoitti:Minä taas olen aina suosinut tilannetta, missä puhutaan asioista, eikä pelkästään niiden nimistä.data kirjoitti: Itse olen aina suosinut tilannetta, jossa asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.
-
Jone
-
ozone
Härötilanteeseen on taas ajautumassa. Tovi oltiin jo järkipuolella ja saatiin kestäviä kommentteja pöytään, sitten repesi taas tämä selitysten pato.muumio kirjoitti:Hmmm, luulenpa että kukaan meistä ei siis suosi tämänhetkistä tilannettaJone-51K kirjoitti:Minä taas olen aina suosinut tilannetta, missä puhutaan asiaa.muumio kirjoitti:Minä taas olen aina suosinut tilannetta, missä puhutaan asioista, eikä pelkästään niiden nimistä.data kirjoitti: Itse olen aina suosinut tilannetta, jossa asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.
-
muumio
-
ozone
no tuskin sinä nyt tasoa laskit... ihan ovat kommenttisi kohdallaan. Ja en nyt tiedä laskiko taso nyt yleisesti ottaen, aihe vaan paloi puhki... aloitettiin vain alusta.muumio kirjoitti:Olen pahoillani mikäli olen provosoitunut ja laskenut keskustelun tasoa, yritin pääasiassa saada tiskiin asiallisia perusteluita henkilökohtaisten hyökkäysten tilalle.
-
muumio
-
MarQ
Viesti Kirjoittaja MarQ »
sinäkö sen sitten määräät? sellasen käsityksen tästä ketjusta väkisinkin saa. alkupuolella sanoit haluavas esittää vaihtoehtoisen näkökulman. ilmeisesti et kuitenkaa pysty millään käsityksiäsi muuttamaan? eli koet olevasi Oikeassa ja muut Väärässä?data kirjoitti: Eli sinä olet se loppupelissä, kuka määrää, mikä on oikein ja mikä väärin? Moraalikysymykset ovat myös täysin aika ja kulttuurisidonnaisia, ellei pohjaa moraaliansa johonkin supernaturalistiseen näkökohtaan.
-
TVi
Viesti Kirjoittaja TVi »
Herää vain kysymys, keitä ovat ne joita nimittelet idiooteiksi. Entä missä ne "puhdassydämiset" jotka tekevät aitoa oikeaa musiikkia. Ammattimuusikkona uskon että jokainen joka tekee musiikkia hankkiakseen elantonsa, tekee sitä toivossa että kuuntelijat ostaisivat sitä. Jos näin ei olisi, ammattimuusikot olisivat kuolleet sukupuuttoon jo kauan sitten. Tämän seurauksena taas kovin moni "puhdassydäminen" ei osaisi soittaa ja äänilevyjen taltiointitekniikka poikkeasi kovasti nykyisestä.spiidi78 kirjoitti: ...Itseasiassa vain nautin siitä, että ne idiootit, jotka tekee musiikkia sillä periaatteella, että tyhmät kuuntelijat ostaa, kärsivät menetyksiä. Oikeaa puhtaasta sydämestä tehtyä musiikkia tulisi ihmisten kyllä ostaa jos siitä pitävät, ja aika monet ostavatkin ja tulevat aina ostamaan.
Ihan vain tämän threadin historiatietoisuuta ja henkilögalleriaa rikastuttaakseni, kysyn sinulta 2000 vuotta sitten elänyttä Pontius Pilatusta vapaasti lainaten: "Mikä on totuus? Jos löytäisin ihmisen joka tietää kertoa minulle totuuden, veisin hänet mukanani Roomaan ja pääsisin tästä kurjuudesta."
Samalla kun vastaat tähän polttavaan kysymykseen, kerro kuinka keskivertowarettaja erottaa idiootin ja puhdassydämisen säveltämät biisit toisistaan.
Itse eroitan kyllä korkeatasoisen ja sisältörikkaan musiikin roskasta. Silti en uskaltaisi lähteä arvioimaan biisien tekijöiden motiiveja yksinomaan heidän musiikkinsa perusteella. Varsinkin jos kokisin samalla suurta kiusausta keksiä hyviä perusteluja miksi on vähintäänkin oikein ja kohtuullista warettaa heidän biisejään. Moni tekee vilpittömällä sydämellä täyttä roskaa - ja päinvastoin.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka