![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)

EDIT: ja miksi ihmeessä Hompun kello tunnin jäljessä, talviajassa?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja mercury »
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Eikös se ole GMT +2 (Helsinki, Tallinna, Riika) eikä +3mercury kirjoitti:Jos tarkoitat noita kellonaikoja jotka näkyy joka postauksissa jne, sun pitää kai itse säätää oikea aika asetuksistasi, eli GMT+3h.
Viesti Kirjoittaja mercury »
En tiedä onko täällä automaattinen kesäaikatoiminto kun en ole sellaista mielestäni nähnyt. GMT+3h on manuaalisesti Helsinki kesällä.Tuurihaukka kirjoitti:Eikös se ole GMT +2 (Helsinki, Tallinna, Riika) eikä +3
Mulla on joskus käynyt jotain ton suuntaista. Viimeksi toissapäivänä, taisin nukahtaa viideltä ihan vahingossa.Tuurihaukka kirjoitti:Mä valvon vaan sen takia, että mä rupesin nukkumaan klo 13:00 ja heräsin siinä 21:00
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja MVi »
Joo, näin lomalla tulee kukuttua aika usein sinne kolmeen, joskus viiteenkin. Sitten vaan tipahtaa eikä mahda mitään.amanita kirjoitti: Tämä se on hauska paikka, kun aina on joku hereillä, niin, paitsi aamulla noin kuuden maissa, ei sitten ketään yleensä koskaan![]()
...siitäkin ajasta monasti kokemusta....
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Jep jepMVi kirjoitti:Yö on hauskaa aikaa tehdä kaikkea: miksata, polttaa varakopioita valokuvista, suunnitella mitä kaikkea huomenna pitää hoitaa jos herää ajoissa...
Viesti Kirjoittaja Riina »
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Tosiaankin ammatinvalinta kysymys. Mutta jos jaksaa niin mikäs siinäRiina kirjoitti:Nukkuisitte hyvät homppulaiset yöllä.
Meikkis valvoi viime vuonnakin 55 yötä töissä. Tänä vuonna on tullut valvottua jotain 30 yötä. No kait se on ammatinvalinta kysymysOn sitä monesti tullut aateltua yötyöhön lähtiessä et miten mukava sitä ois käpertyä omaan pehmoiseen petiin nukkumaan. Kesällä jaksaa paremmin valvoa kun on valoisaa. Talvella taas nukuttaa paremmin päivällä kun on hämärää. Oon joskus hiljaisena yönä töissä täällä vietettyä aikaa
Viesti Kirjoittaja Riina »
Välillä jaksaa paremmin välillä huonommin. Yön jälkeen joskus on niin väsyny et ei meinaa jaksaa polkea kotiin. Tuntuu kuin joku istuis takarenkaan päällä.Jouna- kirjoitti: Tosiaankin ammatinvalinta kysymys. Mutta jos jaksaa niin mikäs siinä![]()
Viesti Kirjoittaja alspe »
Joskus opiskelijan olin kesätöissä öisin ja opiskelijaboksin solu oli siten, että aamuaurinko posotti varmaan 3 neliön lasista 10 neliön huoneeseen.(Inssinä voi kertoa, että 3 neliön lasista voi tulla n. 2000 wattia lämpöä jos aurinko paistaa aivan täydet) En jaksanu asennella mitään verhoja. Voitte kuvitella kuinka kuuma oli kun yötyön jälkeen aamulla yritti nukkua.Riina kirjoitti:Nukkuisitte hyvät homppulaiset yöllä.
Meikkis valvoi viime vuonnakin 55 yötä töissä. Tänä vuonna on tullut valvottua jotain 30 yötä. No kait se on ammatinvalinta kysymysOn sitä monesti tullut aateltua yötyöhön lähtiessä et miten mukava sitä ois käpertyä omaan pehmoiseen petiin nukkumaan. Kesällä jaksaa paremmin valvoa kun on valoisaa. Talvella taas nukuttaa paremmin päivällä kun on hämärää. Oon joskus hiljaisena yönä töissä täällä viettäny aikaa
Viesti Kirjoittaja ozone »
Viesti Kirjoittaja Maza »
Olen vain tekniikan ylioppilas, mutta jo lähes kymmenen vuoden kokemuksella. Muistaakseni auringon teho voi olla kirkkaalla säällä (kesällä) jopa 1000 W/m^2. Tuo suihkussa nukkuminen on muuten erittäin yleinen vesivahinkojen aiheuttaja opiskelija-asunnoissa. Minäkin tiedän pari tapausta. Nämä eivät kuitenkaan nukkuneet siellä töitten jälkeen, olivat uupuneita muuten vaan...alspe kirjoitti:(Inssinä voi kertoa, että 3 neliön lasista voi tulla n. 2000 wattia lämpöä jos aurinko paistaa aivan täydet) ...Ainoo vaihtoehto oli, että nukuin suihkun lattialla johon päästin vähä väliä kylmää vettä ja makasin kaivon päällä
Viesti Kirjoittaja alspe »
Joo se 1 kW/m^2 on muistaakseni päiväntasaajalla, Suomessa maks. 700 W/m^2. En kylläkään ala väittmään koska kirjat eivät ole lähettyvilläMaza kirjoitti:Olen vain tekniikan ylioppilas, mutta jo lähes kymmenen vuoden kokemuksella. Muistaakseni auringon teho voi olla kirkkaalla säällä (kesällä) jopa 1000 W/m^2. Tuo suihkussa nukkuminen on muuten erittäin yleinen vesivahinkojen aiheuttaja opiskelija-asunnoissa. Minäkin tiedän pari tapausta. Nämä eivät kuitenkaan nukkuneet siellä töitten jälkeen, olivat uupuneita muuten vaan...alspe kirjoitti:(Inssinä voi kertoa, että 3 neliön lasista voi tulla n. 2000 wattia lämpöä jos aurinko paistaa aivan täydet) ...Ainoo vaihtoehto oli, että nukuin suihkun lattialla johon päästin vähä väliä kylmää vettä ja makasin kaivon päällä
Viesti Kirjoittaja Maza »
Onneksi olkoon valmistumisesta! Meidän tiedekunnan katolla on sääasema. Sen mukaan 5. kesäkuuta 2006 klo 10:49 GMT aurinkoteho oli 1187 W/m^2 (Viimeisen vuoden minimi- ja maksimiarvoja)alspe kirjoitti:Joo se 1 kW/m^2 on muistaakseni päiväntasaajalla, Suomessa maks. 700 W/m^2. En kylläkään ala väittmään koska kirjat eivät ole lähettyvillä![]()
Niin tai siis mä oon DI, just valmistunu...
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Ei muutakuin battery ja Red bull drinksut vyölle ja menoksRiina kirjoitti:Välillä jaksaa paremmin välillä huonommin. Yön jälkeen joskus on niin väsyny et ei meinaa jaksaa polkea kotiin. Tuntuu kuin joku istuis takarenkaan päällä.Jouna- kirjoitti: Tosiaankin ammatinvalinta kysymys. Mutta jos jaksaa niin mikäs siinä![]()
Mulla on joskus ollu askelmittari töissä ja pahimpana yönä on tullu käveltyä noin 15km.
Viesti Kirjoittaja MVi »