Powerbook 550Mhz Titanium, toimii teoriassa :)
Vain Applen omat tuotteet.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
-
Powerbook 550Mhz Titanium, toimii teoriassa :)
Viesti Kirjoittaja Petri F »
Em. speksien mukainen kone, 20Gb, 512Mt, 15" näyttö. Jos on ladattu akku, kone pelaa täysin normaalisti vaan eipä lataa virtalähteellä akkua eikä anna virtaa koneelle eli jotain on nähtävästi palanut emolevyltä virtalähteen ja koneen väliltä. Virtalähdettä on tarkistettu ja kokeiltu ehjää. Saa tarjota ja toki saa myös kertoa jos on ollut vastaavaa ongelmaa ja on onnistunut esim. virran vienti akun kautta koneelle?!
-
-
-
Kiitos tarjouksista!
Kiitos tarjouksista, annan asialle vielä muutaman hetken aikaa eli odotan lisää tarjouksia.
Ja tietysti kiinnostaa, josko arvon herroilla on jotakin kerrottavaa, josko tämän koneen vielä saisi pelikuntoon, käyttöarvohan laitteella olisi minulle toki paljon suurempi kuin laitteen rahallinen arvo..
Petri
Ja tietysti kiinnostaa, josko arvon herroilla on jotakin kerrottavaa, josko tämän koneen vielä saisi pelikuntoon, käyttöarvohan laitteella olisi minulle toki paljon suurempi kuin laitteen rahallinen arvo..
Petri
-
Re: Kiitos tarjouksista!
Viesti Kirjoittaja mercury »
PMU:n resetointia kannattaa aina kokeilla. Eli sammuta kone, ja paina sitten kerran koneen takaa löytyvää resetointinappia, muistaakseni VGA-liittimen ja modeemin puhelinjohtoliittimen välissä. Odota muutama sekunti ja käynnistä kone. Kokeile lataako.Petri F kirjoitti:Ja tietysti kiinnostaa, josko arvon herroilla on jotakin kerrottavaa, josko tämän koneen vielä saisi pelikuntoon, käyttöarvohan laitteella olisi minulle toki paljon suurempi kuin laitteen rahallinen arvo..
Jos edes toimivaksi todettu virtalähde ei lataa akkua ja PMU:n resetointi ei auta, vika on laitetasolla ja voi olla hankala korjata ilman tuntuvia kustannuksia.
Edit: Onko PowerBookin virtaliitin kunnossa olevan näköinen? Tuleeko toimivaksi todetun virtalähteen koneen puolen liittimeen oranssi tai vihreä valo kun sen kytkee?
-
punaista ja sirisee
Virtaliitin oli pitkään kranttu, eli saattoi joutua hiukan hakemaan pyörittämällä kohtaa jossa valon sai vihreäksi ja sitten koitti päivä jolloin se ei enää onnistunut. Tarkistutuin virtalähteen ja siinäkin oli pientä vikaa, mutta sen jälkeen sekä se että varmuudella ehjä antoivat saman tuloksen eli pun/oranssin valon ja pienen sirinän. Kone reagoi ja huomaa jollain lailla että liitin on kiinni, mutta minkään sortin latausta ei tapahdu eikä konetta voi käyttää kuin sen hetken mitä akku antaa myöten. Minun käsitykseni mukaan aika huonolle siis näyttää?!
-
Re: Powerbook 550Mhz Titanium, toimii teoriassa :)
Viesti Kirjoittaja terssi »
Missä kone sijaitsee?
-
Kuusankoskella
Kuusankoskella, Kymenlaaksossa - siellä missä lipeät valuvat jokiin ja paperitehtaat pysähtyvät 
Petri

Petri
Re: punaista ja sirisee
Viesti Kirjoittaja keke68 »
Eipä taida purkamatta saada vikaa selville. Paska homma.Petri F kirjoitti:Virtaliitin oli pitkään kranttu, eli saattoi joutua hiukan hakemaan pyörittämällä kohtaa jossa valon sai vihreäksi ja sitten koitti päivä jolloin se ei enää onnistunut. Tarkistutuin virtalähteen ja siinäkin oli pientä vikaa, mutta sen jälkeen sekä se että varmuudella ehjä antoivat saman tuloksen eli pun/oranssin valon ja pienen sirinän. Kone reagoi ja huomaa jollain lailla että liitin on kiinni, mutta minkään sortin latausta ei tapahdu eikä konetta voi käyttää kuin sen hetken mitä akku antaa myöten. Minun käsitykseni mukaan aika huonolle siis näyttää?!

-
-
Re: punaista ja sirisee
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Jaa, tämä kyllä tuttu juttu. Ennuste huono. Minulla (ja monella muulla) meni liitin samalla tavalla, siksi uusissa MacBookeissa on magneettiliitin. Vika korjattiin vaihtamalla emolevy ACaren piikkiin. Kone siis käy vain niin että lataa akun jossakin toisessa koneessa?Petri F kirjoitti:Virtaliitin oli pitkään kranttu, eli saattoi joutua hiukan hakemaan pyörittämällä kohtaa jossa valon sai vihreäksi ja sitten koitti päivä jolloin se ei enää onnistunut.!
SCSI Probe & SyQuest 44
-
-
Ja vielä
Vielä haluaisin sen verran kertoa, että ensi viikolla tod. näk. selviää onko toivoa konetta saamaan mitenkään "normaalisti" toimimaan. Jos ei, niin sitten olen sen valmis myymään jos ostohalukkuutta edelleen on.
petri
petri
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Sama vika oli itsellänikin iBook G4 eli ei ladannut akkua eikä antanutvirtaa koneelle. Meni takuun piikkiin ja siihen vaihdettiin liitin tilpehööreineen (siihen kuuluu sitten muutakin kuin pelkkä liitinosa joka näkyy ulos). Hintaa moisella osalla on noin 150euroa (plus postikulut)mutta sen lisäksi tulee muistaa ettei noiden kannettavien purkaminen ole sitten mitään herkkua plus sen päälle vielä asennustyö joka voi vaatia kolvausta.
Itse sanoin Machuollossa että jos takuu olisi ollut umpeutunut niin sitten olisin ehkä kokeillut kepillä jäätä (eli ostanut osa ja asentanut sen itse). Siihen vastasivat ettei heillä kyllä ole oikein tapana myydä tuollaisia osia yksityisille henkilöille, eli osa olisi pitänyt tilata netistä/ulkomailta.
Itse olen kyllä sitä mieltä ettei tuollaisen koneella tee varmaankaan juuri mitään. Tietty jos tarmoa löytyy niinkin paljon että jaksaa tilailla osia ulkomailta/netistä ja koneen purkaminen jaksaa kiinnostaa niin silloin kannettavasta voisi ehkä tarjota muutaman kympin.
Itse sanoin Machuollossa että jos takuu olisi ollut umpeutunut niin sitten olisin ehkä kokeillut kepillä jäätä (eli ostanut osa ja asentanut sen itse). Siihen vastasivat ettei heillä kyllä ole oikein tapana myydä tuollaisia osia yksityisille henkilöille, eli osa olisi pitänyt tilata netistä/ulkomailta.
Itse olen kyllä sitä mieltä ettei tuollaisen koneella tee varmaankaan juuri mitään. Tietty jos tarmoa löytyy niinkin paljon että jaksaa tilailla osia ulkomailta/netistä ja koneen purkaminen jaksaa kiinnostaa niin silloin kannettavasta voisi ehkä tarjota muutaman kympin.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka