Pystyykö Apple TV:ssä rajaamaan niin, että sieltä voisi katsella vain jaettua kuvakirjastoa? Nyt se näyttää myös oman henkilökohtaisen kirjastoni. En äkkiseltään löytänyt tällaista valintaa.
Anopin ei sitten tarvitsisi lasten kuvia katsellessa ihastella suomalaisten miesvartaloiden kauneutta poikien saunailloista.
Mac Mini M4 Pro - Asus ProArt PA27JCV - iPhone 16 Pro - iWatch Series 10
Hyvä juttu. Vaikka en usko että nykyaikana enää anopitkaan hätkähtää homoeroottisia kuvia; onhan meidän Tom Of Finlandkin aivan salonkikelpoista kamaa nykyaikana.
Sanotaan ettei tyhmyydellä ole rajoja. On sillä: Kanada ja Meksiko.
Kävin laittamassa asetuksista täpän vain jaetun kirjaston kohdalle, mutta silti kuvat apissa voi edelleen oikeasta yläkulmasta vaihtaa valinnan myös ”oma kirjasto” kohtaan.. käynnistin jo apple tv:n uudelleenkin, mutta silti noin.
Näinhän tuo toimii muissakin laitteissa eli vaihto on mahdollinen. Tuskin poissuljettavissa.
Yksi konsti olisi tehdä kokonaan uusi käyttätunnus/AppleID ja liittää se Jaetun kirjaston käyttäjiin. Tällä käyttäjällä siis oma kirjasto olisi tyhjä. Käyttäjä olisi sitten AppleTV:n oletuskäyttäjä, käyttäjäähän voi sitten tarvittaessa vaihtaa.
Ymmärrän kyllä aloittajan tekstistä, että tarkoitus oli rajata, että voisi katsoa vain jaettua kirjastoa ja hän onnistui siinä.
Miksi asetuksissa olisi erikseen mahdollisuus valita näytetäänkö omat, jaetut, vai molemmat ellei se nimenomaan rajaisi käytön valinnan mukaan? Ja asetuksissa tuo täpän laitto vaatii tunnistautumisen käyttäjän toisella laitteella faceid:lla, joten ihan kevyestä asetuksesta ei ole kyse. Joten miksi sen jälkeen kuka tahansa voisi kuvat apissa silti ohittaa tuon valinnan ja katsella silti käyttäjän yksityiset kuvat..
Ei ainakaan minulla ole mitään esteitä tai uutta tunnistautumista jos vaihdan AppleTV:ssä oman kirjaston, jaetun kirjaston tai yhdistelmän kesken katselua. Tai jos vaihdan käyttäjää - oletuskäyttäjää vaihtamatta.
Kuvat-ohjelma näyttää oletuskäyttäjän kirjastot, ainakaan tämä tvOS 18.1 ei näytä muita vaikka vaihdan käyttäjää. Tämä on mielestäni muutos - tai sitten häiriö.
Minä menin asetuksissa kohtaan ”käyttäjät ja tilit” ja sieltä kuvakirjaston alta voi valita mitä kuvia näytetään: omat, jaetut vai molemmat. Ja tämä valinta vaati minulla ainakin käyttämään toista laitetta vahvistamiseen. En ymmärrä mikä muukaan idea tuollaisessa valinnassa olisi kuin rajata mitä kuvia kuvat ohjelmalla voidaan katsoa. Mun mielestä ihan oleellinen asetus ja saisi kyllä toimia juurikin, niin että jos valitsen vain jaetun, niin vain jaetut on silloin nähtävillä. Ei mulla mitään arkaluontoista omissa kuvissa ole, mutta sitä varten meillä on tuo jaettu kirjasto, että sinne on valikoitu hyvät koko perheen kuvat ja ne haluan näyttää.
Juu ei mullakaan ollut vaikutusta, mutta vaati vahvistamaan asetuksen toisella laitteella. Siksi ihmettelen miksi asetuksissa on tuollainen optio, jos saman voi kuitenkin valita kuvat ohjelmassa ilman mitään lupia..
Mulla oli itseasiassa icloud kirjasto kokonaan pois päältä, koska en halua kaikkia kuviani olohuoneen telkkuun kaikkien käytettäväksi. Olen aina halunnut että näytettäisiin vain perheen yhteinen jaettu kirjasto ja kun huomasin tämän ketjun, niin ajattelin että tämä olisi nyt mahdollista. Nyt siis syöksyin asetuksiin ja laitoin kirjaston päälle, tuo vahvistus toisella laitteella (tai salasanalla) taisi tulla siinä kohtaa, kun laitoin kuvakirjaston päälle ollenkaan. Sen jälkeen pääsi laittamaan rastin ruutuun oma, jaettu tai molemmat ja valitsin vain jaetun.