En tiedä ollenkaan. Olen muutenkin sitä mieltä, että tekoäly on niille, joilla ei ole oikeaa elämää.
EDIT: Viestit siirretty itselliseksi aiheeksi iOS 18 -ketjusta
Otsikko ylläpidon
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
En tiedä ollenkaan. Olen muutenkin sitä mieltä, että tekoäly on niille, joilla ei ole oikeaa elämää.
Viesti Kirjoittaja Bumba »
Viesti Kirjoittaja Andreas66 »
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Viesti Kirjoittaja salmiakki »
Viesti Kirjoittaja KPy »
Sama esim. miksatessa musiikkia. TÄ kyllä tekee vaikka ja mitä, mutta kuitenkin pitää itse säätää kaikki sen jäljiltä kuntoon, koska se tekee paskaa jälkeä. Joissakin tapauksissa TÄ voi hieman nopeuttaa prosessia, jos käyttäjänä on amatööri, joka ei vielä ymmärrä mitä on tekemässä.
Viesti Kirjoittaja KPy »
Perjantaina juuri puhuin kahden mikrofonin äänityksistä yhden somepätkiä oman toimensa ohella tekevän kanssa. On automatiikkaa, joka poistaa haittaavia puhalluksia ja huokauksia äänityksistä. Eivät toimi vielä täydellisesti, mutta ovat apuna editoitaessa videoiden ääntä.Ötsi Vik kirjoitti: ↑22.12.2024 klo 15.02Sama esim. miksatessa musiikkia. TÄ kyllä tekee vaikka ja mitä, mutta kuitenkin pitää itse säätää kaikki sen jäljiltä kuntoon, koska se tekee paskaa jälkeä. Joissakin tapauksissa TÄ voi hieman nopeuttaa prosessia, jos käyttäjänä on amatööri, joka ei vielä ymmärrä mitä on tekemässä.
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Näitä on ollut jo parikymmentä vuotta. Eivät varsinaisesti ole TÄ:ä, kuten homemamsikin huomautti. Ovat kyllä muuttuneet paremmiksi koko ajan. Itse käytän eniten iZotope RX:ää ja Acon Digitalin plugareita tähän. Ne auttavat alkuun, mutta saadakseen just sitä jälkeä kuin haluaa, joutuu kuitenkin säätämään itse. Jos ja kun on pitkää kokemusta tuosta säätämisestä, niin se on melkeinpä nopeampaa tehdä alusta saakka itse, ilman että antaa TÄ:n arpoa. Kuten sanoin, amatööreille sen asettamat arvot voivat olla iso apu. Itse en tarvitse.KPy kirjoitti: ↑22.12.2024 klo 15.10
Perjantaina juuri puhuin kahden mikrofonin äänityksistä yhden somepätkiä oman toimensa ohella tekevän kanssa. On automatiikkaa, joka poistaa haittaavia puhalluksia ja huokauksia äänityksistä. Eivät toimi vielä täydellisesti, mutta ovat apuna editoitaessa videoiden ääntä.
Ironisesti tekoälyn (jos siis niputetaan termin alle kaikki mitä tekoälyksi yleisesti kutsutaan) käyttämistä perustellaan juuri sillä että kehitys kehittyy joten ei saa taantua.homenamsi kirjoitti: ↑22.12.2024 klo 15.22 Mutta eikös tuo ulkoa opeteltuun tyytyvä tilanne tarkoita kehityksen pysähtymistä tietojen karttumisen osalta? Entä taidot, pysähtyykö niiden kehitys? Generatiivinrn tekoäly EI OLE luovaa.
Paikallaan pysyminen on taantumista, vanhojen tekstien toisto sitäkin varmemmin.
Viesti Kirjoittaja apsev »
En ole tarkistanut onko luovuudelle mitään tieteellistä määritelmää, mutta näkisin että siihen tarvitaan tietoista ajattelua ja sitä että haluaa ilmaista itseään ja luoda tai kokeilla oppimansa ja kokemansa pohjalta jotain uutta. Tekoälyltä puuttuu näkemys ja halu sanoa jotain, se vain yhdistelee ja tunnistaa asioita tiedottomasti. (Siis siihen asti jos ja kun se saa tietoisuuden. Onhan ihminenkin pohjimmiltaan jonkinlainen biologinen tekoäly, joka toimii suureksi osaksi automaatilla.)apsev kirjoitti: ↑25.12.2024 klo 20.42 Onko se luovuutta jos tekoäly löytää universiumin kuvista uusia kiinnostavia kohteita nopeammin kuin jos samaa tekisi ihmisjoukko?
Tai onko se luovuutta jos tekoäly löytää röntgen-, monikerroskuvista tai muista tuloksista pahanlaatuisen sairauden, joka olisi saattanut jäädä ihmislääkäreiltä huomaamatta?
Mikä on sellaista luovuutta, johon nykyinen tekoäly ei pysty (kysymys ilman provosointia)?
Viesti Kirjoittaja arttula »
Itse en koskaan käyttäisi moista palvelua. Näin me ihmiset eroamme toisistamme mieltymyksinemme. Itse haluan nauttia elokuvani oikeina elokuvina, oikeiden ihmisten tekeminä.arttula kirjoitti: ↑27.12.2024 klo 12.57 Minä odotan ilolla ja innolla tekoälyn kehittymistä vielä tästä. Visioissani on, että jo lähivuosina voit heittää tekoälylle pureksittavaksi kirjan, se hetkessä tuottaa siitä elokuvan. Voit vapaasti valita pääosien esittäjät ihan ilman parkua siitä, miten elokuvateollisuus suosii valkoisia. Tai vaihtaa sankarin sukupuolen lennosta ties miksi ikinä haluatkaan.
Hetki tuohon vielä menee, mutta uskon sen olevan jo näköpiirissä.
Viesti Kirjoittaja apsev »