viewtopic.php?f=50&t=287888&start=100
Tämän olen tehnyt:
- Hakenut High Sierra asennus paketin netistä (Install macOS High Sierra.app)
- Se on Applications hakemistossa
- Alustanut Disk Utility 16Gb USB tikun MyVolume ja on APFS
- Terminaali on BASH tilassa
- Terminaaliin komento rivi: MacBook-Pro:~ Vane$ sudo /Applications/Install\ macOS\ High\ Sierra.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/MyVolume/ --applicationpath /Applications/Install\ macOS\ High\ Sierra.app/
- Netistä kaivoin useamman eri version miten komentorivi muodostetaan.
Tämän jälkeen Terminaali kysy salasanan ja sen jälkeen saan:
Killed: 9
MacBook-Pro:~ Vane$
Tiburon kirjoitti tossa yllä olevassa aiemmassa viestiketjussa sivulla 2:
Tein näin ja sama juttu.Tee näin:
- Hae macOS High Sierran asennusohjelma tästä osoitteesta: macappstores://apps.apple.com/us/app/macos-high-sierra/id1246284741?mt=12
- Paina "Get" (tai sama suomeksi...)
- macOS High Sierran asennusohjelma ladataan koneellesi Applications (Ohjelmat) kansioon, jätä se sinne, älä avaa tai tee yhtään mitään...
- Alusta eli tyhjennä muistikku (varmaan myös ulkoinen kiintolevy käy, itse käytän ulkoista SSD:tä), anna nimeksi "MyVolume"
- Avaa Terminal (Pääte)
- Kopioi seuraava litania ja liitä se Päätteeseen
KOODI: VALITSE KAIKKI
sudo /Applications/Install\ macOS\ High\ Sierra.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/MyVolume
Paina "Enter"-näppäintä, ja vastaa kysymyksiin "Y". Prosessi alkaa ja hetken kuluttua macOS High Sierran asennustikku on valmis. Jos käytät USB-tikkua niin tuossa voi mennä kymmeniä minuutteja (tikun laadusta riippuen?), SSD:lle homma valmistuu todella nopeasti.
Mitä teen väärin kun tämä ei mene läpi enkä saa buuttaavaa tikkua tehtyä? Olen ne Dash merkit kopioinut netistä kaivetuista ohjeista et pitäis olla oikein. Ja kopion sen Tiburonin rivin sellaisenaan terminaaliin.
Olen kokeillut tehdä vanhalla MBP 2011 jossa Sierra OS sekä uudella MBP jossa Sequoia 15.2 OS.
Vanha kone kertoo enemmän (täällä oli USB nimetty toisin kun se yhdessä ohjeessa oli niin)
Juha-MacBook-Pro:~ juhavane$ sudo /Applications/Install\ macOS\ Sierra.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/USB\ Flash\ Drive /Applications/Install\ macOS\ Sierra.app
Usage: createinstallmedia --volume <path to volume to convert> --applicationpath <path to Install macOS Sierra.app> [--force]
Arguments--volume, A path to a volume that can be unmounted and erased to create the install media.
--applicationpath, A path to copy of the OS installer application to create the bootable media from.
--nointeraction, Erase the disk pointed to by volume without prompting for confirmation.
Example: createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath "/Applications/Install macOS Sierra.app"
Juha-MacBook-Pro:~ juhavane$