Taustaksi, että minulla on ollut kaksi läppäriä, joista molemmista olen ottanut TM backupit. Sitten ostin uuden koneen ja migratoin toisen TM backupin tällä läppärille. Voiko samalle läppärille migratoida myös toisen koneen TM backupin? Eli ikäänkuin yhdistäisi kahden vanhan koneen tiedot yhdelle koneelle.
Vanhoista läppäreistä vaimo on käyttänyt toista ja minä toista. Voiko uuten tuoda toisen läppärin tiedot toiselle käyttäjätunnukselle, niin molemmilla olisi käytössä suoraan vanhat ohjelmat, tiedostot jne.?
Time Machine -palautus usealta koneelta yhdelle
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Time Machine -palautus usealta koneelta yhdelle
Viesti Kirjoittaja rantautuja »
-
- Ylläpitäjä
Re: Time Machine -palautus usealta koneelta yhdelle
Viesti Kirjoittaja egoste »
Siirtymisapurilla voit valita, mitä varmistuksista tai toisesta koneesta haluat palauttaa.
-
Re: Time Machine -palautus usealta koneelta yhdelle
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Kyllä onnistuu mutta jos on kovin paljon samaa tavaraa niin kannattaa olla valinnoissa varovainen.
Uudemmat siirtymisapurin versiot osaavat käsitellä jopa samannimisen käyttäjätunnuksen siirtämisen - tarjoaa uudelleennimeämistä tai sitten yhdistämistä tai korvaamista. Suosittelen uudelleennimeämistä.
Muiden kuin Applen sovellusten osalta voi tulla konflikteja - lisenssikoodit täytyy usein syöttää uudestaan. Microsoft- tai AdobeID:hen sidottujen sovellusten osalta en lähtisi kokeilemaan vaikka toisessa lähteessä olisi uudempia versioita. Itse en edes yrittäisi sovellusten siirtoa vaan asentaisin uudestaan jos sovelluksissa on päällekkäisyyksiä.
Uudemmat siirtymisapurin versiot osaavat käsitellä jopa samannimisen käyttäjätunnuksen siirtämisen - tarjoaa uudelleennimeämistä tai sitten yhdistämistä tai korvaamista. Suosittelen uudelleennimeämistä.
Muiden kuin Applen sovellusten osalta voi tulla konflikteja - lisenssikoodit täytyy usein syöttää uudestaan. Microsoft- tai AdobeID:hen sidottujen sovellusten osalta en lähtisi kokeilemaan vaikka toisessa lähteessä olisi uudempia versioita. Itse en edes yrittäisi sovellusten siirtoa vaan asentaisin uudestaan jos sovelluksissa on päällekkäisyyksiä.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka