Juuri eilen asensin siihen uusimman käyttöjärjestelmäpäivityksen.
Minulla on Bluetooth-näppäimistö jonka pystyy parittamaan kolmeen eri laitteeseen ja vaihtamaan paritusta laitteiden välillä; olin jossakin vaiheessa kyllä kirjoittanut sillä iPadiin ja sitten laittanut iPadin pois pöydälle, mutta tämän kameraepisodin tapahtuessa näppäimistö oli jo paritettuna pääkoneelleni. Se oli hetki sitten menettänyt yhteyden pääkoneeseen (tapahtuu joskus koska kone on kaukana nurkan takana) ja jouduin käynnistämään näppäimistön uudestaan ja vähän näpyttelemään, mutta siinä koko ajan vilkkui paritusvalo tietokoneeseen, ei iPadiin, ja tuo kamerajuttu tapahtui vasta tovi tuon näppäimistöhomman jälkeen, eli en mitenkään usko että olisi voinut esimerkiksi vahingossa vaan näppäillä väärään laitteeseen ja ottaa etäkuvan koska eivät Bluetooth-signaalit jää mihinkään odottelemaan ja hillumaan. Laitoin nyt iPadiin Bluetoothin mutta en WiFiä päälle ja testasin mitä tapahtuu jos siihen parittaa näppäimistön "vahingossa"; sehän silloin kysyy pääsykoodia eikä ala tekemään pelkän näppäimistön käskyillä yhtään mitään ellen avaa lukitusta ensin. Ellei sitten ole olemassa joku ovela näppäinkomento jolla pääsee kiireellä suoraan kameraan, mutta en ainakaan spontaanisti sellaista löydä.
Mitä tässä oikein tapahtui, ja miten ihmeessä? Pitääkö olla huolissaan? Minulla ei ole tietääkseni voinut olla kamerasovellusta edes jätettynä päälle jossain taustalla, koska en juuri koskaan käytä iPadia kuvaamiseen. Hyi...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)