Windowsin alt gr on spacen oikealla puolella, sitä käytetään oikealla kädellä. Ja kakkonen tietysti vasurilla. Tavallisesti lyön numeron 2 nimettömällä, silloin on alt kämmenen alla, keskellä. Ja minullahan ei ole peukalo keskellä kämmentä. Peukku-nimetön on kerrassaan hankala combo, jopa tällaiselle entiselle kitaristille. @ vaatii siis kirjoitusasennon muuttamisen.TheKraken kirjoitti:Hmm. Eli siis windowsin alt gr - 2 on jotenkin helpompi kuin periaatteessa yhden napin päässä oleva alt-2?Maza kirjoitti:Allekirjoitan tämän osittain. @-merkin näppäinyhdistelmä ei vain sovi minun käteeni.lassej kirjoitti:- Näppisoikotiet - ARGH!
Mollaa maccia!
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Jokin aika sitten kirjoittelin seuraavaa (siis tuon koko tilan näyttämisestä…):Juraca kirjoitti:Ketuttaa, ku työpöydäl on joku massamuistikuvake(esim. kovalevy), niin sen alle saa laitettu, kuinka suuri se on ja paljon on tilaa jäljellä. Kun laittaa tän toiminnon päälle, niin siiin lukee jtn:" 74gt, vapaan.....gt". (jää tietoja pois) Kyllä toi ketuttaa!
-jyrkiJyre ( 10 Kes 2006 11:14, ketjussa [url=http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=75940&postdays=0&postorder=asc&start=400]Tyhmät kysymykset[/url] ) kirjoitti:http://www.macosxhints.com/article.php? ... 6160052554. Siinäpäs se.
Muistutan vielä tässäkin, että koska puukotetaan järjestelmätiedostoa, varmuuskopio tärkeistä tiedostoista / tärkeästä tiedostosta (eli tässä tapauksessa /System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/Resources/fi.lproj/Localizable.strings) tiedosto(i)sta on syytä tehdä!
Laitanpas tähän suomennetun version ohjeista:-jyrki
- Finderissä omppu+shift+g ja kirjoita siihen (tai copy paste) seuraavaa: /System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/Resources/fi.lproj/
- Ota varmuuskopio tiedostosta Localizable.strings (esim. raahaa kotikansioosi optio (eli alt) -näppäin pohjassa
- Avaa tiedosto Localizable.stings (en tiedä aukeaako ilman XCode:a?)
- Sieltä etsi rivi, joka alkaa "IV9". Tämä on 490. rivi.
- Muuta sana vapaana joksikin lyhyemmäksi.
Esimerkkirivi: "IV9" = "";
Edit: Vastasin siis silläkin uhalla, että meni pahastikin off-topickiksi…

- iPhone 3g | 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja jshki »
Softassa ei mätä muu kuin Quicktime.. perusversiolla ei tee mitään.. OS X muistisyöppö.. ei jaksa Macit meni myytiin.. Sorry!
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Vaan ei tässä iBookissa ole.D kirjoitti:Oikealla puolella on macnäppiksessäkin alttiMaza kirjoitti: Windowsin alt gr on spacen oikealla puolella, sitä käytetään oikealla kädellä., tosin se on yhden napin oikeampana kuin windowsnäppiksessä...
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Pöytäkoneiden näppiksissä on toinen alt, kannettavissa ei, vaan niissä sillä paikalla on enter-näppäin joka löytyy normaalisti numeerisen näppiksen oikeasta alakulmasta.Maza kirjoitti:Vaan ei tässä iBookissa ole.D kirjoitti:Oikealla puolella on macnäppiksessäkin altti, tosin se on yhden napin oikeampana kuin windowsnäppiksessä...
-
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Joskus luin jostain ohjelmasta jolla voi muuttaa näppiskarttaa. Anyone?
-
Mulla taas taittohommissa on sille paljonkin käyttöä. fn+return ei siinä olisi käyttökelpoinen.NeNithelo kirjoitti:Mulla ei ole entterille mitään järkevää käyttöä, returnille sitäkin enempi.
Näppiskarttaa muokkaamalla siitä kyllä pääsee. En vaan muista minäkään mikä se ohjelma ois ollut.
-
-
Viesti Kirjoittaja Riina »
Olisikohan tästä kyse. Jos ei, älkää naurako. Googlella löysinNeNithelo kirjoitti:Itseasiassa mua ottaa toi iBookin enter pannuun, siis toi mikä on omppunappulan oikeallla puolella (sais olla toi altti tilalla). Musta riittäis et entteri löytyis fn (+) return yhdistelmällä. Mulla ei ole entterille mitään järkevää käyttöä, returnille sitäkin enempi.
Joskus luin jostain ohjelmasta jolla voi muuttaa näppiskarttaa. Anyone?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
http://docs.info.apple.com/article.html ... h1011.html
-
Ei aivan, mutta melkein…Riina kirjoitti:Olisikohan tästä kyse. Jos ei, älkää naurako. Googlella löysinNeNithelo kirjoitti:Itseasiassa mua ottaa toi iBookin enter pannuun, siis toi mikä on omppunappulan oikeallla puolella (sais olla toi altti tilalla). Musta riittäis et entteri löytyis fn (+) return yhdistelmällä. Mulla ei ole entterille mitään järkevää käyttöä, returnille sitäkin enempi.
Joskus luin jostain ohjelmasta jolla voi muuttaa näppiskarttaa. Anyone?![]()
Voisivatko nämä (tai itse asiassa vain jälkimmäinen) olla asiaan liittyviä?
uControl
fKeys
-jyrki
- iPhone 3g | 16 GB
-
Ei naureta, mutta tuo ei auta enteriin.Riina kirjoitti:Olisikohan tästä kyse. Jos ei, älkää naurako. Googlella löysin![]()
Enivei, etsin sen ohjelma, ja lupaavalta toi näyttää: http://doublecommand.sourceforge.net/
-
Tuo vaikuttaa paljon lupaavammalta kuin ohjelmat, joita itse linkitin.mercury kirjoitti:Ei naureta, mutta tuo ei auta enteriin.Riina kirjoitti:Olisikohan tästä kyse. Jos ei, älkää naurako. Googlella löysin![]()
Enivei, etsin sen ohjelma, ja lupaavalta toi näyttää: http://doublecommand.sourceforge.net/
-jyrki
- iPhone 3g | 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Huomenna sitten Päämaja ja Jalkaväkimuseoon! (piti tänään jo mennä, mutta nukuin pommiin ja sitten päivä menikin tässä)
-
Viesti Kirjoittaja To_Ok »

ja kun vauhtiin päästiin:
Quicktime... se vaan on niin huono.
Vaikka olenkin jo tähän tottunut on hanurista, että noi selaimet ei voi avautua koko ruudulle vaikka kuinka yrittää tuota plussaa kliksutella.

Hiiren yksi potikka... tosin itse käytän logitechin mx 500 hiirtä, niin siitäkään ei ole enää haittaa. 8)
Mac koneiden ylileuhkat über käyttäjät. Tekisi mieli takoa päätä seinään aina kun joku ilmottaa totuutta tyyliin "Mac on paras ku siinä on
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)

Tai ylipäätään mäkkärin ja puuceen eroista puhutaan aina siihen suuntaan että kaikki on paremmin mäkissä. vink vink TheKraken.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Jos ei parissa viikossa lihasmuistiin tartu se yhden nappulan siirtyminen vähän toiseen suuntaa, niin johan on kummaTo_Ok kirjoitti:Mun mielestä toi @ merkin kaivaminen on aivan tajuttoman ärsyttävää varsinkin uudelle käyttäjälle ku huomaat klikanneesi oikeaa omppupotikkaa ja yhtäkkiä selain ettii jotain bookmarkkia, eikä täytäkkään sitä sähköpostin vaatimaa @ merkkiä.![]()
ja kun vauhtiin päästiin:
Quicktime... se vaan on niin huono.
Vaikka olenkin jo tähän tottunut on hanurista, että noi selaimet ei voi avautua koko ruudulle vaikka kuinka yrittää tuota plussaa kliksutella.
Hiiren yksi potikka... tosin itse käytän logitechin mx 500 hiirtä, niin siitäkään ei ole enää haittaa. 8)
Mac koneiden ylileuhkat über käyttäjät. Tekisi mieli takoa päätä seinään aina kun joku ilmottaa totuutta tyyliin "Mac on paras ku siinä onja siks et se ei oo PC niinku. PC on huono siks et se ei oo Mac.". KRÄÄH!
Tai ylipäätään mäkkärin ja puuceen eroista puhutaan aina siihen suuntaan että kaikki on paremmin mäkissä. vink vink TheKraken.![]()

Pitää tuohon alempaan vielä tarttua sen verran, että minä en ole ikinä sanonut että PC olisi mitenkään huono. Jos PC:ssä on hyvä rauta, on se hyvä kone. Sitä mieltä taas olen, että windows on huono, kömpelö ja epäintuitiivinen käyttöjärjestelmä, joka ei ole ikinä tarjonnut markkinoille mitään uutta. Joissakin asioissa se on silti jopa parempi kuin mac, tosin nämä asiat tuntuvat kokoajan harvenevan (

![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja since86 »
paskat on huono... duunipaikalla PC käyttäjien näyttämät filminpätkät on järjestään todella kämäsen näköistä pikselimössöö... Quicktimen HD määrääTo_Ok kirjoitti: Quicktime... se vaan on niin huono.
toisekseen, ei se @ merkki ole yhtään vääräs paikassa, se on mun selkäytimes

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Luuletko sitten, ettei hörhöt ole viimeisen viiden vuoden aikana yrittäneet? Tuloksen joka tapauksessa tiedät. Ei ole helppoa ollä se hörhö...PowerMac kirjoitti:TheKraken kirjoitti:Nimeä yksikin toimiva OS X virus?PowerMac kirjoitti:...tai ettei siihen löydy viruksia ja sitten ajellaan ilman mitään suojaa ja leuhkitaan sillä vielä. Tää tosin ei ole macin vika vaan käyttäjien.
Joku aika sitten kiersi huhua viruksesta ja sekin riittää. Luulevatko kaikki ettei joku hörhö voi saada päähänsä että jaaha, kun ajatusmaailma on noin luottavainen niin väkästelempä jotain... . Joitain vuosia sitten, taisi olla vielä ysiaikaa, repromaailmassa kiersi ihan kiva kikkare joka hävitti kaikki tiedostot. Asiakkaat tykkäsivät oikein kovasti.
edit: sorry, meni OT:ksi. Oikeesti piti sanomani, että harmittaa kun näihin menee niin paljon rahaa. Nytkin tiedän, että ens tammikuus on ostettava iLife 07 ja iWork 07 Family packit, pian tulee lasku .Macista, Mac mini pitää ostaa. Aina ne jaksaa tuoda tyrkylle tuotteita, jotka mun on taas pakko ostaa...
Sehän tässä on oikeesti se pahin vika.
-
Viesti Kirjoittaja tempe »
Siirtykääs nyt ihmeessä käyttämään kunnon näppäinasettelua, http://www.students.tut.fi/~seres/DAS.html . Löytyy muuten @-merkkikin eärimmäisen helposta paikasta, shift-3.To_Ok kirjoitti:Mun mielestä toi @ merkin kaivaminen on aivan tajuttoman ärsyttävää varsinkin uudelle käyttäjälle ku huomaat klikanneesi oikeaa omppupotikkaa ja yhtäkkiä selain ettii jotain bookmarkkia, eikä täytäkkään sitä sähköpostin vaatimaa @ merkkiä.![]()
No, tuon DAS-asettelun ja OS X:n kanssa pännii, että aina ei voi luottaa siihen, mikä näppäinasettelu on käytössä, ellei muista vilkaista sitä tuolta yläkulmasta. Meinaan vaikka olisikin valinnut "käytä yhtä syöttölähdettä kaikille dokumenteille", vaihtelee se toisinaan vähän satunnaisesti, ja etenkin järjestelmän pyytämät salasanat on aina kirjoitettava qwertyllä. Ja pikanäppäimet toimivat edelleen qwerty-asettelun mukaan. Totttuuhan siihenkin, mutta kun ehdin jo linuxissa tottua siihen, että DAS-asetteluun siirtyminen muutti myös pikanäppäimet DAS-asettelun mukaisiksi.
-
Viesti Kirjoittaja tgynther »
Päiväunilla aina haaveilen kuinka Iso Paha Turilas tulee ja iskee ensimmäisenä MacFinnin ja Repen koneille nopeammin kuin aikuiset köriläät kerkeävät sanan rölli sanoa. Tottakai heillä on ollut niin kova kiire ampua röllejä alas täällä, joten varmuuskopiot on muistettu ottaa viimeksi vuonna -98. Voi sitä riemua kun poijjaat huomaavat kaiken menneen. Mutta saapahan edes pari tuntia rölliä rauhassa täällä kun käyttistä asentavat uusiksi

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Heh heh, mä teen tröllien kiusaksi backupit viikoittain. Mac 6500:n risa kovalevy opetti vuonna 1997. Eikä käyttiksen uudelleenasennus paria tuntia kestä, ei tää oo mikään windows...tgynther kirjoitti:Mua ärsyttää ku ei oo yhtään kunnon tuholaista vielä tullu OS X:lle.
Päiväunilla aina haaveilen kuinka Iso Paha Turilas tulee ja iskee ensimmäisenä MacFinnin ja Repen koneille nopeammin kuin aikuiset köriläät kerkeävät sanan rölli sanoa. Tottakai heillä on ollut niin kova kiire ampua röllejä alas täällä, joten varmuuskopiot on muistettu ottaa viimeksi vuonna -98. Voi sitä riemua kun poijjaat huomaavat kaiken menneen. Mutta saapahan edes pari tuntia rölliä rauhassa täällä kun käyttistä asentavat uusiksi
Sitä paitsi, miksei trölliä saa sanoa trölliksi, loukkaantuuko se? Onko sen väliä, jos trölli loukkaantuu. Nimittäin selviä tröllejä täällä kyllä esiintyy.
-
Viesti Kirjoittaja power »
Osa on selviä, osa kännissä jo aamusta…MacFinn kirjoitti:Nimittäin selviä tröllejä täällä kyllä esiintyy.
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
Viesti Kirjoittaja bloof »
- IRC clientit macille on ehkä vähän heikompia. Kun kerran mirc:iin tottui, niin tuntuu vähän että aina jostain puuttuu jotain. Noh, MacIrssi kelpaa kyllä.
- Mä en saa tähän Worms Armageddonia, keljuttaa.
Joo, on kyllä vaikea keksiä tähän paljoa. Noistakaan kaks viimestä ei oo varsinaisesti Applen tai macin huonoutta. Lisätään nyt vielä että harmittaa ku Safarin sivuhistoriassa ei näy ku kolmen viime päivän historia.
-
Viesti Kirjoittaja tt »
Bookmark toolbarissa näkyy, perinteisessä valikossa ei. Ihmettelin hetken että häh, eikö muka näy? Mutta sitten huomasin että tosiaan tuolla valikossa ei näy. Itse käytän lähes yksinomaan tuota kirjanmerkkipalkkia, jossa pelaa ihan hyvin faviconit.lassej kirjoitti: - Firerfoxin kirjanmerkkikansiossa ei näy favicon-kuvakkeita :-)
iPhone 3G / iOS4
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka