Kysymyksiä Digital performerista?
-
Kysymyksiä Digital performerista?
Viesti Kirjoittaja Postman »
Tai DPn MIDI hommista itseasiassa. Mulle toi MIDI on ollut aina melko vieras juttu, oon kyllä jonkinverran käyttänyt sitä Cubasessa, mikä mulla oli aiemmin.. Ihan mukava "lelu" :-)
No aloin tässä testailemaan tuota DPn MIDIä aikani kuluksi, kun sain vihdoin tuon MOTUnkin tuolta huollosta pois.. Ja sitten kysymyksiin:
1. Pitäiskö tässä 4.52/ 4.61 versioissa olla valmiina jotain virtuaali instrumenttejä. Muuta kun toi joku Apple software synth (pelkkä hikinen piano)?
2. Imutin netisä ainakin tuon SampleTank 2 Free ja teen ohjeiden mukaisesti, elikkä: Teen uuden Instrument trackin, siitä output MOTUn Main out. Teen MIDI raidan ja siitä Output SampleTank 2. Mitään ei kuulu..? SampleTankissa kyllä koskettimiston valot syttyy samaa tahtia kun kiipparista painelen.. Mutta kuten sanoin, mitään ei kuulu.. Kun nauhotan, MIDIä piirtyy MIDI raidalle mutta nuo Sampletankin soundit ei kuulu.
3. Triggeri plugari. En oo aiemmin tuota triggausta näillä vermeillä harrastanut, mutta nyt vaikka vois! Pitääkö tuohon hommata vielä joku rumpukone softa? Basarista saa kyllä mahtavia Apple software synth piano soundeja, mutta sehän ei kuulosta tässä tapauksessa hyvältä :-) Mulla on läjä maanalaisen paikan hyviä sämplejä mutta miten mä voin niitä hyödyntää tällä Triggerillä? BTW, GarageBandistäkin niitä löytyy! Voiko GBtä käytää jotenkin tähän? Tai muuten yleensäkkin GBn Synia ja muita instrumentteja??? maanalaisen paikan hyvät rytmimunat ja helistimet GBstä ainakin löytyy!!
4. Tehdäämpä ihan oma kysymys GBstä.. Elikkä voiko GBn Synia ja soundeja hyödyntää DPssä, niinku instrumentteina??
5. Drum editor. Tähän tarvii kans varmaan jonkun erillisen rumpusoftan, vai??
6. Vai onko kaiken takana vaan joku nappi jota painamalla saa kaikki MIDI hienoudet esiin?
Tässäpä kysymyksiä DPn MIDIsät ainakin näin alkuun.. Olis kyllä ihan jees, jos joku tietävä vaan jaksais vastata näihin!
Kiitoksia
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
1. Itse hankkisin 5 upgraden. Paljon synia ja samplerikin olisi. Hinta kai 200€
2. Sehän on sampleri ja vaatii soundeja sinne ennen kun se soi. Eli hommaa jostain siihen sopivia sampleja ja lataa sitten ne soundit siihen Tankkiin ja GO!
3. Hoida tuo SampleTank pelaamaan niin sehän soittaa sulle ne basarisamplesi. En muista mitä formaatteja se tukee mutta Akai oli ainakin.
4. Eipä taida GB-syna aueta DP maailmassa.
5. RTFM
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
6. DP on erilainen käyttää kun Cubase ja muut. Vaatiipi vaan vähän tutkimista.
-
Se DP 5 vois olla ihan kova juttu.. Pitää yrittää jos sais ton SampleTankin jotenkin toimimaan. Tuohon Free versioon ei vissiin saa omia sämplejä importoitua tai meneekö se yleensäkkään edes niin??
Osaako joku vielä heittää jotain järkevää tuohon Virtual instrument/ sampletank juttuun, elikkä 2. kysymykseen?
Tää DPhän on enemmänkin ProToolsin tyyppinen.. Siitä mulla on eniten kokemusta. Audio puolella tää DP on sillai ihan koht. selkee...
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
-
2L näköjään imuttaa jo sitten aiff,wav,SDII, SampleCell ja Akaita.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
-
- Pitäikö tuossa itsessään olla jo nuita soundeja?
- Lataan tuolta http://www.sampletank.com/Main.html?STFreeDwn noita soundeja. Mihin ne pitää laittaa? Mä en ymmärrä tästä mitään..
Mä oon aina voittanut tietokoneet ongelmatapauksissa! Nyt taidan jäädä kakkoseksi..?
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
-
Muistaaksini oikella ylhäällä on PREFS-nappula. Sieltä tulee ohjata Tank hakemaan samplet oikeasta kansiosta(path). Eli siihen haet tuon ST sounds-kansion ja siitäpä pitäs alkaa pelaamaan. Jos homma pelaa Tank listaa valittavissa olevat soundit oikealle. Tämän jälkeen tuplaklikkaamalla soundin nimeä siellä oikealla se latautuu valitulle samplerin "midi-kanavalle".
-
Näin tein.. Ei muuttunut soundi sen kummallisemmaksi.. Elikkä ei ääntä..Jone-51K kirjoitti:Tee jonnekin vaikkapa ST sounds-kansio jonne tunget nuo lataamasi soundit unzipattuna, mutta niin että ovat kukin omassa kansiossa niinkuin unzip ne purkaakin kansioiksi.
Muistaaksini oikella ylhäällä on PREFS-nappula. Sieltä tulee ohjata Tank hakemaan samplet oikeasta kansiosta(path). Eli siihen haet tuon ST sounds-kansion ja siitäpä pitäs alkaa pelaamaan. Jos homma pelaa Tank listaa valittavissa olevat soundit oikealle. Tämän jälkeen tuplaklikkaamalla soundin nimeä siellä oikealla se latautuu valitulle samplerin "midi-kanavalle".
Siihen oikeen puoleiseen ikkunaan tuli kyllä noi ladatut kansiot, mutta mitään ei tapahdu. Eikä klikkaukset, eikä tuplaklikkaukset auta..
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
-
-
Jospa tää ei oikeesti tässä DPssä toimikkaan? Tai sit tää ST2 on noille Intelin vermeille tehty?
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
-
-
Kiitti Jone-51 K ja kaikki muut. Kyllä se MIDI juttu lähtee tästä aukeneen.
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
-
-
DPn päivitys Viitoseen?
Miten tuo menee oikeesti? Tuollanen päivitys maksaa 195 $ eli jotain hiukan yli 150 €.. Jos mä ton Visalla täräytän, niin voinko mä ladata tarvittavan mazkun netistä (siis tuohon hintaan), vai lähettääkö ne mulle mazkun "postissa" + 50 € rahti + tullit ja verot??
Ja jos tollanen "valtameren välisen" netti - downloadin ostaa, lasahtaako siihen jotain veroa vielä päälle??
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
-
Tämähän on kuitenkin ihan peruspullaa niin eikös nyt olisi helpoin tilata vaikka suomen maahantuojalta ilman yllätyksiä. http://www.carbonmusic.fi
-
No, voihan tuota vielä kysäistä tuolta Carbolta..?
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
-
http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html ... er&x=0&y=0
-
Perk*le!! Taas on apinaa koijattu ihan kybällä!!!

Vit**u mä hommaan jonku pirate SampleTankin, että saan "känni-iltoihin" jotain eloa

Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka