onko jollakin tarjota vinkkiä, miten saisin sujuvasti duunikalenterin luuriin. Meillä on töissä peruskorporaatiomeno, eli käytössä microsoft, pc, android, jne. Itse olen kuitenkin käyttänyt appleja yli kymmenen vuotta enkä haluaisi tinkiä saavutetuista eduista
Työ-Outlook -kalenterin tuominen iPhonen kalenteriin
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
ArualH
Työ-Outlook -kalenterin tuominen iPhonen kalenteriin
Viesti Kirjoittaja ArualH »
Hei,
onko jollakin tarjota vinkkiä, miten saisin sujuvasti duunikalenterin luuriin. Meillä on töissä peruskorporaatiomeno, eli käytössä microsoft, pc, android, jne. Itse olen kuitenkin käyttänyt appleja yli kymmenen vuotta enkä haluaisi tinkiä saavutetuista eduista
Olenkin siis sinnikkäästi naputellut duunit omalla koneella ja käyttänyt omaa puhelinta, kunnes nyt mun kalenteri lopetti synkkaamasta. Ennen siis vaan asensin normisti mail- ja kalenteri-ohjelmiin duunioutlookin, viimeisimmän tietoturvatiukennuksen jälkeen se ei enää toiminut, joten asensin outlookin tilauskalenterina iphonen kalenteriohjelmaan. Nyt sekään ei enää synkkaudu, joten jotain pitäisi keksiä. Onko mitään kiertotietä, millä saisi firman outlook-kalenterin tiedot iphonen kalenteri-äppiin? Tai vaihtoehtoisesti jotain tolkun outlook-äppiä iphonelle?
-
Ilkka66
Re: Työ outlook-kalenterin tuominen iphonen kalenteriin
Viesti Kirjoittaja Ilkka66 »
Lataa Microsoft Outlook sovellus ja kokeile toimiiko sähköposti.
iPhone 15 Pro, iPad Pro 11” M4, MacBook Pro 14” M2, Apple TV 4K
-
ArualH
Joo, latasin siis sen ja siihen sain sähköpostin ja kalenterin toimimaan, mutta siinä kalenterissa ei saa muistutuksia päälle, minkä seurauksena olen nyt missannut pari palaverin alkua. Eli joko kalenteri pitäisi saada tuotua tuohon phonen Kalenteri-äppiin tai keksittyä joku toinen äppi, jossa nuo hälyt saisi toimimaan. Ja tietysti paras olisi, jos saisi kaikki kalenterit samaan, meilien kanssa pärjään, vaikka joudun niitä eri ohjelmista lukemaan.
-
Ilkka66
Kyllä Microsoft Outlookissa saa muistutukset päälle. Tarkista Appin valtuudet iOS valikoista ja Outlookin asetukset sen asetus-valikosta.
-
Andreas66
Viesti Kirjoittaja Andreas66 »
Lisää vaan Exchange tili sinne puhelimen tileihin. Sieltä voi sitten valita mitä haluaa nähdä. Olen esim. laittanut kalenterit näkymään mutta en s-postia koska en halua omaan puhelimeen työpostia. Kalenterin tilanne sen sijaan on hyvä nähdä.
Mac Mini M1 2020, Lenovo ThinkVision T27p 27" 4K, iPad Air 2, iPhone 14 Pro, Apple Watch Ultra 2 Black Cellular, Apple TV 4K, AirPods Pro 2.
-
ArualH
Joo, mulla oli aiemmin exchange-tilinä työkalenteri, mutta nyt se ei enää onnistu, kiitos tiukentuneen tietosuojan.
Ja mitä noihin ilmoituksiin tulee, niin olen appin valtuudet tsekannut ja täpännyt joka kohdasta salli ilmoitukset (sekä puhelimen valikosta että outlookin asetuksista), mutta silti ei tule ilmoituksia.
Ja mitä noihin ilmoituksiin tulee, niin olen appin valtuudet tsekannut ja täpännyt joka kohdasta salli ilmoitukset (sekä puhelimen valikosta että outlookin asetuksista), mutta silti ei tule ilmoituksia.
-
Ilkka66
Onko niissä kalenteritapahtumissa itsessään muistutus valittu (esim 15 min ennen tai jotain vastaavaa)?
-
ArualH
Re: Työ-Outlook -kalenterin tuominen iPhonen kalenteriin
Niissä on ihan 15min ennen tapahtumaa ja koko päivän varausta ennen muistutus edellisenä päivänä.
Ja siis ennen viime viikkoa homma pelitti hyvin, mutta sen jälkeen ei ole tilauskalenteri synkannut (oon siis kiertänyt duunin tietoturvan asetukset jakamalla outlook-kalenterin gmail-osoitteelle ja sen linkin kautta tehnyt tilauskalenterin iphonen kalenteriin). Nyt se ei enää synkronoitu ja outlook-äpin kalenteri ei anna ilmoituksia, joten ei ole yhtään kunnolla toimivaa kalenteria.
Ja siis ennen viime viikkoa homma pelitti hyvin, mutta sen jälkeen ei ole tilauskalenteri synkannut (oon siis kiertänyt duunin tietoturvan asetukset jakamalla outlook-kalenterin gmail-osoitteelle ja sen linkin kautta tehnyt tilauskalenterin iphonen kalenteriin). Nyt se ei enää synkronoitu ja outlook-äpin kalenteri ei anna ilmoituksia, joten ei ole yhtään kunnolla toimivaa kalenteria.
-
Ilkka66
Onko Background App Refresh sallittu Outlookille?
-
Fixx
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Sama ongelma menossa, näyttää ettei tietoturvan takia saa kalenteria tilattua Kalenteriin. Pitänee kysyä vielä it-tuesta onko se mitenkään edes mahdollista. Tällä erää outlook-kalenteri näkyy sentään selaimessa (ja luojankiitos ei vaadi kirjautumista joka väissä).
-
Ilkka66
Tältä pitää näyttää Outlook-ohjelmassa, kun se on oikein määritelty:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka