morbusg kirjoitti:Mä en kyllä saa tohon <, enkä z merkkiin mitään toimimaan, en controlilla, en altilla, enkä ompulla. Mulla on siis pantteri käytössä.
Käynnistätkö safarin uudelleen siinä välissä? Se nimittäin pitää tehdä?
Mutta jos et saa, niin sitten vika voi olla siinä, että kyseessä on pantteri. Tosin en usko että noihin on kajottu päivityksessä.
Onkos tuo näppäinoikotiemodifikaatio mahdollista tehdä myös Finderille? Haluaisin nimittäin Edellinen ja Seuraava komennot omppu + nuolinäppäin -yhdistelmän taakse, enkä suinkaan omppu + shift + 8/9 eli omppu + ( / )…
Mutta ei se minulla onnistu. Tai sitten en vain osaa… Olen siis määrittänyt Järjestelmäasetukset -> Näppäimistö ja hiiri -> Näppäinoikotiet -välilehdellä uuden näppäinoikotien, jossa:
Valikon otsikko: Taaksepäin //(pitäisikö toimia tällä?)
Näppäinoikotie: omppu + nuoli vasemmalle
Tämän jälkeen olen käynnistänyt Finderin uudelleen. Mitä teen siis väärin?
leidi32 kirjoitti:Mutta nyt tulee se tyhmä kysymys:
Jotkut ohjelmat käynnistyksen jälkeen pomppii sekunnin tuolla dockissa ja vähiää sitten sieltä pois. Ohjelma siis jää päälle mutta menee jonnekin piiloon? Minne? Vai eikö se lähde päällä?
MMitä nämä jotkut ohjelmat ovat? Jotkut ohjelmat eivät tosiaan dockissa näy, kuten vaikka Quicksilver. Ne ohjelmat ovat yleensä sellaisia, joita ei "käytetä" perinteisessä mielessä, vaan ne toimivat taustalla. Mutta muussa tapauksessa tuo voi tarkoittaa, että ohjelma kaatuu yllättäen. Yleensä tuosta kyllä pitäisi tulla käyttöjärjestelmän ilmoitus "Ohjelma xxxxx on lopettanut yllättäen toimintansa".
Mm. Azereus -niminen ohjelma torrenttien lataamiseen.
leidi32 kirjoitti:Mutta nyt tulee se tyhmä kysymys:
Jotkut ohjelmat käynnistyksen jälkeen pomppii sekunnin tuolla dockissa ja vähiää sitten sieltä pois. Ohjelma siis jää päälle mutta menee jonnekin piiloon? Minne? Vai eikö se lähde päällä?
MMitä nämä jotkut ohjelmat ovat? Jotkut ohjelmat eivät tosiaan dockissa näy, kuten vaikka Quicksilver. Ne ohjelmat ovat yleensä sellaisia, joita ei "käytetä" perinteisessä mielessä, vaan ne toimivat taustalla. Mutta muussa tapauksessa tuo voi tarkoittaa, että ohjelma kaatuu yllättäen. Yleensä tuosta kyllä pitäisi tulla käyttöjärjestelmän ilmoitus "Ohjelma xxxxx on lopettanut yllättäen toimintansa".
Mm. Azereus -niminen ohjelma torrenttien lataamiseen.
Suosittelen azureuksen tilalle Bits On Wheels nimistä ohjelmaa. Azureus on Javalla toteutettu antiikkinen ja raskas hirvitys, jonka toimivuus ja vakaus oli ainakin itsellä aika heikko. Veikkaan että ohjelma on viallinen ja siksi se sinulla tuota aiheuttaa. Koeta ladata joko uudempi versio softasta (tai vanhempi) tai sitten koeta tuota suosittelemaani ohjelmaa.
Taas minä tyhmien kysymysten äärellä eli mistä saa tässä iMacissa säädettyy näytön asetuksia kuten kirkkaus yms.? Kun tuolla peecee puolella noi näytöt oli erillään ja niissä oli noi nappulat säätöä varten.
Järjestelmäasetukset ja sieltä Näytöt. Kirkkaus löytyy liukusäätimenä ja sitten pääset kalibroimaan näyttöäsi, jonka avulla saat värintoiston kohdalleen.
Edit: Ja kirkkautta suoraan näppäimistöstä: F14 / F15 (tuolta toisesta ketjusta luettuna).
Viimeksi muokannut wanders, 6.8.2006 klo 22.20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kummituskupla kirjoitti:Taas minä tyhmien kysymysten äärellä eli mistä saa tässä iMacissa säädettyy näytön asetuksia kuten kirkkaus yms.? Kun tuolla peecee puolella noi näytöt oli erillään ja niissä oli noi nappulat säätöä varten.
Niin ja kiitos vastauksista. (:
Jos sulla on Apple näppis ni kirkkautta voi säädellä F14 ja F15 nappuloilla
Kiitos vastauksista. Mainio tämä teidän foorumi, kun täällä jaksetaan neuvoa tällaisia aloittelijoitakin. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä vielä tässä vaiheessa kun on käyttänyt aina ennen peeceetä. Tässä vaiheessa voi sanoa jo että harmittaa vain se etten tajunnut vaihtaa jo aikaisemmin.
eli joku ohjelma jää jumiin =>rantapallo jää pyörimään johonkin ohjelmaan,
kuinka saa ohjelman pois päältä, omppu+q ei toimi kun rantapallo on päällä ?
salipmac kirjoitti:eli joku ohjelma jää jumiin =>rantapallo jää pyörimään johonkin ohjelmaan,
kuinka saa ohjelman pois päältä, omppu+q ei toimi kun rantapallo on päällä ?
Komento + optio + esc ja valitset listasta ko. ohjelman sekä painat Pakota lopettamaan
Olenkohan missannut jonkun säätimen (system preferences/soundin lisäksi), koska nyt joudun laittamaan sekä esim. iTunesin ja tietokoneen äänet melkein täysille, jotta saisin musiikin voimakkuuden sopivalle tasolle. Samalla kuitenkin vahvistuu taustasuhina, josta en hirvittävästi välitä. Aikaisemmin minulla oli käytössä G4:n vanhempi malli, jossa äänet toimivat huomattavasti paremmin...
Miten kummassa saa mdf ja mds filet "auki", tai poltettua imagena ceedeelle, jota kautta ko. ohjelman asennus onnistuisi?
Onkos macille olemassa alcoholin kaltaisia ohjelmia (maksuttomia), jotka toimisivat ikäänkuin virtuaaliasemina, ja joilta em. kaltaisten tiedostojen asentaminen onnistuisi?
Koetin googlailla ja haeskella juttua, ja jotenkin jäi sellainen kuva, että ISO tiedostoksi pitäisi ensin muka muokkailla..?
Arvaus tässä tapauksessa. ISO:ksi voit luultavasti muutta (jos ovat aivan image-tiedostoja) muuttamalla päätteen .iso:ksi. Finder osaa mountata itse virtuaaliasemia esim. .iso:sta tai .dmg:stä. Perustasoinen image-poltto onnistuu Levytyökalulla (/Ohjelmat -> Lisäohjelmat -> Levytyökalu. Täällä Levytiedostot -> Polta ([?]+B)
Olenkohan missannut jonkun säätimen (system preferences/soundin lisäksi), koska nyt joudun laittamaan sekä esim. iTunesin ja tietokoneen äänet melkein täysille, jotta saisin musiikin voimakkuuden sopivalle tasolle. Samalla kuitenkin vahvistuu taustasuhina, josta en hirvittävästi välitä. Aikaisemmin minulla oli käytössä G4:n vanhempi malli, jossa äänet toimivat huomattavasti paremmin...
Kurksistapa Ohjelmat -> Lisäohjelmat -> Ääni ja midiasetukset. Onko sielläkin volyymit kunnossa?
Moi!
Seuraa tyhmääkin tyhmempi (ennen kaikkea varmistusmielessä tehty) kysymys.
Jos ostan käytetyn tornin (G4), niin voinhan laittaa sisään tavallisen LG:n polttavan aseman. Toimiiko OS X natiivisti polton kanssa (esim. iTunesin kautta), vai pitääkö ostaa Toast? Ja oletan, että menee "standardi" IDE-piuhat emolle…
-jyrki
EDIT: Kysyn täällä, koska en mitä ilmeisemminkään osaa käyttää Hompun hakua…
Jyre kirjoitti:Jos ostan käytetyn tornin (G4), niin voinhan laittaa sisään tavallisen LG:n polttavan aseman. Toimiiko OS X natiivisti polton kanssa (esim. iTunesin kautta), vai pitääkö ostaa Toast? Ja oletan, että menee "standardi" IDE-piuhat emolle…
Mikä tahansa asema ei toimi suoraan käyttiksen, iTunesin jne kanssa, vaan täytyy olla tuettu malli tai sellainen jonka saa kikkailtua tuetuksi.