Kiitos linkeistä ja vinkeistä. Selasin vain nopeasti, ja jotakin ekstraa tuolla ratkaisulla nähtävästi saa verrattuna ihan vanhanaikaiseen Target Display -modeen verrattuna. Mm. virtanappia painamalla kytkeytyy TD-tila, ei tarvita näppäimistöä ilmeisesti TD-tilan kytkemiseen. Ja ehkä jotakin muutakin lisäarvoa oli luvassa, ehkä valoisuuden säätö tjms..
On kertynyt noita 2010 iMacceja, ja tuleehan käytettyä niitä näyttönäkin, mm. win10 ja win11 koneita on tullut käytettyä. Kaiketi myös Linux siis toimisi suoraan perinteisessä Target Display modessa, kunhan vaateet toteutuvat muuten? En minä tiedä, en ole tullut kokeilleeksi, vaikka Linux on testissä lyhyesti ollut. Mutta miksi ei toimisi, kuten windowskin toimii.
iMac 2011 ja uudempien suhteen olen ollut varauksellinen, koska TB-TB on mainittu vaateena. Tomkivatko nekin siis jos tulona onkin Display port -streami, eikä thunderbolt kuten iMacissä? Tiedän että TB ulospäin toimii mysö DP -tilassa, mutta että sisäänkinpäin toimii Target Modessa ilmeisesti - uusi tieto minulle, joten kiitos siitä. Onhan tuossa myös 2011 iMac hyllyssä, vailla virkaa, ja tod. näk vailla virtalähdettäkin.
Kuvassa iMac 2010 High Sierra TD-tilassa, ja lähteenä HP Z4 Win11 lattialla.
HPZ4_iMac2010.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.