Kassu kirjoitti:Pitäisi tuonne Front Row -valikkoon saada vielä EyeTV. Haluaisin käynnistää EyeTV:n Apple Remotella.
Olen kokeillut jo Remote Buddya, Sofa Controlia, Miraa jne mutta kaikki disabloivat EyeTV:n oman valikon käyttömahdollisuuden. :/
Käynnistääkö AppleRemoten menu-nappula FrontRown silloinkin kun EyeTV on päälimmäisenä/aktiivisena ikkunana?
...ja sulla lienee sellainen EyeTV, jossa ei tullut EyeTV-remotea mukana. Sillä pelittävät ainakin molemmat erittäin hyvin. Yksi vaihtoehto on myös erillinen kaukosäädin esim. ATI RemoteWonder...
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
Kassu kirjoitti:Pitäisi tuonne Front Row -valikkoon saada vielä EyeTV. Haluaisin käynnistää EyeTV:n Apple Remotella.
Olen kokeillut jo Remote Buddya, Sofa Controlia, Miraa jne mutta kaikki disabloivat EyeTV:n oman valikon käyttömahdollisuuden. :/
Käynnistääkö AppleRemoten menu-nappula FrontRown silloinkin kun EyeTV on päälimmäisenä/aktiivisena ikkunana?
...ja sulla lienee sellainen EyeTV, jossa ei tullut EyeTV-remotea mukana. Sillä pelittävät ainakin molemmat erittäin hyvin. Yksi vaihtoehto on myös erillinen kaukosäädin esim. ATI RemoteWonder...
=)juha
On mulla EyeTV:n oma remote. Olisi vain niin kätevää mainoskatkojen aikana kuunnella musiikkia ja sitten palata takaisin leffan pariin - yhdellä kaukosäätimellä.
Kassu kirjoitti:[On mulla EyeTV:n oma remote. Olisi vain niin kätevää mainoskatkojen aikana kuunnella musiikkia ja sitten palata takaisin leffan pariin - yhdellä kaukosäätimellä.
Onnistuuhan se...
-Ensin EyeTV FullScreen päälle ja katsomaan leffaa
-Sitten mainoskatkolla EyeTV-remotella pari pykälää takaisin siihen alkuvalikkoon
-Käynnistä FrontRow siitä
-Kuuntele musiikkia
-lopeta kuuntelu ja palaa menu napilla ("enter" EyeTV-remotessa) takaisin EyeTV:n puolelle ja jatkamaan leffaa...
Kyllä mä voin käyttää sujuvasti EyeTV FullScreeniä ja FrontRow:ta molempia EyeTV-remotella!
=)juha
Kassu kirjoitti:[On mulla EyeTV:n oma remote. Olisi vain niin kätevää mainoskatkojen aikana kuunnella musiikkia ja sitten palata takaisin leffan pariin - yhdellä kaukosäätimellä.
Onnistuuhan se...
-Ensin EyeTV FullScreen päälle ja katsomaan leffaa
-Sitten mainoskatkolla EyeTV-remotella pari pykälää takaisin siihen alkuvalikkoon
-Käynnistä FrontRow siitä
-Kuuntele musiikkia
-lopeta kuuntelu ja palaa menu napilla ("enter" EyeTV-remotessa) takaisin EyeTV:n puolelle ja jatkamaan leffaa...
Kyllä mä voin käyttää sujuvasti EyeTV FullScreeniä ja FrontRow:ta molempia EyeTV-remotella!
=)juha
Ai jukra, tämähän on totta. Olinpa hupsu kun en heti huomannut.
Kassu kirjoitti:Ai jukra, tämähän on totta. Olinpa hupsu kun en heti huomannut.
Jutun juju on siinä että haluttaessa käyttää molempia, EyeTV pitää aina käynnistää "alle" ja FrontRow vasta siitä EyeTV-ikkunasta. Kun FrontRow käynnistetään tulee se EyeTV:n päälle. Poistuttaessa FrontRow:sta tulee alla ollut EyeTV FullScreen taas näkyviin...
=)juha
edit: ja palatakseni siihen alkuperäiseen kysymykseen... Kun EyeTV on päälimmäisenä, pitäisi AppleRemoten menu-näppäimellä aueta EyeTV FullScreen. Sen kautta pääsee taas käyttämään molempia. En pysty tätä testaamaan kun itselläni ei ole yhtään AppleRemotella varustettua konetta ja käytän TV:n katseluun muutenkin mielummin EyeTV-remotea, jossa on paljon enemmän toimintoja.
Viimeksi muokannut JuhaN, 10.8.2006 klo 21.17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
d-cel kirjoitti:Muutamilta kanavilta oli näkyvissä aiemmin mutta nyt päivityksen jälkeen huomasin että oppassa näkyy vain tv2 ja sub-tv:n ohjelmat...
Otapa hammaspyörä-valikosta "Update DVB Guide", niin pitäisi tulla muutkin kanavat. Tai vaihtoehtoisesti katsele muita kanavia hetki, niin ko. kanavat pitäisi ilmestyä listaan.
MNi kirjoitti:
- Applen kaukosäätimen käyttö onnistuu hyvin, mutta itse kaipaisin kakeen suoraa kanavien vaihtoa.
EyeTV:stä on tullut versio 2.3.2 ulos ja siinä on parannettu Apple Remoten käyttöä siten että kanavien vaihto onnistuu suoraan. Kelauksen saa painamalla kelausnapin pohjaan. Kannati Elgatolle kirjoitella (näin ainakin kiva ajatella, tiedä sitten onko sattumaa että tuo on toteutettu).
Edelleen tosin Miglia Minin kaukosäätimellä mukavampi toimia.
Uutena "isompana" ominaisuutena on Picture-in-Picture toiminto, jolle en tosin itse pahemmin käyttöä näe.
Toivottavasti nyt pian saavat kahden virittimen tuen viimeisteltyä, mutta kivahan että pienempääkin päivitystä tarjoavat.
d-cel kirjoitti:No niin. Front Row pelittää mutta onko kukaan saanut edelleenkään näkyviin ohjelmaopasta kunnolla?
Muutamilta kanavilta oli näkyvissä aiemmin mutta nyt päivityksen jälkeen huomasin että oppassa näkyy vain tv2 ja sub-tv:n ohjelmat...
Onko muilla samoin vai olenko ainut?
Ei se ainakaan tästä päivityksestä johdu. Mulla esiintyy tuota samaa, vähän riippuu paikasta missä ollaan, näkyykö YLE1:n ohjelmatiedot vai ei. Asunnon itäpuolella ei näy ja länsipuolella näkyy.
Macco kirjoitti:Eivät vaan, sappermentti, saa korjattu äänen katoamisongelmaa. 2.3.2 vaihtui taas vilkkaasti 2.2.1:een, kun äänet katosivat.
Mulla katosivat MacMinistä digiäänet kokonaan 2.3.2:lla. Elgato on tietoinen asiasta ja korjaa sitä parhaillaan. Siihen asti 2.3.1:llä...
=)juha
Mulla on kadonneet äänet kaikilla 2.3.x-versioilla. Ikävää, mutta toisaalta, eipä noissa 2.3-versioissa ole ollut minulle mitään must-have -toimintoja muutenkaan.
Macco kirjoitti:Eivät vaan, sappermentti, saa korjattu äänen katoamisongelmaa. 2.3.2 vaihtui taas vilkkaasti 2.2.1:een, kun äänet katosivat.
Mulla katosivat MacMinistä digiäänet kokonaan 2.3.2:lla. Elgato on tietoinen asiasta ja korjaa sitä parhaillaan. Siihen asti 2.3.1:llä...
=)juha
Mulla on kadonneet äänet kaikilla 2.3.x-versioilla. Ikävää, mutta toisaalta, eipä noissa 2.3-versioissa ole ollut minulle mitään must-have -toimintoja muutenkaan.
MNi kirjoitti:
Toivottavasti nyt pian saavat kahden virittimen tuen viimeisteltyä, mutta kivahan että pienempääkin päivitystä tarjoavat.
Vieläkin tärkeämpää olisi saada useamman kanavan yhtäaikainen tallennus samasta kanavanipusta sekä järkevämpi peräkkäisten ohjelmien tallennustapa. Olisi paljon fiksumpaa saada jokaiseen ohjelman alkuun ja loppuun nämä "hännät". Nyttenhän käy niin, että peräkkäiset ohjelmat tallentuvat ilman limitystä, jolloin voi käydä hyvinkin niin että yksi ohjelma menee kahdelle tallenteelle.
Olen laittanut em. feature-toiveet asiakaspalautteena, mutta saapa nähdä miten käy.
2.3.2 toi YLE-tekstit taas näkyviin. Eihän tekstejä helposti dvd:lle talteen saa, mutta hyvä kuitenkin, että ovat kertakatseltavissa taas mukana. Viasat (maksullisten) -kanavien tekstityksiä on edelleenkin täysi nolla.
Ja meikäläisen "laboratorioympäristöhän" on siiis: iMac G5/2GHz ja Eyetv 610.
Viimeksi muokannut macister, 26.10.2006 klo 23.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onkos joku keksinyt tavan avata toinen "Live TV"-ikkuna FullScreenMenulla?? Tuo uusi PIP-toiminto vaikuttaa vallan näppärältä ja testasin että se toimii myös kahdella live-ikkunalla kunhan ne on jotenkin ensin avattu... Tässä toiminnossa kahden kanavan tuki (samasta kanavanipusta) yhdellä virittimellä alkaa tuntua pikku hiljaa jo hyödylliseltä! Tallennuksen ja live-kuvan yhtäaikainen katselu saati sitten kahden tallennuksen yhtäaikainen katselu kun ei oikein vielä herätä suuria tunteenpurkauksia...
=)juha
Nyt se myrkyn lykkäsi. iMac alkoi kaatuilla! Viimeisin koneelle haettu päivitys on tuo 2.3.2 ja yhteenkään piuhaan en ole koskenut, masina vaan alkoi heittäytyä virratta. Nyt on iMac bootattuna ulkoiselta varmistusversiolta (Laciella) ja tuntus pysyvän virrassa...
Heps hei, mitäköhän kansioita kannatais siivota, että jäljet 2.3.2:een saisi täysin pois? Ajattelin laittaa tuon 2.3:n takaisin (sillä näen YLE tekstit, 2.3.1:llä en).
Ja nyt ei siis pidä tästä suuremmin huolestuman kenkään. Oma oletukseni vaan on, että viimeisin muutos aiheutti probleemani. Hardware-testin ajoin asennusdvd:ltä, eikä se löytänyt mitään laitevirheisiin viemahtavaa. Pirullinen varmistelu on tässä meneillään toiselle ulkoiselle.
edit: paljon suutuspäissä kirjoitetun muokkuuta
Viimeksi muokannut macister, 27.10.2006 klo 12.20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jep jee, laitevialta peeveli vieköön alkaa näyttää, virta katoaa nyt jo hetikohta bootin jälkeen myös ulkoiselta bootattaessa (SMU- ja PRAM-reseteistä ei apua). Eli 2.3.2 -päivitys lienee osaton vaivaan, sattui vaan pahalaisesti samaan aikaan.
Sampermentin kiinalaiset hilavitkuttimet, nippanappa takuuajan yli kesti tämä iMac G5/2Ghz. Sitä vaan ihmettelen, että tuo hardware testi jauhaa läpi (alun toista tuntia) virran katkeamatta.
edit: semmosta vielä, että kyllä nousi taas arvoon arvaamattomaan vajaa viisi vuotta vanha luotettava IBM ThinkPad (Made in U.K).
Macco kirjoitti:
Näköjään äänien osalta on mahdollisesti korjausta jo saatavilla, jos 2.3.2:n eka build ei toiminut:
Macco kirjoitti:
Näköjään äänien osalta on mahdollisesti korjausta jo saatavilla, jos 2.3.2:n eka build ei toiminut:
Tänään olisi taas tiedossa EyeTV:n virittämistä kun MTV3:n uudet kanavat sotkevat vanhat viritykset. Kanavien uudelleenvirittäminen ja ennen kaikkea järjestely (siis poimia kaapelin koko tarjonnasta ne parikymmentä, jotka näkyvät omalla kaapelikortilla) ovat inhottavan työläs operaatio, nyt kun sitä on viime aikoina täällä Lahden kaapelissa joutunut tekemään kerta kuukaudessa...
Loppukevennyksenä MTV3:n uusien kanavien FAQ:sta:
"Miten voin helpolla tavalla tarkistaa olenko kaapeli- vai antennitaloudessa?
Jos et näe Subtv:n lähetyksiä, olet analogisessa antennitaloudessa. Kaapeliverkossa sekä digiboksin välityksellä Subtv:n lähetykset näkyvät."
...niinpä... jos subi näkyy, olet siis kaapelissa tai antennissa tai jotain...
=)juha
Itsellä nuo tekstit toimi jonkun aikaa, nyt taas eivät enää.
Mutta semmoinen kysymys olisi tästä softasta, että miten tuon picture in picturen saa toimimaan kahdella saman nipun kanavalla? En saa mitenkään avattua kahta saman nipun kanavaa, vaikka kuinka kikkailisin.