Onko kokemuksia älykorttien (tässä tapauksessa HST-kortti) asennuksesta/asetuksien säätämisestä pantterissa? Kortinlukijan olen onnistunut asentamaan, Mozillaan tuotua modulin, mutta siihen homma tyssääkin -- verkkosivuille kirjautuminen ei onnistu
Löytyisikö jostain selkeää ja helppolukuista ohjetta älykorttien käyttöön pantterissa?
Ongelmahan ratkesi - jos joku tätä joskus yrittää eikä saa toimimaan niin kerrottakoon että openSC oli ratkaisu ongelmaan -- vaati tietty kehitystyökalujen asentamisen ja ohjelman kääntämisen sorsasta, mutta toimiipahan nyt kuitenkin. Lisää tietoa osoitteesta opensc.org (mutta lukijan ajurin ja muscle ajurin tarvitsee silti...)
Nyt tuolla näyttää olevan valmis omppu käännöskin olemassa ...
oletko mahdollisesti saanut dokumentoitua itselläni ongelma että kun ff kysyy pinniä se ei mene läpi vaan kysyy uudelleen ja uudelleen kunnes kortti lukossa ...
en vain saa hommaa skulaamaan kortin lukiana scm 3310 jolle omppu ajurit lyöty jo sisään.
jotain en nyt tee mahd oikein, koska ff ei kysy edes että mitä serttiä käytetään vaan pyytää suoraan pää pinniä.
VRK:lle palautetta laittelin kun ei natiivia clienttia joka toimii oikein löydy että irtoaisiko sieltä mahd. apuja tässä vastaus
"kiitos palautteestasi ja kehitysehdotuksestasi.
Meillä on Väestörekisterikeskuksessa parhaillaan käynnissä hanke, jonka tavoitteena on uudistaa tarjoamamme kortinlukijaohjelmisto siten, että se on käytettävissä nykyisen Windows-ympäristön lisäksi myös Applen Mac OS -käyttöjärjestelmässä ja Linuxissa.
Arvioitu aikataulu tämän uuden kortinlukijaohjelmiston saatavuudelle on kevät 2008. Ohjelmisto tulee olemaan samaan tapaan ilmaiseksi ladattavissa kaikille henkilökortin hankkineille.
Mainitsemasi opensc-ohjelmisto on sama, jota olemme suositelleet käytettäväksi Linux ja Mac-käyttäjille. Saamamme palautteen mukaan osa on saanut tuon onnistuneesti toimimaan ympäristöissään eli ovat voineet sen avulla hyödyntää henkilökortillaan olevaa kansalaisvarmennetta. Valitettavasti emme ole itse testanneet tämän tuotteen ominaisuuksia täällä VRK:ssa, joten minulla ei tarjota opastusta ko. ohjelmiston asennukseen.
Ystävällisin terveisin,
Jan Partanen
-------------------------------------------------------------------------
Jan Partanen
Kehityspäällikkö, HST-teknologia Development Manager, FINEID Technology
VÄESTÖREKISTERIKESKUS"
Itse en tuota edelleenkään ole saanut toimimaan kun siihen asti että selain kysyy pinniä mutta ei sitä hyväksy. en tiädä milloin opensc:hen on ilmoitettu ja onko jo mahdollisesti korjattu mutta certti muodon luvussa tai jossain on ollut jossain vaiheessa joku bugi näemmä.