Mulla on käytössä Canonin Digital Ixus 40, jolla voi kuvata pieniä videonpätkiä. Tiedostomuoto on AVI ja pakkaus kaiketi Motion JPEG.
Ongelma on se, että en saa millään noita videoita näkymään. VLC Player toistaa äänet, mutta ei kuvaa. Kaverilla sama tiedosto aukeaa QuickTimella niin kuin pitääkin, eli tiedostossa ei siis ole vikaa.
Jos itse koitan avata sitä QuickTimella, tulee ilmoitus, että QT lopetti yllättäen toimintansa. Myöskään Finderin esikatselu ei toimi, vaan koko Finder-ikkuna sulkeutuu itsestään siinä vaiheessa, kun esikatselun pitäisi tulla näkyviin. Front Row tekee saman jutun, jos sitä kautta yrittää avata kansiota.
Asensin viime viikolla koneelle ainakin Flip4Macin, voiskohan sillä olla jotain tekemistä tän kanssa? Oliskohan se sekoittanut noi codecit jotenkin?
Ja koneena on siis MacBook ja käyttis OS X 10.4.7.
Motion JPEG -codec puuttuu?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Motion JPEG -codec puuttuu?
Viesti Kirjoittaja _Antti_ »
-
Re: Motion JPEG -codec puuttuu?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Koitas vielä kerran: pura ne videot iPhotoon ja sitten kaksoisklikkaat sitä videoo, niin QT Player ne näyttää. Näin ne ainakin mulla toimii. Ja tietysti niitä voin editoida iMoviessa ja lisätä iWebillä webbisivuille._Antti_ kirjoitti:Mulla on käytössä Canonin Digital Ixus 40, jolla voi kuvata pieniä videonpätkiä. Tiedostomuoto on AVI ja pakkaus kaiketi Motion JPEG.
Ongelma on se, että en saa millään noita videoita näkymään. VLC Player toistaa äänet, mutta ei kuvaa. Kaverilla sama tiedosto aukeaa QuickTimella niin kuin pitääkin, eli tiedostossa ei siis ole vikaa.
Jos itse koitan avata sitä QuickTimella, tulee ilmoitus, että QT lopetti yllättäen toimintansa. Myöskään Finderin esikatselu ei toimi, vaan koko Finder-ikkuna sulkeutuu itsestään siinä vaiheessa, kun esikatselun pitäisi tulla näkyviin. Front Row tekee saman jutun, jos sitä kautta yrittää avata kansiota.
Asensin viime viikolla koneelle ainakin Flip4Macin, voiskohan sillä olla jotain tekemistä tän kanssa? Oliskohan se sekoittanut noi codecit jotenkin?
Ja koneena on siis MacBook ja käyttis OS X 10.4.7.
-
Re: Motion JPEG -codec puuttuu?
Jos koitan tuoda ne iPhotoon (Arkisto -> Tuo iPhotoon), niin tulee myös ilmoitus "iPhoto keskeytti yllättäen toimintansa", lähetä virheraportti Applelle yms.MacFinn kirjoitti:Koitas vielä kerran: pura ne videot iPhotoon ja sitten kaksoisklikkaat sitä videoo, niin QT Player ne näyttää. Näin ne ainakin mulla toimii. Ja tietysti niitä voin editoida iMoviessa ja lisätä iWebillä webbisivuille.
-
Sitten sun asennuksessas on jotain ihmeellistä. Mun työkaverilla on sama kamera ja olen siitä tuonut videota iPhotoon. Ja toimii. Tosin se video tuli kuvien mukana eli piuha kiinni ja iPhoto aukes, tunnisti kameran ja ehdotti kuvien tuomista.
Heitteles asetustiedostoja mäkeen ja kokeile uudestaan. Ja tietysti voit ajaa oikeuksien korjauksen.
Heitteles asetustiedostoja mäkeen ja kokeile uudestaan. Ja tietysti voit ajaa oikeuksien korjauksen.
-
Heitin pois nämä failit: com.apple.quicktime.plugin.preferences.plist , com.apple.quicktimeplayer.plist , QuickTime PreferencesMacFinn kirjoitti:Sitten sun asennuksessas on jotain ihmeellistä. Mun työkaverilla on sama kamera ja olen siitä tuonut videota iPhotoon. Ja toimii. Tosin se video tuli kuvien mukana eli piuha kiinni ja iPhoto aukes, tunnisti kameran ja ehdotti kuvien tuomista.
Ei auttanut.
Oikeuksien korjauskaan ei auttanut.
Sellainenkin tässä on käynyt mielessä, että voisiko muistikammoissa ehkä olla jotain vikaa. Mulla on siis 2x512Mt. Jo melkein heti paketista otetussa koneessa sain Safarin kaatumaan Nordean nettipankissa ja iTuneskin oli välillä vähän epävakaa. Nyt ne on sentään toiminut. Hardware test ei kuitenkaan löytänyt mitään vikaa laitteistostakaan..
-
Koitas tutkia sitä muistia oikein muistitesterillä.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17156
Tuon pitäisi riittävästi tutkittaessa löytää vialliset rammit.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17156
Tuon pitäisi riittävästi tutkittaessa löytää vialliset rammit.
-
Memtest ei löytänyt vikaa. Ajoin sen kolmeen kertaan command linessa (tai mikä onkaan, aukeaa omppu-ässällä kun koneen käynnistää).
Todennäköisesti vika on kuitenkin siinä, että olen asentanut jonkun ohjelman tms, joka olisi kannattanut jättää asentamatta. Mulla nimittäin näyttää olevan tuolla iPhoton kirjastossa yksi motion jpeg -video, jonka olen aiemmin sinne vienyt. Nyt sekään ei tosin enää aukea.
Nyt siis olisi kiva saada vähän vinkkejä, mitä koneesta kannattaisi poistaa tai asentaa uudelleen. Pelkkä QT Playerin uudelleenasennus tuskin auttaa, koska sama ongelma tulee mm. VLC Playerillä.
Edit/lisäystä:
Nyt ei iTuneskaan toimi niin kuin pitäisi. iPod päivittää musiikit ja valokuvat ihan normaalisti kun kytken sen koneeseen, mutta en pysty muuttamaan sen asetuksia iTunesin kautta. Haluaisin siis sallia levykäytön, jotta saisin sinne varmuuskopioita.
Kun koitan vaihtaa asetuksia ja klikkaan OK, niin tulee teksti "iPodia päivitetään, älä irrota". Sitten iTunes ei vastaa noin 30 sekuntiin mitään, kunnes tulee ilmoitus, että "Laitteen iPod asetuksia ei tallennettu, koska sitä ei löytynyt".
Kannattaakohan tässä siis vetää käyttis uusiksi vai mitä tehdä? Ostin tän koneen heinäkuun alussa Officelinesta, joten vielä olis jotain 3 kuukauden erikoistakuutakin jäljellä.
Edit2:
Asensin OS X:n uudelleen. Ratkaisi kaikki ongelmat.
Todennäköisesti vika on kuitenkin siinä, että olen asentanut jonkun ohjelman tms, joka olisi kannattanut jättää asentamatta. Mulla nimittäin näyttää olevan tuolla iPhoton kirjastossa yksi motion jpeg -video, jonka olen aiemmin sinne vienyt. Nyt sekään ei tosin enää aukea.
Nyt siis olisi kiva saada vähän vinkkejä, mitä koneesta kannattaisi poistaa tai asentaa uudelleen. Pelkkä QT Playerin uudelleenasennus tuskin auttaa, koska sama ongelma tulee mm. VLC Playerillä.
Edit/lisäystä:
Nyt ei iTuneskaan toimi niin kuin pitäisi. iPod päivittää musiikit ja valokuvat ihan normaalisti kun kytken sen koneeseen, mutta en pysty muuttamaan sen asetuksia iTunesin kautta. Haluaisin siis sallia levykäytön, jotta saisin sinne varmuuskopioita.
Kun koitan vaihtaa asetuksia ja klikkaan OK, niin tulee teksti "iPodia päivitetään, älä irrota". Sitten iTunes ei vastaa noin 30 sekuntiin mitään, kunnes tulee ilmoitus, että "Laitteen iPod asetuksia ei tallennettu, koska sitä ei löytynyt".
Kannattaakohan tässä siis vetää käyttis uusiksi vai mitä tehdä? Ostin tän koneen heinäkuun alussa Officelinesta, joten vielä olis jotain 3 kuukauden erikoistakuutakin jäljellä.
Edit2:
Asensin OS X:n uudelleen. Ratkaisi kaikki ongelmat.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka