Ja vielä hyvän kuuloisesta iPod-alennuksesta.. Kamala show sen sijaan että saisi alennuksen siinä samassa kun Macbookin laittaa tilaukseen
Store on syvältä
-
mestari hiltunen
Store on syvältä
Viesti Kirjoittaja mestari hiltunen »
Ja vielä hyvän kuuloisesta iPod-alennuksesta.. Kamala show sen sijaan että saisi alennuksen siinä samassa kun Macbookin laittaa tilaukseen
-
Jamac
-
telegram
-
mestari hiltunen
-
mercury
Viesti Kirjoittaja mercury »
[/avautuminen]
-
MacFinn
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jos joku lähettää mulle tällaisia rahanarvoisia spammeja, mulle saa tulla.
-
jamo
Viesti Kirjoittaja jamo »
Kannattaa katsoa Apple ID:n tiedoista, onko siellä vielä jossain rasti jonkun mainospostin kohdalla. Jos ei, Applen tuki varmaan voi auttaa koska asiakassuhteita he eivät varmaan halua pilata.
-
Maza
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tästä rastista on tälläkin forumilla puhuttu. Ei se tee autuaaksi, ja postien tuloakaan se ei lopeta. Joku jopa kertoi soittaneensa asiakaspalveluun, joka nosti kädet pystyyn asian suhteen. Ei voi vaikuttaa mainospostiin.jamo kirjoitti:Kannattaa katsoa Apple ID:n tiedoista, onko siellä vielä jossain rasti jonkun mainospostin kohdalla. Jos ei, Applen tuki varmaan voi auttaa koska asiakassuhteita he eivät varmaan halua pilata.
-
mercury
Voiskohan bounceilla pistää ne hiljaiseksi? Jos häiritsee niin kannattaa ehkä kokeilla.Maza kirjoitti:Ei voi vaikuttaa mainospostiin.
Mä oon jotenkin onnistunut hiljentämään muutamat posteista, ainakin vääränkielisestä Store-posteista pääsin lopulta eroon. Vääränkielisistä ADC-posteista en kyllä, vaikka en niitäkään tilannut ikinä kuin yhdellä kielellä.
Applen postit tulee mulla automaattisesti yhteen lootaan postiohjelmassa, filtteroituna lähettäjäosoitteen mukaan. Tähän mennessä erilaisia lähettäjäosoitteita on kerääntynyt filtteriin 18!
-
jamo
Viesti Kirjoittaja jamo »
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
Kaikissa nettitilauksissa käytän huuhaa osoitteita, mm yahoo tai hotmail. Sinne mahtuu mainosta.
Yhden toisen firman "spämmistä" pääsin kun jokaisen meilin forvardoin niiden asiakaspalveluun.
-
jamo
-
Maza
Viesti Kirjoittaja Maza »
Kerran laitoin jonkun pikalainahakemuksen mainoksineen takaisin Kyllä-kuoressa. Toki anonyyminä.jamo kirjoitti:Ja Seiskan ym roskalehtien mainokset (fyysiset kirjeet) voi tunkea siihen kyllä-kuoreen ja laittaa lähettäjälle.
-
kermit
Viesti Kirjoittaja kermit »
Eikös viestien lopussa ole linkki, josta sen voi käydä perumassa? Ei mulle ole ainakaan Applelta pyytämättä mitään tullut.Maza kirjoitti:Tästä rastista on tälläkin forumilla puhuttu. Ei se tee autuaaksi, ja postien tuloakaan se ei lopeta. Joku jopa kertoi soittaneensa asiakaspalveluun, joka nosti kädet pystyyn asian suhteen. Ei voi vaikuttaa mainospostiin.jamo kirjoitti:Kannattaa katsoa Apple ID:n tiedoista, onko siellä vielä jossain rasti jonkun mainospostin kohdalla. Jos ei, Applen tuki varmaan voi auttaa koska asiakassuhteita he eivät varmaan halua pilata.
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Joo, kun, kannattaa huomioida että spammia ei koskaan lähetetä mistään sähköpostiosoitteesta! Sähköpostissa ei tarvitse olla lähettäjää, pelkkä vastaanottaja riittää. Tällöin spammiin vastaaminen on sama asia kun lähettäisi postikortin ilman osoitetta postilaatikkoon. Saapuneessa sähköpostissa lähettäjänä voi olla mitä tahansa jos lähettäjä on sähköpostissa mainittu. Korostan, mitä tahansa. Kotoisissa tapauksissa esim. kotisivujen palautelomake voi lähettää palautteen sähköpostiisi jossa lähettäjä on "Palautelomake".jamo kirjoitti:Otin joskus koekauden, jolloin pompsautin kaikki spammit vastaanottajalle takaisin (ei-Applen mainokset). Tulos oli, että roskan määrä ei ainakaan vähentynyt. Ihme, jos joku, automaatti tai ihminen, noita bounceja Applella seuraa ja näin vaikuttaa mainoksien määrään.
Turha vastailla siis spammiin, koska spammin lähettämisessä ei ole käytetty sähköpostilaatikkoja ollenkaan.
-
mercury
Jepjep, näinhän se on spämmin kanssa. Mutta ainakin mun ylläpitämissä uutiskirjetyyppisissä systeemeissä on automaatinen tai manuaalinen bouncanneiden osotteiden poisto listan siivoamiseen käytöstä poistuneista/virheellisistä osoitteista. Ajattelin vaan että jos Applella olisi jotain tällaista fiksua, koska näistä voi päästä eroon juuri tolla bouncella.Jamac kirjoitti:Turha vastailla siis spammiin, koska spammin lähettämisessä ei ole käytetty sähköpostilaatikkoja ollenkaan.
-
NeNithelo
-
Jouna-
-
Tthx3
Viesti Kirjoittaja Tthx3 »
-
MacFinn
Sekoitat nyt kaksi eri asiaa.
1) olen Applen asiakas ja kun Apple lähettää minulle asiakastiedotteita (tai mainoksia), kyseessä ei ole spämmäys. Minulle tulee muiltakin yrityksiltä postia eikä sekään ole spammia, kun minulla on olemassaoleva asiakassuhde postin lähettäjään. Monesti olen jopa antanut luvan (kuten AppleStore) postin lähettämiseen.
2) lääke, deitti, osake, lottovoitto jne postit taas ovat spämmiä, koska minulla ei ole koskaan ollut (eikä tule olemaan) mitään suhdetta noihin lähettäjiin.
Joten ilmoittamalla Applen spämmerilistalle, haittaat Applen ja sen asiakkaiden välistä kommunikaatiota. Eikä se ole mitenkään hyvä asia.
-
Tthx3
Viesti Kirjoittaja Tthx3 »
Heh, näinhän se on, mutta juuri siksi kunniallisiksi itsensä katsovien yritysten ei kannata valita käyttöönsä kunniattomia toimintatapoja, vaikka voisivat sillä heruttaa muutaman euron jonkun itsehillintänsä menettäneen ihmisen lompakosta. Tokihan tuo ratkaisuni oli provosoiva varsinkin Mac-entusiastien foorumilla, mutta homman pointti on se, että Apple aloitti törkeilyn lähettämällä pyytämättä roskapostia. Sinun tapauksessasi kyse on toivotusta asiakasviestinnästä, mutta asiakkaan pitää voida päättää, mikä on toivottua ja mikä ei. Ehkäpä ehdottamastani ratkaisusta voisi lievempänä versiona toteuttaa pelkän sen osan, että ilmoittaisi Applen asiakaspalveluun kokemastaan ongelmasta ei-toivotun postin kanssa ja kertoisi ilmoittavansa Applen spämmerilistalle. Oikeasti ei tarvitsisi ilmoittaa, eikä sitä sitä paitsi edes ihan helposti sinne hyväksyttäisi. Ehkä Apple sitten miettisi etiikkaansa uudestaan.MacFinn kirjoitti:Joten ilmoittamalla Applen spämmerilistalle, haittaat Applen ja sen asiakkaiden välistä kommunikaatiota.
-
MacFinn
http://www.apple.com/fi/legal/privacy/index.html
Ja päivittäkää tietonne niin, ettette halua sähköpostia, odottakaa aikanne, että muutos ehtii vaikuttaa ja valittakaa vasta sitten.
-
tgynther
Viesti Kirjoittaja tgynther »
Kuis kauan mun pitäs vielä odotella? Vuosi vielä lisää näiden muiden päälle?MacFinn kirjoitti:Lukekaa nyt kuitenkin tämä Applen yksityisyyden suojasta:
http://www.apple.com/fi/legal/privacy/index.html
Ja päivittäkää tietonne niin, ettette halua sähköpostia, odottakaa aikanne, että muutos ehtii vaikuttaa ja valittakaa vasta sitten.
-
Monte-Cristo
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Edu piilotettu?? Siinähän se on heti etusivun oikeassa reunassa.
-
ogc
Viesti Kirjoittaja ogc »
Tottahan sen nyt aina löytää kun tietää että siellä se on.
Voisin veikata että kukaan ensikertalainen storessa ei tule huomaamaan EDUsivustoa jotain ostaessaan, mikäli heille ei kukaan ole siitä etukäteen kertonut.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka