Itse en ole vielä Maciin kerinnyt tutustua, mutta haluaisin tietää, että mikä olisi parhain videotiedostojen katselemisohjelma.
Varmaan yhdellä playerillä ei saa kaikkia muotoja toimimaan, mutta kai sitten häätyy turvautua johonkin toiseen ohjelmaan.
Ohjelman/ohjelmien pitäisi tukea AVI-, OGM- ja MKV-muotoja.
Ehdotuksia, suosituksia ja mielipiteitä, kiitos
VLC Player on toistanut kaikki DVD:t, leffat ja muut videopätkät tekstityksineen mukisematta. Häikkää on ollut ainoastaan Windows Media tiedostojen kanssa, kannattaa asentaa Flip4Mac plugin QuickTime Playerin oheen näitä varten.
vom kirjoitti:VLC Player on toistanut kaikki DVD:t, leffat ja muut videopätkät tekstityksineen mukisematta. Häikkää on ollut ainoastaan Windows Media tiedostojen kanssa, kannattaa asentaa Flip4Mac plugin QuickTime Playerin oheen näitä varten.
En tiedä muiden mielipidettä, mutta omasta mielestäni subien käyttö VLC:ssä on tehty mahdollisimman hankalaksi. Loistava player kaikin puolin muuten.
VLC on karu, mutta toimiva. Lisäksi koneesseen kannattaa asentaa Flip4Mac.
-PowerBook G4 15.2" (1440x960) | RAM 512MB+1024MB | OS X Tiikeri (se o läppäri!)
-M-audio Fast Track Pro (se o audiointerface!)
-Shure SM58 (se o mikki!)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
VLC toistaa kyllä kaikenlaista mutta se on todellakin karu. Subien asettaminen on hankalaa ja mun minissä koko VLC on aika tahmea. Ite katon Quicktimellä yleensä ja kun tekstejä tarvitaan niin Cellulo avuksi.
Installed Windows to a black & white TV, the motherfucker gave me a bluescreen.
Olen katsellut Ylen uutisia nyt pari kuukautta intel-macilla käyttäen Flip4Mac-pluginia sekä
Parallelsin Desktoppia käyttäen XP:n kautta Mediaplayerillä.
Flip4Mac antaa mielestäni paremman kuvan laadun mutta samalla lähetys katkeilee ja varsinkin ääni pätkii.
IE-taas toistaa samalla kaistalla äänen katkoitta ja on siten katsottavampi vaikka kuvan laatu välillä vaihtelee.
Hienoa tietysti että molempia alustoja voi ajaa nyt samalla konella ja vaikka rinnakkain
Tapio kirjoitti:Olen katsellut Ylen uutisia nyt pari kuukautta intel-macilla käyttäen Flip4Mac-pluginia sekä
Parallelsin Desktoppia käyttäen XP:n kautta Mediaplayerillä.
Flip4Mac antaa mielestäni paremman kuvan laadun mutta samalla lähetys katkeilee ja varsinkin ääni pätkii.
Mielestäni RealPlayer toimii Flip4Macia paremmin Ylen uutisten kanssa.
joons kirjoitti:Miten tohon vlc playeriin saa subit sääjettyä? :e
Tekstitysten pitää olla samassa kansiossa videotiedoston kanssa, subit saa valittua yksinkertaisesti Video -> Subtitles Track valikosta. Vaihtoehtoisesti subit saa päälle Open File-valikosta, josta saa tarvittaessa muokattua FPS asetuksia. Ajoituksia voi säätää jälkikäteen myös lennosta H/J näppäimillä.
Mulla toimii kaikki SRT ja IDX subit ilman ongelmia. SUB-tiedostoja en käytä lainkaan, mutta muistaakseni VLC ei osaa lukea niitä, ajoitukset viturallaan sun muuta. Versiontrackerista löytyy Sub2Srt niminen pikkuohjelma millä ainakin osan vaikeista tapauksista saa muutettua luettavaan muotoon. Subtitle Workshopin Mac-versiota odotellessa...
vom kirjoitti:Tekstitysten pitää olla samassa kansiossa videotiedoston kanssa
Ja muistaakseni pitää olla vielä samanniminen tiedosto, poislukien pääte tietysti. Tai taisi riittää että nimessä on vähintään osana videotiedoston nimi.
joons kirjoitti:Miten tohon vlc playeriin saa subit sääjettyä? :e
Tekstitysten pitää olla samassa kansiossa videotiedoston kanssa, subit saa valittua yksinkertaisesti Video -> Subtitles Track valikosta. Vaihtoehtoisesti subit saa päälle Open File-valikosta, josta saa tarvittaessa muokattua FPS asetuksia. Ajoituksia voi säätää jälkikäteen myös lennosta H/J näppäimillä.
Mulla toimii kaikki SRT ja IDX subit ilman ongelmia. SUB-tiedostoja en käytä lainkaan, mutta muistaakseni VLC ei osaa lukea niitä, ajoitukset viturallaan sun muuta. Versiontrackerista löytyy Sub2Srt niminen pikkuohjelma millä ainakin osan vaikeista tapauksista saa muutettua luettavaan muotoon. Subtitle Workshopin Mac-versiota odotellessa...
Kyllä .subit toimii.
File-Load subtitles-Settings- sieltä löytyy kenttä jossa voit valita framet yms. koodaus iso-8859-1