Adobe CS ja intel Mac
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
Adobe CS ja intel Mac
Viesti Kirjoittaja spongeb »
Olenkohan oikealla osastolla ollenkaan, toivottavasti!
Pahoitteluni, jos en ole.
Tämä kun on ensimmäinen viestini täällä, olen hiukan nyyppä vielä näissä asioissa, mikä juttu kuuluu minnekin.
Kysymykseni kuitenkin esitän, saa sitten ylläpito siirtää viestini oikeaan paikkaan.
Minulla on MiniMac varustettuna 1,25 G4:lla ja siinä vain 512Mb muistia. Kiintolevytilaakin on vain 40Gb.
Harrastelen kaiken näköistä mukavaa ja työvälineenä on Adoben Creative Suites paketti.
Nyt on Minin tehot alkaneet käydä täysin riittämättömäksi ja haaveilen vaihdosta vastaavaan Intel DualCorella varustettuun kaikkine herkkuineen.
Mutta mutta, mahtaako minulle tulla ongelmia? Olen kuullut, että G4 tehdyt ohjelmat olisivat jotenkin tahmaisia IntelMacissa?
Pitääkö tämä paikkansa, onko täällä kenelläkään kokemuksia aiheesta?
Vai kannattaisiko jäädä odottelemaan CS3:sta? Ja kuinkahan kauan sitä sitten voisi joutua odottelemaan?
Että tämmöisellä tiedustelulla tekisin keskustelun avauksen.
Pahoitteluni, jos en ole.
Tämä kun on ensimmäinen viestini täällä, olen hiukan nyyppä vielä näissä asioissa, mikä juttu kuuluu minnekin.
Kysymykseni kuitenkin esitän, saa sitten ylläpito siirtää viestini oikeaan paikkaan.
Minulla on MiniMac varustettuna 1,25 G4:lla ja siinä vain 512Mb muistia. Kiintolevytilaakin on vain 40Gb.
Harrastelen kaiken näköistä mukavaa ja työvälineenä on Adoben Creative Suites paketti.
Nyt on Minin tehot alkaneet käydä täysin riittämättömäksi ja haaveilen vaihdosta vastaavaan Intel DualCorella varustettuun kaikkine herkkuineen.
Mutta mutta, mahtaako minulle tulla ongelmia? Olen kuullut, että G4 tehdyt ohjelmat olisivat jotenkin tahmaisia IntelMacissa?
Pitääkö tämä paikkansa, onko täällä kenelläkään kokemuksia aiheesta?
Vai kannattaisiko jäädä odottelemaan CS3:sta? Ja kuinkahan kauan sitä sitten voisi joutua odottelemaan?
Että tämmöisellä tiedustelulla tekisin keskustelun avauksen.
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Universaalia CS3-pakettia odotellaan ilmestyväksi vuoden 2007 toisella neljänneksellä. Ja tuo on siis uusi täysversio, eli CS2:sta ei olla universaloimassa.webbuli kirjoitti:Minuakin kiinnostaa kovasti aihe siinä mielessä, että onko kenelläkään vastausta alkup. kysyjälle ja myös minulle, että koskakohan CS pakettiin mahtaisi olla tulossa se päivitys, jonka myötä homma alkaisi pelittämään myös Inteleissä?
-
-
Vanhaan tapaan voi tietty päivittää CS2-paketin CS3-paketiksi maksamalla päivitysmaksun, mutta muuten ei.webbuli kirjoitti:Vanhaako siis ei voi päivittää siten, että se toimisi universaalistiMacco kirjoitti: Universaalia CS3-pakettia odotellaan ilmestyväksi vuoden 2007 toisella neljänneksellä. Ja tuo on siis uusi täysversio, eli CS2:sta ei olla universaloimassa.!?
-
Viesti Kirjoittaja webbuli »
ÖÖ, olen hiukan vissiin pihallaMacco kirjoitti: Vanhaan tapaan voi tietty päivittää CS2-paketin CS3-paketiksi maksamalla päivitysmaksun, mutta muuten ei.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Muistaakseni minulla on CS1. Olenko ymmärtänyt nyt oikein, että minun pitäisi päivittää se ensin CS1.1 ja siitä taas ylöspäin joka version kautta aina sinne CS3 asti ja maksaa jokaisesta päivityksestä luonnollisesti päivityksen hinta? Vai voiko joidenkin väliversioiden yli hypätä?
Ja jos sitten kävisin tuon päivityskierroksen läpi, niin sitten se CS3 toimisi myös IntelMäkissä?
Valistakaa viisaammat, please!
mrrrr... hrrr....
-
Täältä voi aikanaan käydä lunttaamassa, mistä versiosta onnistuu päivitys mihinkin versioon. Mutta yleisesti Adobe on aika hyvin antanut päivittää aiemmista versioista muutamienkin versioiden yli suoraan uusimpaan. Esim. muistaakseni Photoshop 5:sta onnistui päivitys CS2-PAKETTIIN, jossa tuli mukana sitten uuden Photarin lisäksi InDesign, Illustrator, GoLive, Acrobat Professional ja Adobe Bridge.
-
Viesti Kirjoittaja webbuli »
No niinhän se taisi olla että Adobe tosiaan on ollut melkoisen joustava... on vain niin hatara välillä tuo muisti jo näin vanhalla ihmisellä
Mutta hyvä kun selvisi ja muistikin samalla alkoi jälleen palailemaan pätkittäin. Itsekin olen photoshopin kautta alunperin tuon CS:n päivittänyt...![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mutta hyvä kun selvisi ja muistikin samalla alkoi jälleen palailemaan pätkittäin. Itsekin olen photoshopin kautta alunperin tuon CS:n päivittänyt...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
mrrrr... hrrr....
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ei taida olla mitään väliä mikä versio koneellasi on ennen päivitystä, ja joka tapauksessa ei ole mitään väliä kun sinulla on noin tuoreet softat, eikä esimerkiksi Photoshop 2:sta tms.webbuli kirjoitti:ÖÖ, olen hiukan vissiin pihallaMacco kirjoitti: Vanhaan tapaan voi tietty päivittää CS2-paketin CS3-paketiksi maksamalla päivitysmaksun, mutta muuten ei., mutta kun ei ole hirveästi yleensä tullut ohjelmia päivitettyä, niin pitää kysyä varmistusta:
Muistaakseni minulla on CS1. Olenko ymmärtänyt nyt oikein, että minun pitäisi päivittää se ensin CS1.1 ja siitä taas ylöspäin joka version kautta aina sinne CS3 asti ja maksaa jokaisesta päivityksestä luonnollisesti päivityksen hinta? Vai voiko joidenkin väliversioiden yli hypätä?
Ja jos sitten kävisin tuon päivityskierroksen läpi, niin sitten se CS3 toimisi myös IntelMäkissä?
Valistakaa viisaammat, please!
No niin, eli, sanotaan että hankit vaikka Photoshopin päivityksen. Saat laatikon missä on CD ja ohjekirja. CD sisään ja asennus päälle. Tuloksena on se että koneellasi on nyt täysversio sekä uusimmasta Photoshopista että siitä vanhemmasta Photoshopista.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja jiipeer »
pitää paikkaansa meillä päivitettiin useampi versio.... paperisota oli vain hillitönMacco kirjoitti:[url=https://istore.adobe.com/b2c_adobe/b2c/ ... anguage=EN]Esim. muistaakseni Photoshop 5:sta onnistui päivitys CS2-PAKETTIIN, jossa tuli mukana sitten uuden Photarin lisäksi InDesign, Illustrator, GoLive, Acrobat Professional ja Adobe Bridge.

Koneita ja häkkyröitä vuodesta 1986.
Graafisella alalla vuodesta 1988
Graafisella alalla vuodesta 1988
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Näin on ollut muutamia vuosia. Dumppihinnoittelulla piti saada ajettua Illua sisään mainostoimistokuvioon jne. Ja InDyä julkaisijoille. Nyt kun ei ole enää Macroa eikä oikein Quarkiaan niin enpä ihmettelisi vaikka etu poistuisikin CS3-yhteydessä,Macco kirjoitti: Mutta yleisesti Adobe on aika hyvin antanut päivittää aiemmista versioista muutamienkin versioiden yli suoraan uusimpaan. Esim. muistaakseni Photoshop 5:sta onnistui päivitys CS2-PAKETTIIN, jossa tuli mukana sitten uuden Photarin lisäksi InDesign, Illustrator, GoLive, Acrobat Professional ja Adobe Bridge.
Viimeksi muokannut eskofot, 18.8.2006 klo 19.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SCSI Probe & SyQuest 44
-
15 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka