kone toimii vieläkin todella hyvin, akkumittari näyttää kestoksi 1:31hompputetteri kirjoitti:ei enää nouse yli 60° surffaillessa. Kun viisi konsolia auki sekä gimppshoppi, itunes, iweb ja safari, niin prossu 1.83ghz ja lämmöt 83° ja tuuletin ääntää ''kohtuullisesti''
MacBookin lastentaudit
-
ompputetteri
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
-
tahkis
-
ompputetteri
-
tahkis
Viesti Kirjoittaja tahkis »
Ei kun minulla ei ole tällä hetkellä virtapiuhaa lähettyvillä kun yritän asentaa tuota päivitystä.ompputetteri kirjoitti:jos tuo kommentti oli mulle, niin otin johdon asennuksen jälkeen poikkee, halusin vain testata että kuinka tuollainen sydeemi syö akkua..tahkis kirjoitti:"Tietokoneen virtajohdon on oltava liitettynä tietokoneeseen ja toimivaan pistorasiaan"
Sigh
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Veikkaan että tuo on vain suositus. Sama juttu on jos yrittää asentaa käyttistä levyltä. Tulee "virheilmoitus" jossa kehotetaan liittämään piuha kiinni. Jos nimittäin kriittisellä hetkellä kesken päivityksen/asennuksen menee hommat pieleen, niin sitten voidaan olla lirissä.tahkis kirjoitti:Ei kun minulla ei ole tällä hetkellä virtapiuhaa lähettyvillä kun yritän asentaa tuota päivitystä.ompputetteri kirjoitti:jos tuo kommentti oli mulle, niin otin johdon asennuksen jälkeen poikkee, halusin vain testata että kuinka tuollainen sydeemi syö akkua..tahkis kirjoitti:"Tietokoneen virtajohdon on oltava liitettynä tietokoneeseen ja toimivaan pistorasiaan"
Sigh
-
tahkis
Viesti Kirjoittaja tahkis »
Paitsi että kun tuo ikkuna tulee niin siinä on vaihtoehtona vain 'ok', jonka jälkeen se menee takaisin siihen ohjeikkunaan.TheKraken kirjoitti:Veikkaan että tuo on vain suositus. Sama juttu on jos yrittää asentaa käyttistä levyltä. Tulee "virheilmoitus" jossa kehotetaan liittämään piuha kiinni. Jos nimittäin kriittisellä hetkellä kesken päivityksen/asennuksen menee hommat pieleen, niin sitten voidaan olla lirissä.tahkis kirjoitti:Ei kun minulla ei ole tällä hetkellä virtapiuhaa lähettyvillä kun yritän asentaa tuota päivitystä.ompputetteri kirjoitti:jos tuo kommentti oli mulle, niin otin johdon asennuksen jälkeen poikkee, halusin vain testata että kuinka tuollainen sydeemi syö akkua..tahkis kirjoitti:"Tietokoneen virtajohdon on oltava liitettynä tietokoneeseen ja toimivaan pistorasiaan"
Sigh
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ok. Eli sitten Apple on päättänyt, että parempi näin. Ihan fiksu ratkaisu verrattuna siihen, että ne joutuu korjaamaan satoja koneita, joiden omistajat ei ole kehoitusta kuunnellut ja akku on loppunut.tahkis kirjoitti:Paitsi että kun tuo ikkuna tulee niin siinä on vaihtoehtona vain 'ok', jonka jälkeen se menee takaisin siihen ohjeikkunaan.TheKraken kirjoitti:Veikkaan että tuo on vain suositus. Sama juttu on jos yrittää asentaa käyttistä levyltä. Tulee "virheilmoitus" jossa kehotetaan liittämään piuha kiinni. Jos nimittäin kriittisellä hetkellä kesken päivityksen/asennuksen menee hommat pieleen, niin sitten voidaan olla lirissä.tahkis kirjoitti:Ei kun minulla ei ole tällä hetkellä virtapiuhaa lähettyvillä kun yritän asentaa tuota päivitystä.ompputetteri kirjoitti: jos tuo kommentti oli mulle, niin otin johdon asennuksen jälkeen poikkee, halusin vain testata että kuinka tuollainen sydeemi syö akkua..
-
matteus/2
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Tuolla muuten taitaa olla väärät ohjeet ongelman fiksaamiseen, ensinnäkään MacBookin PMU:ta ei resetoida boottaamalla omppu+alt+P+U yhdistelmällä, eikä tuolla näppäinyhdistelmällä edes päästä eteenpäin tilanteessa jossa viivat ilmestyvät näytölle. Ohjeissa tarkoitettanee PRAM resettiä (omppu+alt+P+R).tahkis kirjoitti:http://www.appledefects.com/wiki/index. ... es_on_Bootmatteus/2 kirjoitti:Pari kertaa kun olen koneen käynnistänyt uudelleen niin MacBook on jämähtänyt käynnistysäänen jälkeen valkoiseen ruutuun johon alkaa ilmestyä aavemaisesti eri värisiä pystyviivoja. Sammuttaminen ja uudelleenkäynnistys ei auta eteenpäin, mutta PRAM-resetin jälkeen boottaa taas normaalisti. Pitäisiköhän huolestua? Ei tuosta kyllä mitään varsinaista haittaa ole, toivottavasti vaan ei ole oire jostain vakavammasta.
Kenelläkään muulla vastaavanlaisia kokemuksia?
Kokeilin äsken PRAM resetin jälkeen tuota resoluution vaihtoa, saa nähdä poistuuko ilmiö nyt.
-
ompputetteri
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
-
redapple
Viesti Kirjoittaja redapple »
Eilen teki macbookki jostain syystä tämän pystyviivajutun käynnistyksen yhteydessä. Ohjekirjasta kokeilin eri käynnistysvaihtoehtoja ja viimeisellä vaihtoehdolla ennen huoltoon soittoa oli PRAM reset (omppu+alt+P+R). Kalsarit oli jo käyty vaihtamassa tähän mennessä pari kertaa. Meinas tulla hätä, et tässäkös tämä nyt oli. Homma on nyt pelannut, mutta en tehnyt tota resoluution vaihtoa kun ei ollut tätä tietoa eilen.matteus/2 kirjoitti:Tuolla muuten taitaa olla väärät ohjeet ongelman fiksaamiseen, ensinnäkään MacBookin PMU:ta ei resetoida boottaamalla omppu+alt+P+U yhdistelmällä, eikä tuolla näppäinyhdistelmällä edes päästä eteenpäin tilanteessa jossa viivat ilmestyvät näytölle. Ohjeissa tarkoitettanee PRAM resettiä (omppu+alt+P+R).tahkis kirjoitti:http://www.appledefects.com/wiki/index. ... es_on_Bootmatteus/2 kirjoitti:Pari kertaa kun olen koneen käynnistänyt uudelleen niin MacBook on jämähtänyt käynnistysäänen jälkeen valkoiseen ruutuun johon alkaa ilmestyä aavemaisesti eri värisiä pystyviivoja. Sammuttaminen ja uudelleenkäynnistys ei auta eteenpäin, mutta PRAM-resetin jälkeen boottaa taas normaalisti. Pitäisiköhän huolestua? Ei tuosta kyllä mitään varsinaista haittaa ole, toivottavasti vaan ei ole oire jostain vakavammasta.
Kenelläkään muulla vastaavanlaisia kokemuksia?
Kokeilin äsken PRAM resetin jälkeen tuota resoluution vaihtoa, saa nähdä poistuuko ilmiö nyt.
-
mcfinn
-
biella
-
tahkis
-
biella
-
tahkis
-
Konu-
-
Konu-
-
cccp
Viesti Kirjoittaja cccp »
-
Konu-
-
yrsy
Viesti Kirjoittaja yrsy »
Mulla on vähän samanlaista, noin 2-10 sekunnin välein jostain sisältä semmonen "nak" ääni.ompputetteri kirjoitti:Parin viime päivän aikana olen huomannut että macbookistani kuuluu vaimea, mutta kuitenkin tympeän kuuloista piipitystä: piip, piip, piip.. Epäilisin että ääni lähtee kovosta tai virtalähteestä, koska se kuuluu koneen vasemmasta laidasta, tarkemmin kuunneltuna vasemman puolen keskeltä.. Onko tämä vaarallista?
Koneena macbook 2GHz/512Mt.
Oisko kyseessä tää:
Hard Drive "Thud", or "Click"
* The computer emits a small *thud* and the hard drive spins for a split second.
* The sound is thought to be the "head" on the hard drive returning to the "parked" position.
-
LilJnni
Viesti Kirjoittaja LilJnni »
http://img470.imageshack.us/my.php?imag ... 104va8.jpg
-iPod nano 2GB
-
matteus/2
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Meinaatko tuota mustaa virtaliittimessä? Onko se mahdollisesti metallipölyä tms. jota magneetti on vetänyt puoleensa? Manuaalista löytyy ohjeet puhdistamiseen vanutupolla.LilJnni kirjoitti:Satuin tässä taannoin huomaamaan tämmösen jutun :
-
LilJnni
Viesti Kirjoittaja LilJnni »
Mikähän mahtaisi olla sivu, laiska kun olen :/matteus/2 kirjoitti:Meinaatko tuota mustaa virtaliittimessä? Onko se mahdollisesti metallipölyä tms. jota magneetti on vetänyt puoleensa? Manuaalista löytyy ohjeet puhdistamiseen vanutupolla.LilJnni kirjoitti:Satuin tässä taannoin huomaamaan tämmösen jutun :
-iPod nano 2GB
-
vike
Viesti Kirjoittaja vike »
-
Jimmy
Viesti Kirjoittaja Jimmy »
Saman asian tiimoilla... Voiko tätä viedä takuhuoltoon? Mulla sirisee kanssa, varsinkin jos virtajohto on kiinni. paholainen että käy hermoille, kun muuten olisi ihanan hiljaista. Sirinä loppuu kun painaa hiiren napin pohjaan.vike kirjoitti:Lähes jokaisesta MB-ketjusta saa lukea macbookien sirinästä. Mutta itselle silti jäänyt vähän hämärän peittoon pitääkö sirisevät macbookit viedä huoltoon, siis että voidaanko ongelmalle tehdä jotain? Mun MB pitää pientä tirinää koko ajan, mutta ääni lakkaa kun painaa hiiren napin pohjaan, sama möys Logitechin usb-hiirellä. Hieman outoa mielestäni. En asiaa edes heti huomannut kun yleensä taustalla musiikkia tai muuta meteliä
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka