Pitäis saada käsiin powermaciin ja mun budjetti on noin 500 - 700 €... Saisko sillä hinnalla G5 1,8 SP? tai 1,6? Mulla on ylimääräsiä muisteja ja kovoja että jos löytäisin semmosen tavallinen kokoonpanoa olisi aivan loistavaa.
Omistan kyllä jo Ibook g4 mut studio alkaa olla pystyssä ja 12" näytöllä ja 1,2 ghz tehot jäävät heikoksi.
Powermac tarve olisi...
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Powermac tarve olisi...
Viesti Kirjoittaja rofellos »
-
Re: Powermac tarve olisi...
Viesti Kirjoittaja Saunatonttu »
12" 1.5 Powerbook on n. 1000e luokkaa...jos siis ymmärsin tarpeesi oikein...rofellos kirjoitti:Pitäis saada käsiin powermaciin ja mun budjetti on noin 500 - 700 €... Saisko sillä hinnalla G5 1,8 SP? tai 1,6? Mulla on ylimääräsiä muisteja ja kovoja että jos löytäisin semmosen tavallinen kokoonpanoa olisi aivan loistavaa.
Omistan kyllä jo Ibook g4 mut studio alkaa olla pystyssä ja 12" näytöllä ja 1,2 ghz tehot jäävät heikoksi.
Tulossa syksyllä 2GHz MacBook tai MacBook Pro
iPod Shuffle 1Gb
iPod Shuffle 1Gb
-
-
-
Viesti Kirjoittaja ipi »
Mainitsit, että omistat studiota. Tuolla budjetilla ei kannata ammattikäyttöä edes harkita.
Sun pitää olla realistinen, eli otat sitten vaikka lainaa ja teet töitä sen eteeen- Purkkaviritysvehkeillä ei synny audiohomissa kuin mielipahaa. Pääomaa pitää olla noin 2000 euroa, jos aiot hankkia Powermac-tyyppisen koneen riittävällä muistilla.
Elämä on.
Sun pitää olla realistinen, eli otat sitten vaikka lainaa ja teet töitä sen eteeen- Purkkaviritysvehkeillä ei synny audiohomissa kuin mielipahaa. Pääomaa pitää olla noin 2000 euroa, jos aiot hankkia Powermac-tyyppisen koneen riittävällä muistilla.
Elämä on.
-
-
Re: Powermac tarve olisi...
Viesti Kirjoittaja wec »
Yksi vaihtoehto (en tiedä onko kovin järkevä) on ostaa käytetty G4 ja päivittää siihen vaikkapa tällainen 2GHz:n G4 prosessori:rofellos kirjoitti:Pitäis saada käsiin powermaciin ja mun budjetti on noin 500 - 700 €... Saisko sillä hinnalla G5 1,8 SP? tai 1,6? Mulla on ylimääräsiä muisteja ja kovoja että jos löytäisin semmosen tavallinen kokoonpanoa olisi aivan loistavaa.
http://eshop.macsales.com/item/PowerLogix/PF47S2000A/
Tai tällainen 2x1,6GHz:n G4 prosessori:
http://eshop.macsales.com/item/PowerLogix/PF47D1600AG/
Jos löydät sopivanhintaisen G4-koneen löydät (n. 250€), niin kokonaishinta jää alle 700 euron. Väylänopeus tuollaisissa vanhoissa koneissa on tietenkin hidas ja purkkavirityshän tuo on...
-
Viesti Kirjoittaja spindle »
kyllä noita G4 800-1.25 Dual Prossu vehkeitä saa jollain 600-900 eurolla. ongelmaksi koituu MDD malleissa suunnaton mölinä jota on todella vaikea hiljentää... audio homiissa aika olennainen vika.
Tommoinen Dual 1.25 2GB muistilla pelittää jo aika hyvin, riippuu tietty taas siitä kuinka paljon plugareita haluaa laittaa projektiin.
Tommoinen Dual 1.25 2GB muistilla pelittää jo aika hyvin, riippuu tietty taas siitä kuinka paljon plugareita haluaa laittaa projektiin.
-
Viesti Kirjoittaja Marzo »
Ihmettelen edelleen, kuinka paljon käytetystä raudasta pyydetään ja paljonko siitä ollaan valmiita maksamaan. Erityisesti nyt, kun MacBookit on saatavilla niin ihmettelen käytettyjen iBookien ja PB hintoja. En tiedä olenko aivan väärässä asian suhteen.
Joku fiksumpi kertokoon vastauksen asiaan? Itse olen katsellut konetta käytettynä, mutta tuntuu kallistuvan uuden puolelle.
Itse selviäisin jollain 1.25 ja 1gb muistilla alkuun, mutta käyttämäni wavesit eivät taida olla aivan plugareiden raskaimmasta päästä.
Joku fiksumpi kertokoon vastauksen asiaan? Itse olen katsellut konetta käytettynä, mutta tuntuu kallistuvan uuden puolelle.
Itse selviäisin jollain 1.25 ja 1gb muistilla alkuun, mutta käyttämäni wavesit eivät taida olla aivan plugareiden raskaimmasta päästä.
-
Viesti Kirjoittaja Karive »
Powerbookin hintaan (osittain myös iBookin) verrattaessa MacBookiin vaikuttaa erillinen näytönohjain. Myös PB:n FW800 on mukava lisä. Tottahan äänihommissa kuva ei ole ratkaiseva mutta hinnoittelussa saattaa olla.
G4-raudasta taas pyydetään koska hitaillakin G4-koneilla pääsee yllättävän pitkälle käytännön töissä. Tottahan nopeuseroa Intel-koneisiin on, mutta karu totuus selviää vasta kun kaikki softat ovat Universal-tyyppiä.
G4-raudasta taas pyydetään koska hitaillakin G4-koneilla pääsee yllättävän pitkälle käytännön töissä. Tottahan nopeuseroa Intel-koneisiin on, mutta karu totuus selviää vasta kun kaikki softat ovat Universal-tyyppiä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka