Ostin tuossa hiljattain tuollainen linksysin langattoman boksin ja pistin kaikki koneet sen kautta verkkoon. Eli siis iMac + PC on piuhalla ja iBook on langatta. Boksi on konffattu niin, että se jakaa koneille ip:t ja koneiden ip:t ei siis näy maailmalle.
Systeemi toimii muuten nätisti, mutta jostain kumman syystä kumpikin macci pitää välillä sellaisia 20-30 sekunnin nettikatkoja, jolloin kaikki liikenne pysähtyy sekä ulos että sisään. Oletin että vika on linksysin laatikossa, kunnes totesin että pc:llä liikenne kulkee katkojenkin aikana.
Onkos kellään mitään käryä siitä miten tämä voi olla mahdollista?
Netti pätkii macilla vaan ei toosalla?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Voi se vika olla edelleenkin LinkSys:in purkissa. Yritä ladata siihen firmware-päivitys, josko siitä olisi apua. Alkuvuodesta WRT54G oli aika herkkä Macillä käytettäväksi. Tilanne hieman helpotti uudella firmwarella.
http://www-fi.linksys.com/servlet/Satel ... torWrapper
--Ari
http://www-fi.linksys.com/servlet/Satel ... torWrapper
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei löydy tuolle minun boksille uutta firmistä. Linksysin sivut ei myönnä koko laitteen olemassaoloa. Ainoastaan WRT54GC v.1.0 löytyy päivitys ja tämä minun on v. 2.0. Kokeilin 1.0:n firmistä mutta se ei suostu asentumaan.
Eli mitäs sitte?
EDIT: Ostin tuon boksin kun moni macin käyttäjä sitä suositteli, eli joku tapa varmaan on tuo ohittaa. Vaihtaa jotain asetuksia yms
Eli mitäs sitte?
EDIT: Ostin tuon boksin kun moni macin käyttäjä sitä suositteli, eli joku tapa varmaan on tuo ohittaa. Vaihtaa jotain asetuksia yms
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Kyllä siellä tällainen oli.TheKraken kirjoitti:Ei löydy tuolle minun boksille uutta firmistä. Linksysin sivut ei myönnä koko laitteen olemassaoloa. Ainoastaan WRT54GC v.1.0 löytyy päivitys ja tämä minun on v. 2.0. Kokeilin 1.0:n firmistä mutta se ei suostu asentumaan.
Eli mitäs sitte?
------
Linksys, A Division of Cisco Systems, Inc.
Product: WRT54GCv2 (ETSI version: Languages EN, DE, ES, FR, IT, SV)
Classification: Firmware Release History
Release Date: April 26, 2006
Last Firmware Version: v1.00.6
Tietenkin se saattaa olla sama versio, mikä sinulla on jo asennettuna. Reitittimissä on omituisia ongelmia, jotka johtuvat ohjelmissa olevista epäyhteensopivuuksista. Näitä voi yrittää kiertää esimerkiksi kokeilemalla vaihtoehtoisia salaustapoja tai ääritilanteessa jotakin toista reititintyyppiä.
--Ari
-
Tuo on vanhempi kuin mitä laitteesta löytyy. 1.00.7 on tuossa sisällä.
Korostan vielä sitä, että netti pätkii myös piuhan kanssa, joten salausongelma kuulostaa aika oudolta.
Olen tässä yrittänyt googlettaa, enkä ole löytänyt ainuttakaan ihmistä jolla sama ongelma olisi. Kohtuullisen outoa.
Korostan vielä sitä, että netti pätkii myös piuhan kanssa, joten salausongelma kuulostaa aika oudolta.
Olen tässä yrittänyt googlettaa, enkä ole löytänyt ainuttakaan ihmistä jolla sama ongelma olisi. Kohtuullisen outoa.
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Boksi saattaa olla viallinen, vaikka pelittää täysin PC:n kanssa. Pari päivää sitten olin säätämässä tutuilla ADSL -modeemi/reititintä, kun ei kuulemma millään mene nettiin. Soneran teknisen tuen kanssa juteltiin pitkät tovit sen jälkeen, kun jälleenmyyjäliikkeessä oli kokeiltu että boksi toimii. Mitään vikaa ei löydy mistään päästä, Soneralta tai koneiden asetuksista (vanha HP XP:llä ja oma iBookkini). Lopulta boksi käytiin vaihtamassa, vaikka välillä oli toiminut joillain koneilla (iBookilla). Uusi boksi meni heittämällä kaikilla koneilla nettiin...
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Hae Googlen sijaan Applen tukisivujen keskusteluista. Yksinkertainen haku "WRT54G" löysi heti ekana tämän keskustelun: http://discussions.apple.com/thread.jsp ... ID=2394960
Aika oudolta kuulostaa ton keskustelun widgettien poiston auttaminen, mutta kokeile.![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Aika oudolta kuulostaa ton keskustelun widgettien poiston auttaminen, mutta kokeile.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Luin ensimäisen viestin vähän huonosti, enkä muistanut että toinen Macci oli langalla kiinni.TheKraken kirjoitti:Tuo on vanhempi kuin mitä laitteesta löytyy. 1.00.7 on tuossa sisällä.
Tapahtuvatko katkot kummallakin koneella yhtä aikaa, vai ovatko katkot itsenäisiä? Jos katkot sattuvat yhtä aikaa, niin silloin etsisin ongelmaa reitittimestä. Erillisien katkojen yhteydessä vika on mahdollisesti laitteiden yhteensopivuudessa.
Miten reitittimen valot näyttävät katkojen aikana?
Tapahtuuko katkoja, jos PC on sammutettu tai kytketty irti verkosta?
Entä millä välillä katkot tapahtuvat? Katkeaako Macin ja reittimen välinen yhteys, vai onko ongelma reitittimen ja palvelun tarjoajan välissä? Tätä voit kokeilla esimerkiksi ping-komennolla reitittimeen (LinkSys), palveluntarjoajan reitittimeen (tai johonkin ulkoverkon koneeseen) tai sisäverkon toisiin koneisiin. Onnistuu helpoiten, kun avaat useita Terminal-ikkunoita ja laitat kuhunkin eri osoitteisiin kohdistuvan komennon. (esimerkiksi "ping 192.168.1.1").
Oletko kokeillut /System/Library/CoreServices/Network Diagnostics.app -ohjelmaa. Se ilmestyy näkyviin kun Safari ei saa yhteyttä, mutta voi sitä kokeilla ajaa suoraankin.
--Ari
-
Katkot vaikuttaisivat olevan saman aikaisia. Ainakin kerran sitä ehdin testaamaan.
Huoh. En nyt jaksa koko päivää tämän kanssa tapella. Lähden huomenna työmatkalla ja palaan vasta ensikuun alussa, joten alan sitten selvittelemään asiaa tarkemmin. Palaillaan.
EDIT: Ja tuo Applen keskustelun ongelma on eri. Minulla siis netti jumittaa vani hetken aikaan, ilman että mikään yhteys ehtii edes timeouttaamaan ja sittten palaa taas kuntoon. Kertaakaan en ole siis boksia joutunut buuttaamaan.
Kyseessä ihan eri laite eri firmiksellä, joten en lähde testaamaan. Tuo minun on siis WRT54GC ja V2.0Hae Googlen sijaan Applen tukisivujen keskusteluista. Yksinkertainen haku "WRT54G" löysi heti ekana tämän keskustelun: http://discussions.apple.com/thread.jsp ... ID=2394960
Aika oudolta kuulostaa ton keskustelun widgettien poiston auttaminen, mutta kokeile.
Huoh. En nyt jaksa koko päivää tämän kanssa tapella. Lähden huomenna työmatkalla ja palaan vasta ensikuun alussa, joten alan sitten selvittelemään asiaa tarkemmin. Palaillaan.
EDIT: Ja tuo Applen keskustelun ongelma on eri. Minulla siis netti jumittaa vani hetken aikaan, ilman että mikään yhteys ehtii edes timeouttaamaan ja sittten palaa taas kuntoon. Kertaakaan en ole siis boksia joutunut buuttaamaan.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka