Hello!
Tilasinpa tuossa viikonloppuna uuden iPodin ja Applestore ilmoittaa että "ship on or before 17/8/2004"
eli pari viikko pitäis venata...
Mitkä ovat kokemukset? kun olette tilanneet Applestoresta, oletteko mahdollisesti saaneet kamat aikaisemmin kuin luvattu? tai myöhemmin?
Mukavaa on myös tietää että Applen foorumilla on tyyppejä jotka tilasivat uuden iPodin maanantaina ja ovat jo saaneet niitä. Taas poljetaan suomipoikaa
Itse olen pari kertaa tilannut ja toimitus on tosiaan tapahtunut kummallakin kerralla viimeistään silloin kuin tuo 'on or before' -klausuuli on luvannutkin. Tai oikeastaan se on tapahtunut vähän aikaisemmin (päivän tai pari) omalla kohdallani.
Minä laitoin vastaavan laitteen tilaukseen sunnuntai-iltana 1.8. Tuolloin "On or before" ilmoitettiin 4.8. -No 4.8. tuli ilmoitus, että kyseistä tuotetta (iPod) on tilattu niin runsaasti, että toimitus viivästyy ja uudeksi toimituspäiväksi veikattiin 6.8. Kuitenkin tänä aamuna 5.8. tuli ilmoitus, että laite on lähetetty. Nyt siis seurailen milloin seuranta ilmoittaa tuotteen lähestyvän Irlannista Suomeen.
Aijaaha!
Eli tilattiin melkein samaan aikaan ja saat omasi tod. näköisesti reilua viikkoa aikaisemmin.
Onpas taas säätöä applella. Toivon että iPodissasi ei ole sitä ääniongelmaa...
Pakettia odotellessa tehdään hieman vertailevaa analysointia: Mikä oli tilausajankohtasi tarkalleen?
Itse tilasin 1.8.2004 klo 8.25 PM (aika näkyy AppleStoressa). Maksutapa VISA.
"Ship" taitaa tässä tapauksessa tarkoittaa sitä että tavara lähtee tehtaalta. Sen jälkeen se siirtyy TNT:lle Shanghaissa, ja tulee Hollannin kautta Suomeen. "Shipmentin" jälkeen voi laskea jokusen päivän ennen kuin tuote on "delivered".
Veikkaisin että aika-arvio 17/8 on tyyliä viimeistään. Lähetys lähtee matkaan viimeistään tuolloin, voi olla että aikaisemmin.
Mä tilasin 4G 20 gt iPodin 21.7. ja alunperin shipping daten piti olla 'on or before' 27.7., mutta kaksi kertaa Applestore ehti ilmoittaa, että lähetys viivästyy, kunnes vihdoin toisen ilmoituksen 'on or before' -ajankohtana 2.8. klo 23.59 sain shipping-ilmoituksen, vaikkakin shipping näytti trackingin perusteella tapahtuvan vasta 3.8. yhdeksän jälkeen illalla, jolloin se lähti Hollannista liikkeelle ja itse asiassa tulee varmaan huomenna. Piti tulla jo tänään, mutta TNT:n tracking sivulla oli vaan ilmoitus, että Driver Unable To Deliver Due To Time Restrictions, mikä tosin saattaa johtua siitä, että kun olen täällä maaseudulla nyt kesän, niin TNT:llä ei ole joka päivä tänne kuljetusreittiä.
Oli hassua tosiaan, että Apple laittoi shipping-ilmoituksen ja meni about 20 h ennen kuin tuote kirjattiin sisään TNT:llä vastaanotetuksi. Kaipa ne periaatteessa hieman vääntelivät totuutta, että saivat tuotteen muka-lähetetyksi 2.8. Olisin varmaan odotellut käärmeissäni iPodia enemmänkin, mutta tää on tulossa lahjaksi, joten en pääse itse kyseisestä härvelistä nauttimaan :/
Soitinpa tuossa eilen sitten Applelle. Sanoivat että "due to high demand" tilaukseni ei ole aivan valmis, se valmistuu 13-17.8. voi olla että viivästys johtuu Carrying casesta, koska monet jotka ovat tilanneet pelkän podin ovat sen jo melkein saaneet...
Itse asiassa voisin nauttia jo nyt iPodista! selitänpäs...
Tilasin muutama viikko sitten 3g 15 gig iPodin. se kerkesi olemaan itselläni tasan 14 päivää kun sain sähköpostia Applelta. Julkaisivat meinaan 4g iPodit. huomasin että 20 giganen uusilla ominaisuuksilla oli vielä jopa halvempi. Ja edellisen tilaukseen jälkeen postiini kilahti 30€ e-discount kuponki.
Joten, 14 päivän palautusoikeuden ansiosta TNT mies haki iPodin oveltani ja tilasin uuden ja paremman. Halvemmalla. On muuten Applen foorumit kiehunu 4g julkaisusta lähtien. Monet jotka ostivat 3g:n vähän ennen uutta ovat vähän näreissään.
Ite tilasin uuden 20gigasen iPodin tiistaina 3.8 ja yhen piuhan tilasin myös, ilmotettiin että on or before ois 10.8 mutta kun katsoin missä vaiheessa laite menee niin se olikin jo lähtenyt :-D sen jälkeen ei ole kyllä vielä mitään kuulunut missä laitteeni menee... mutta kait se pian on hyppysissäni Itsestäni ainakin oli selvää tilata storesta halvemmalla ja kun sai kaiverruksenkin ilmaiseksi mutta kiinnostaisi kyllä tietää että kuinka paljon siihen oikeastaan tulee hintaeroa jos ostaa Storesta tai Stokkalta???
Ansku,
eiks stokan hintaan sisälly ainakin storen hinta + teostomaksu. Stokkan omasta lisähinnasta voin vain arvella. Mitä muuten kaiverrutit iPodisi taakse? Jotain henkevää? vai pelkän nimen?
Itse en ottanut ilmaista kaiverrusta, koska mietin 5 minuuttia mitä kaiverruttaisin, en keksinyt mitään
olin niin fiksu että kaiverrutin kolme pistettä! :-D päädyin siihen siksi että jos olisin kirjoittanut jotain henkevämpää tai oman nimen niin olisi vaikeampaa saada sitä myydyksi myöhemmin... ja kolme pistettä... no ainakin tunnistan omani jos menee hukkaan
aika omaperäinen.
eli ymmärsin että pakettisi on Shipped?
Etkö ole katsonut Applen Order status sivulta tai TNT:n sivuilta missä pakettisi menee?
onku muuten ensimmäinen podisi? Muista nauttia kun avaat pakettia... se.. se on monelle herkkä hetki. Applen paketit yleensäkkin.
Epistä kun joudun venaamaan näin kauan omaani. Ois nyt loisto kelit olla parvekkeella, juoda huurteista ja kuunnella muzaa!
Juu shipped on mutta ainakaan applen order status sivut ei kerro mitään muuta. Tnt:n sivuilta se ei kertonut sillä numerolla ainakaan yhtään mitään. Ihka ensimmäinen iPod on, kun olen yli puoli vuotta jahkaillut että millaisen sitä tilaisi enkä mä usko että ehdin siitä hetkestä nauttia kun on niin kova kiire saada soitin paketista ulos ja toimintakuntoon :-D
Normaalisti tuosta menee sellainen vajaa vuorokausi ennenkuin TNT tracking tietää paketista mitään. Ihan normaalia. Ja kantsii kokeilla sekä Ref että Consignment numeroksi sitä Applen toimittamaa. En koskaan muista, että kumpi se on...
Ja olen jonkun lähetyksen saanut kotiin ennenkuin TNT tracking tunnistaa koko pakettia.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Tuolta apecoden sivuilta näki että paketti olis Shanghaissa... muualla ei mitään uutta.
muoks. Niin sitä vielä että onko se se tracking number joka sinne tnt:n seurantapalveluun pitäisi laittaa kun siellä tnt:n sivuilla sanotaan että sen luvun pitäisi olla 9-numeroinen mutta ainakin mun tracking numberissa on kymmenen numeroo...
Stokkasta sen verran, että osa myyjistä on aika ummikkoja Maccien suhteen, koska ne eivät ole olleet myynnissä kovin kauaa. Kaveri osti sieltä iBookin (ensimmäinen Mac hänelle) ja erillistä näppäimistöä tiedusteltuaan hän sai mukaan Applen Wireless Keyboardin, vaikkei iBookissa ole bluetooth-palikkaa asennettuna. Myyjä ei nähtävästi kuitenkaan tiennyt tätä... joten näppis meni palautukseen. Lisäksi kone oli ollut aiemmin demokoneena, mutta käyttistä ei ollut asennettu uudestaan ennen myyntihetkeä. Kaveri joutuu siis asentamaan käyttiksen uudestaan ellei halua, että pääkäyttäjänä on "Kaija" (kaveri on miespuolinen). Toisaalta koneessa ei ollut mitään roinaa, mukana tuli kaikki asennuslevyt ja Stokka on edullisempi esim. lisävarusteiden suhteen, kuin esim. E-Piste.
mul ei ainakaan oo pienintäkään hajua minkä kautta ne paketit tulee... itte asias luulin et ne tulis jenkeistä mut ei näköjää sitte jos mun iPod Shanghais on...