Mac opiskelussa?
-
Viesti Kirjoittaja frissy »

http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja Macmula »
Joo no hehe Mac käyttäjänä jo vuodesta 1990 voin sanoa että oon jo rakastunu jokaiseen applen käyttikseen ja täytyy myöntää että oon aikamoinen pc rasisti/vahva käyttöjärjestelmä realisti. Mutta pitää katella erityisesti noita uusia malleja? Voisko saada vaikka linkkiä tuosta uuremmasta mallista? Hintasuhteessa opiskelijalle ofc.frissy kirjoitti:Siis noihin uusiin saa asennettua windowsin ihan kuin mille tahansa pc-koneelle. Joten se ei ole ongelma. Ainoa ongelma on se, että kun rakastut Tiikeriin ja et halua vaihtaa sieltä edes väliaikaisesti pois wintoosan puolelle

Mut hei kiitti vastauksista! Lisää postia vaan opiskelijoilta!

-
Viesti Kirjoittaja Macmula »
Kuinkas? Eikö sitä wintoosaa sitten tervitakkaan ihan kaikkialla kun opiskellaan?TheKraken kirjoitti:Ellei täältä nyt jotakuta opiskelijaa satu vastaamaan, niin minä väittäisin, että MBP on täysin turvallinen ostos, tosin se windows-raha kannattaa jemmata taskuun, jos sitä vaikka sitten tarvitseekin.
Tuli vaan mieleen kun nyt kumminkin mennään tuollaseen "hightec" kouluun niin voisi olla ihan asiallista olla Wintoosan käyttis mukana ihan vaan kaiken varalta.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »

-
-
Viesti Kirjoittaja daddy0 »
En tiedä miten maailma nykyään makaa, mutta kun itse opiskelin Evtek:ssä tietotekniikka 1995-2000, niin ei siellä kyllä ollut omalle koneelle mitään tarvetta. Toki ilman omaa konetta joutuu joskus iltaisin istumaan koulun ATK-luokassa tekemässä harjoitustöitä, mutta sellaista se opiskelijaelämä on. Voihan se olla, että 6 vuodessa on maailma muuttunut, mutta en usko, että Mac käyttäjänä juuri mistään jäät paitsi.Macmula kirjoitti: Kuinkas? Eikö sitä wintoosaa sitten tervitakkaan ihan kaikkialla kun opiskellaan?Tuli vaan mieleen kun nyt kumminkin mennään tuollaseen "hightec" kouluun niin voisi olla ihan asiallista olla Wintoosan käyttis mukana ihan vaan kaiken varalta.
t. Mikko
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Ei tietenkään, luojan kiitos. Heliasta ei mitään hajua, mutta esim. Helsingin yliopistossa pakko-Windows rajoittuu siihen minkä verran haluaa tietotekniikkaosaston mikroluokissa asioida. Tietojenkäsittelytieteen laitoksella on kaikissa koneissa on linux, ja hyvin olen omalla OS X:lläni pärjännyt kaikilla tähänastisilla kursseilla. (Tosin tietojenkäsittelytiede on pelkkä sivuaine, joten kovin kattavaa kokemusta niiden kursseista ei ole.)Macmula kirjoitti:Kuinkas? Eikö sitä wintoosaa sitten tervitakkaan ihan kaikkialla kun opiskellaan?
Tuli vaan mieleen kun nyt kumminkin mennään tuollaseen "hightec" kouluun niin voisi olla ihan asiallista olla Wintoosan käyttis mukana ihan vaan kaiken varalta.
Mutta on se Windows-optio kyllä hyvä olla olemassa kaiken varalta.
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
MacBook Prossa ei ole mitään muuta ongelmaa kuin 15" koko, itse haluan opiskeluhommiin pienen näppärän laitteen. MacBook ja MacBook Pro ovat varmoja ostoksia nykyään melkein mihin hommiin vain kun kerran niihin saa minkä tahansa käyttiksen (hädän tullen) asenneltua.
-
-
Macbookkia opiskelijalle.
Viesti Kirjoittaja RoadRacing »
Suoraan asiaan:
Olen datanomiopiskelija, joka jättää pöytäkoneensa vanhempiensa luokse kun muutan omaan kämppään lähemmäs koulua.
Olen asuntooni harkinnut Elisan 8mb/1mb nettiä, wlan modeemilla.
Telewell TW-EA510 tulee liittymän mukana.
Asentaisin myös Windows XP:n tuohon koneeseen heti. Miten tämä onnistuu, kokemukseni maceista voi päätellä alemmista kysymyksistä.
Max. hinta pyörii siinä 1200e. Luin täältä foorumilta jostain alennuskoodeista, mitä nämä ovat?
Olen jostain saanut päähäni, että OS X, ei tue kuin yhtä hiiren painiketta, enkö voi käyttää siis pöytäkoneeni G7 hiirtä?
Kiitoksia vastauksista.
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
XP:n asennus:
http://www.askdavetaylor.com/how_do_i_i ... amp_1.html
Netti toimii heittämällä MacBookissa, Safari –selaimella onnistuu modeemin asetukset, joista kerrotaan varmaan modeemin/liittymän ohjeissa.
-
Re: Macbookkia opiskelijalle.
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Hei!RoadRacing kirjoitti:Hei vaan kaikille,
Bootcampin avulla saat asennettua XP:nRoadRacing kirjoitti:päätin tänne rekisteröityä!
Suoraan asiaan:
Olen datanomiopiskelija, joka jättää pöytäkoneensa vanhempiensa luokse kun muutan omaan kämppään lähemmäs koulua.
Olen asuntooni harkinnut Elisan 8mb/1mb nettiä, wlan modeemilla.
Telewell TW-EA510 tulee liittymän mukana.
Asentaisin myös Windows XP:n tuohon koneeseen heti. Miten tämä onnistuu, kokemukseni maceista voi päätellä alemmista kysymyksistä.
Applen sivuilta löytyviä alennuskoodeja. Opiskelijalle suosittelisin kuitenkin ostamaan koneen Applen EDU-palvelustaRoadRacing kirjoitti:Max. hinta pyörii siinä 1200e. Luin täältä foorumilta jostain alennuskoodeista, mitä nämä ovat?
Pötyä. OS X tukee kaksinappisia hiiria siinä missä WindowskinRoadRacing kirjoitti:Olen jostain saanut päähäni, että OS X, ei tue kuin yhtä hiiren painiketta, enkö voi käyttää siis pöytäkoneeni G7 hiirtä?
Ole hyväRoadRacing kirjoitti:Kiitoksia vastauksista.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
-
Viesti Kirjoittaja maxima »
Tuolla irkissä, #hopeinenomena.net @ Ircnet, on aina väkeä jotka kyllä tietävät asioista yhtä sun toista, ja ovat pääosan ajasta jopa mukavia!RoadRacing kirjoitti:Se oli nopea vastaus!
Olisiko sulla vaikka meseä, olisi kiintoisaa jutella jonkun Mac ihmisen kanssa?
EDIT: Mikäs tämä EDU oikein on?
EDIT: Eduhan on Applen opiskelija-alennukset opiskelijoille, opettajille yms.
Lisätietoa: http://www.apple.com/fi/education/hed/s ... ounts.html
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Paitsi allekirjoittanut ko. kanavalla täysi k-päämaxima kirjoitti:Tuolla irkissä, #hopeinenomena.net @ Ircnet, on aina väkeä jotka kyllä tietävät asioista yhtä sun toista, ja ovat pääosan ajasta jopa mukavia!RoadRacing kirjoitti:Se oli nopea vastaus!
Olisiko sulla vaikka meseä, olisi kiintoisaa jutella jonkun Mac ihmisen kanssa?
EDIT: Mikäs tämä EDU oikein on?

Ei mutta oikeasti suosittelen liittymään tuolle #hopeinenomena.net kanavalle, sieltä saat apua reaaliajassa (vähän liikaakin)
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Apple Store for Education: http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... qprm=71489RoadRacing kirjoitti:EDIT: Mikäs tämä EDU oikein on?
-
-
Siellä listalta pitäisi löytyä IrcNET, jonka jälkeen tulee läjä palvelimia.. Siitä vaan klikkaa ircNETin valittua: "Connect to Server" ja pitäs jonkun niistä päästää..RoadRacing kirjoitti:Tämä on jo aika noloa, olen sentään datanomiopiskelija, mutta asensin mIrc:n, mutta mistä saan tuon serverin?
Toinen vaihtoehto lisätä palveluntarjoajan oma IrcNET-palvelin (esim irc.saunalahti.fi tai irc.inet.fi)
Apple iMac late 2012
-
-
Vaikuttaa siltä tosiaan..RoadRacing kirjoitti:* Connecting to irc.cs.hut.fi (6667)
-
* Unable to connect to server (Connection timed out)
Taitaa NAT pistää hanttiin.
nettiversio irciin löytyy täältä
Apple iMac late 2012
-
Mac OS X opiskelijakäyttöön?
Viesti Kirjoittaja B-mies »
-
Re: Mac OS X opiskelijakäyttöön?
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja Lakki »
tarjoa mitään etuja Bootcampattunakaan. Samanlainen PC siitä tulee kuin
vastaavilla sisuskalikoilla varustetuista muista Windows-koneista -- vaan sitten
kalliimmalla hinnalla.
-
Viesti Kirjoittaja Juh0` »

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis mediatekniikkaa ja Windows only softaa? Jotenkin epäilen. Ennemmin Mac only softaa.B-mies kirjoitti:Olen miettinyt MacBookin hankkimista mm. opiskelukäyttöön. Ongelmana on että menen opiskelemaan mediatekniikkaa, jolloin koulussa käytetään ehkä ohjelmia, jotka toimivat vain windowsissa? Kotona pitäisi toki käyttää samoja ohjelmia. Mitä mieltä olette, sopiiko OS X opiskelukäyttöön?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka