Jees poks nykyään on sitten applella sillälailla että apple ei korvaa tietokoneen lähettämistä korjuulle.... nyt minä ja maccini ollaan oulussa ja lähin huolto on jyväskylässä joten
kiitti vaan apple nyt joudun maksamaan teidän ohjelmisto viasta
kuningascobra kirjoitti:Jees poks nykyään on sitten applella sillälailla että apple ei korvaa tietokoneen lähettämistä korjuulle.... nyt minä ja maccini ollaan oulussa ja lähin huolto on jyväskylässä joten
kiitti vaan apple nyt joudun maksamaan teidän ohjelmisto viasta
niin koska sen uuden firmwaren mukana tuli vika joka sammutteli konetta ja sitten päätin formatoida koneeni ja sen jälkeen en pysty enään asentamaan os x koneelleni koska se sammuu aina ennenkuin os x ehtii asentua koneelleni
niin mutta oulussa ei ole yhtään applen valtuuttamaa korjaajaa niin joudun lähettämään jyväskylään ja applen suomen puhelinneuvonnassa sanottiin että takuu ei kata matkakustannuksia
olen oulusta kaupungista jossa ei huolleta omppuja
Kuka maksaa kulut tuotteen lähettämisestä takuun aikana korjattavaksi?
Lain mukaan myyjän pitää korjata virhe niin, ettei siitä aiheudu ostajalle kustannuksia. Tämä koskee myös takuukorjauksia: takuunantaja vastaa kaikista tavaran korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan mm. tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut, käytetyt varaosat ja korjaajan työ- ja matkakulut. Pienet ja helposti liikuteltavat tavarat, kuten kellot ja kamerat, ostaja voi tuoda korjattavaksi. Silloinkin hänelle pitää korvata matkakulut. Takuuehdoissa voi olla ohjeet ostajalle, miten toimia käytännössä.
kuningascobra kirjoitti:joo en oo yritykselle ostanut... mutta tämähän helpottaa paljon kun taisivat yrittää vähän koijjata siellä apple puhelinneuvonnassa
Mun kokemuksen mukaan Applen puhelinneuvonta toimii aivan samalla tavalla kuin minkä tahansa kaupan henkilökunta. Asioihin vastataan sillä vastauksella joka sillä hetkellä on mielessä. Jos kysyisitte samaa asiaa 2-3 Applen myyjältä/tukihenkilöltä, vastaus olisi eri (mikäli siinä on mahdollisuus vastata eri tavoin).
noniin soitin applecareen ja alkoivat eka kitisemään mutta sittenkun sanoin että kuluttajanasiamies sanoin sitä ja sitä niin sitten oltiin hetki hiljaa ja sanottiin että helsingin applehuollosta soittavat. mutta mitähän sanovat
mutta se on vaan mailman ihmeellisin juttu että just minulla menee kaikki rikki.
ensimäinen mp3-soittimeni sony vaio 20G tai jtn kesti 2kk ja sitten piti viedä korjaukseen ja sen jälkeen piti 3 kertaa korjauttaa ja sitten fujitsu-siemens amilo a1630 4 kertaa emolevy rikki ja wintoosa 1 sekasin ja kännykät huollossa/rikki aika monesti... ja nyt macbook keräänköhän minä jonkinlaista pahaan electroniikka zeniä