Mihis osoitteeseen F-Securelle voi lähetellä viestiä tästä ongelmasta? Toimisi edes johdonmukaisesti tämä ongelma, mutta kun ei. Välillä samaan osoitteeseen lähetetyistä viesteistä tippuu liitteet pois ja välillä ei. Kele.
Meillä töissä vikana oli, että Mai rikkoi sähköpostiviestit. Viesti eivät olleet enää "standardin" mukaisia, jolloin F-Secure teki mitä sen oli käsketty tehdä.
F-Securen asetuksista löytyy kohta: Viallisten viestien osien käsittely: Poista/Ei mitään
Tosin... tuntuu että vika on tätä laajempi (Ainakin erilaisten F-Securen virheilmoituksien perusteella).
Asiaa tutkitaan parhaillaan...alustavasti näyttää siltä, että ongelma on Mac Mailin päivityksissä, ei F-Securessa.
Terveisin,
Jani
Sinänsä mielenkiintoinen väite, kun AppleFarmer lähetti Eudoralla eikä mennyt perille. Ja jos vastaanottajalla on Norton, ei ongelmaa esiinny.
edit: testasin tuossa sitä samaa liitettä, josta tällä viikolla neljä F-Securen käyttäjää raportoi poistettuja liitteitä. Pistin sen meidän työmaan koneisiin, jossa on Nortonin AntiVirus 2006. Ei ongelmia. Ja siis Mac Maililla.
edit 2: testasin myös samaa Normanin virustorjunnalla. Sama tulos, ei ongelmia. Ja tämähän siis EI ole F-Securen ongelma. Tulkaa kaikki katsoon, Satakunnassa lehmätkin lentää...
Macco kirjoitti:Mihis osoitteeseen F-Securelle voi lähetellä viestiä tästä ongelmasta? Toimisi edes johdonmukaisesti tämä ongelma, mutta kun ei. Välillä samaan osoitteeseen lähetetyistä viesteistä tippuu liitteet pois ja välillä ei. Kele.
Lare kirjoitti:Muutos on voinut tapahtua myös siinä ohjelmassa, joka vääntää PDF:t ulos hengentuotteistasi.
Distillerillä (7.0.7) ne PDF:t on tehty (PS-tiedosto). Ei voi olla siitä kiinni. Tuttu kirjapainon TJ painii saman ongelman kanssa. Tulostaa PDF:t suoraan Wordista Lähetä PDF-komennolla ja ei toimi.
Macco kirjoitti:Mihis osoitteeseen F-Securelle voi lähetellä viestiä tästä ongelmasta? Toimisi edes johdonmukaisesti tämä ongelma, mutta kun ei. Välillä samaan osoitteeseen lähetetyistä viesteistä tippuu liitteet pois ja välillä ei. Kele.
Saman kaiffarin kanssa olen käynyt sähköpostinvaihtoa. Kokeiliko kukaan muuten tuota viestiketjun ensimmäisessä kirjoituksessa olevaa "korjausta" (Korvaa koneella oleva FSLSP.DLL uudemmalla versiolla)? Ei ole Windows-konetta tässä, joten en voi kokeilla.
MiniMe kirjoitti:F-Securen asetuksista löytyy kohta: Viallisten viestien osien käsittely: Poista/Ei mitään
F-Securelta lähettivät samanlaista tietoa, että pakatut tiedostot ohitettaisiin asetuksista. Mutta en minä nyt ala lähettelemään sähköpostia sadoille ihmisille, että ruksatkaapas nyt vähän asetuksia siellä teidän koneella, että alkaa liitteet tulemaan läpi. Homma ei vaan saa olla niin. Voi jeesus että mulla alkaa loppumaan huumori nyt. Täällä pohjanmaallakin lentää pian ne lehmät.
hmm, lieneekö aika antaa vinkkiä atk-alan julkaisulle, veikkaisin että päivän lööppi tietoviikon tms etusivulla toisi korjauksen kohtuullisen nopeasti?
freemem kirjoitti:hmm, lieneekö aika antaa vinkkiä atk-alan julkaisulle, veikkaisin että päivän lööppi tietoviikon tms etusivulla toisi korjauksen kohtuullisen nopeasti?
Lähetin koemielessä PDF-tieodostoja ison yrityksen koneille, joita suojaa F-Secure. Kaikkia viestejä F-Secure piti viruksina ja eikä mitään viestiä saatu auki.
Voin tehdä juttua aiheesta. Mitä ongelma on pähkinäkuoressa muilla?
Jani Tuomi vastasi tänään lähettämääni viestiin. Kysyi vain mikä versio F-Securesta mulla on käytössä. Viittaa siihen, ettei heillä ole hajuakaan mistä on kyse. Pitäisköhän tästä keskustella myös Tietokone.fi sivuilla?
Pistin sähköpostin Suomen Applen johtajalle Kristian Niemiselle. Pyysin ystävällisesti, jos hän voi tehdä asialle jotain. Esim. informoida F-Securea ja Applen poikia jenkkilässä.
Jani vastasi minulle vain, että asiaa tutkitaan. Antoi myös seuraavan ohjeen (jolla minä en kyllä tee mitään...):
1. Tuplaklikatkaa F-Securen logoa kellon vieressä oikealla alhaalla.
2. Klikatkaa Lisäasetukset
3. Virus ja Vakoilusuojauksen alta löytyy Sähköpostitarkistus
4. Katsokaa välilehti Toiminnot
5. Viottuneiden sanomien osien käsittely, katsokaa onko siinä Ei mitään vai Poista. Valitkaa Ei mitään ja hyväksykää valinta OK:lla.
6. Testatkaa toimiiko liitteen saaminen nyt.
Macco kirjoitti:Jani vastasi minulle vain, että asiaa tutkitaan. Antoi myös seuraavan ohjeen (jolla minä en kyllä tee mitään...):
1. Tuplaklikatkaa F-Securen logoa kellon vieressä oikealla alhaalla.
2. Klikatkaa Lisäasetukset
3. Virus ja Vakoilusuojauksen alta löytyy Sähköpostitarkistus
4. Katsokaa välilehti Toiminnot
5. Viottuneiden sanomien osien käsittely, katsokaa onko siinä Ei mitään vai Poista. Valitkaa Ei mitään ja hyväksykää valinta OK:lla.
6. Testatkaa toimiiko liitteen saaminen nyt.
Tää on ny jokin standardivastaus, sain samanlaisen.
Niinkus minä olisin muka tuotteen käyttäjä tai ikään kuin minulla olisi mandaatti esim. suomalaisten julkaisuteollisuuden virustorjunnan säätöön. Ei kai kukaan sitä paitsi halua sallia kaikkien viottuneiden läpituloa vaan että FSecure tunnistaisi Mailin liitteet asiallisesti.
Macco kirjoitti:Tulipa tässä muuten mieleeni, että saakohan tätä systeemiä downgradettua 10.4.6:een?
10.4.7:ää vanhemmalla asennuslevyllä Archive & Install, sitten 10.4.6-combo päälle. Fiksattavaa saattaa tulla joidenkin softien kanssa. Toi on helpoin tapa.
Meidän yrityksessä on on ollut vastaavia ongelmia.
1. Ensin oli merkistö ongelma. Winkkareissa skandit meni aivan sekaisn, kun viesti oli lähetetty applen mail-ohjelmalla. Nyt me joka kerta valitsemme Viesti-tekstinkoodaus-Länsimainen (Windows latin1). Voiko jostakin asettaa tuon koodauksen oletukseksi?
2. Liitetiedostojen kanssa on ollut ongelmia varsinkin web-mailien kanssa. Nyt syksyllä meille ilmestyi asiakkaidemme kanssa vastaava ongelma vastaavin virheilmoituksin, kuin tässä keskustelussa on aikaisemmin kerrottu. Olisimme mitä kiitollisimpia, jos tietää kestävän ratkaisun ongelmaan. Itse olen skeptinen fsecuren painostamisessa.
pesiekki kirjoitti: Nyt me joka kerta valitsemme Viesti-tekstinkoodaus-Länsimainen (Windows latin1). Voiko jostakin asettaa tuon koodauksen oletukseksi?
pesiekki kirjoitti: Winkkareissa skandit meni aivan sekaisn, kun viesti oli lähetetty applen mail-ohjelmalla. Nyt me joka kerta valitsemme Viesti-tekstinkoodaus-Länsimainen (Windows latin1). Voiko jostakin asettaa tuon koodauksen oletukseksi?
Hei zttopp! Eihän tuo kohta kaiketi vaikuta lähtevien viestien koodaukseen. Sillä muutetaan saapuva merkistö.
Jos vastaanottavassa PC-päässä on merkit perssiillään, niin vika saattaapi olla sielläkin. Viestissä käytettävästä merkistöstä tulee olla tieto viestin headerissa. Mail sen siihen liittää, mutta jos sitä ei osata tulkita vastaanottavassa päässä niin se on heidän säädettävä kohdalleen. Tää on muuten jossain vaiheessa muuttunut. Ennen luki Mailista postattujen viestien headerissa että charset=ISO-8859-1eli Latin 1. Ei lue enää.
Jos Mail taas näyttää saapuvan mailin skandit nenälleen, niin sitten sopii säätää tuosta ko. valikosta. Usein kyse siitä että lähettävä ohjelma ei lainkaan liitä Char set -tietoa headeriin. Tämmöinen ohjelma olettaa kaikkien viestien päätyvän Windowsiin. Esim Tiimipostin kanssa on ollut tässä ongelmia joskus. Ja Pegasuksen. Ja Lotus Notresin.
Viimeksi muokannut eskofot, 24.8.2006 klo 15.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulleko tuo oli tarkoitettu? Previewtä en käytä, enkä ole Distilleriä / Acrobatia päivittänyt ongelman ilmenemisen aikoihin. Se alkoi tasan tarkaan samana päivänä, kun päivitin 10.4.7:sen.
Joo, mutta millä ohjelmalla teet PDF:n? Käytätkö kenties Print, ja ulostus on PDF? Jos OS X -muutos on täällä, on Mail-lähetyshetkellä vellit jo housussa. Onko siellä (Print?) mitään (uusia) asetuksia?
Sikäli ikävä homma, että vaikka F-Secure korjaisi jotain, kestää kun kaikki ovat hakeneet päivityksen, olkoonkin automaattinen. Sinä aikana odotellessa ehtii lehmät lentää, ja voit nähdä raittiin näyttelijänkin.
Miten Lare selität sen, että mun lähettämäni PDF on tehty ihan muualla, Windows-Photoshopista (miten, en tiedä). Eli aineistoa ei ole Mac OS X sotkenut. Ja miksi vain F-Secure poistaa tuon liitteen, muut virusskannerit eivät.