apua
macbook protools 7.1.1 ASENNUS EI ONNISTU
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
ROCKVAARI
macbook protools 7.1.1 ASENNUS EI ONNISTU
Viesti Kirjoittaja ROCKVAARI »
Ostin macbookin n. 3 viikkoo sitten. Eka MAC mulle. Asensin sibelius 4, reasonin, jne ohjelmistot asentuivat ja toimivat OK. Mutta sitten downloadasin PTLE 7.1.1 (mulla on Authorized code ptle 7,0). Olen yrittänyt asentaa monta kertaa. Olen tehnyt mielestäni kaiken asennusohjeen mukaan. Poistanut spotlight--airport--bluetooth--energysaver--yms sellaiset. Pc:ssä 7.0 asentuu windows Xp:hen ihan OK.. Onko Jollakin Kokemusta PTLE 7.1.1. asennuksesta..........Olen umpikujassa
Onko PACE / iLOK OLTAVA ??
apua
apua
-
Juraca
-
ROCKVAARI
-
hjuutilainen
Viesti Kirjoittaja hjuutilainen »
Mulla meni kyllä 7.1.1 ihan hienosti MacBook Prohon.
Eikä pitäisi vaatia iLokia asennettaessa. Ekana tulis mieleen että teepäs ihan täysi Pro Toolsin uninstallointi ja koeta sen jälkeen uudelleen. Jos tulee vielä sama herja niin koeta imuroida 7.1.1-paketti uudelleen netistä jos vaikka siinä imuutuksessa olisi käynyt joku häikkä.
Eikä pitäisi vaatia iLokia asennettaessa. Ekana tulis mieleen että teepäs ihan täysi Pro Toolsin uninstallointi ja koeta sen jälkeen uudelleen. Jos tulee vielä sama herja niin koeta imuroida 7.1.1-paketti uudelleen netistä jos vaikka siinä imuutuksessa olisi käynyt joku häikkä.
-
ROCKVAARI
kiitti vaan mr juutilainen
vaari vastaa: Olen imuroinut useasti, asentanut useasti. mutta jokin mättää..Tänään asensin PACE/ilok:n. Uninstallin jälkeen, uusi asennus, mutta sama loppu " joitain virheitä asennuksessa koeta uudelleen...
Avasin kuitenkin kansion jossa on digidesignin kansio ja napautin LE_palloa. Ohjelma alkoi asentaa ohjelmaa ja kysyi Authorised koodinkin. Koodi kelpasi ja LE 7.1.1 käynnistyi kun kytkin Mboxin...!! HETKELLISTÄ ILOA mutta...
vaikka protools on minulla silmien alla se ei anna aloittaa uutta sessiota...Ei anna SAVEta uutta sessiota vaan
Valittaa " SESSION MUST BE ON AN AUDIO RECORD VOLUME"'
Mitäkö tuo tarkoittaa??
lähellä ollaan mutta Uni voittaa tänä iltana
TARVIIN VIELÄ APUJA

Avasin kuitenkin kansion jossa on digidesignin kansio ja napautin LE_palloa. Ohjelma alkoi asentaa ohjelmaa ja kysyi Authorised koodinkin. Koodi kelpasi ja LE 7.1.1 käynnistyi kun kytkin Mboxin...!! HETKELLISTÄ ILOA mutta...
vaikka protools on minulla silmien alla se ei anna aloittaa uutta sessiota...Ei anna SAVEta uutta sessiota vaan
Valittaa " SESSION MUST BE ON AN AUDIO RECORD VOLUME"'
Mitäkö tuo tarkoittaa??
lähellä ollaan mutta Uni voittaa tänä iltana
TARVIIN VIELÄ APUJA
-
MVi
Viesti Kirjoittaja MVi »
Tarkoittanee, että ProTools ei anna äänittää MacBookin (sisäiselle) systeemilevylle, vaan huutaa audion tallennukseen nopeaa ulkoista kovalevyä. En ole varma voiko sisäiselle levylle äänittää ja jos niin kuinka monta raitaa, nopeahan se ei ole kuitenkaan.
edit. Ja jos olen ymmärtänyt oikein PT:n sielunelämää, niin joko kaikki 32 raitaa pelaavat tai sitten ei pelaa yksikään. Joo, Firewire-levyä se kaipaa.
http://archive.digidesign.com/compato/o ... rewire.cfm
edit. Ja jos olen ymmärtänyt oikein PT:n sielunelämää, niin joko kaikki 32 raitaa pelaavat tai sitten ei pelaa yksikään. Joo, Firewire-levyä se kaipaa.
http://archive.digidesign.com/compato/o ... rewire.cfm
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
hjuutilainen
Viesti Kirjoittaja hjuutilainen »
PT kyllä pystyy äänittämään mille tahansa levylle (kunhan ei ole RAID). Itse olen käyttänyt jopa MacBook Pron omaa levyä 32 raidan samanaikaiseen äänitykseen. Levy täytyy vaan merkitä Workspace-ikkunassa äänityslevyksi eli klikkailla sinne Audio-sarakkeeseen R. Oletuksena siellä taitaa olla T niin kuin Transfer.
-
Jamac
-
MVi
Viesti Kirjoittaja MVi »
Kysyjällä on kai MB, ei Pro, mutta levyt siinäkin 5400 rpm.
Niin, en ole kokeillut (onneani) kuinka monta raitaa menisi kun oman Powerbookin 80-gigainen levy on melkein täynnä, äänityskäytössä on aina ulkoinen levy. Suurin mitä kannettavaan saa sisäisenä on 120 gigaa, ja kai 7200 rpm -levyjäkin saa kun tilaa. Jos paljon äänittelee, ulkoinen levy pannaan hankintalistalle joka tapauksessa.
Mutta joo, paikka jonne äänitetään pitää valita, se oli kai tässä kohtaa se olennainen.
Niin, en ole kokeillut (onneani) kuinka monta raitaa menisi kun oman Powerbookin 80-gigainen levy on melkein täynnä, äänityskäytössä on aina ulkoinen levy. Suurin mitä kannettavaan saa sisäisenä on 120 gigaa, ja kai 7200 rpm -levyjäkin saa kun tilaa. Jos paljon äänittelee, ulkoinen levy pannaan hankintalistalle joka tapauksessa.
Mutta joo, paikka jonne äänitetään pitää valita, se oli kai tässä kohtaa se olennainen.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
ROCKVAARI
Kovo riittää
Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Windowsissa mulla on vain 40 gigan kovo ja sinne sopivat minun protools 7.0 äänitteeni, joten kun pääsen töistä Macbookin kimppuun yritän etsiä audiolle kiintolevyosoitteen. Joko macbookin oma tai Mulla on kyllä ulkoinen firewire levy, jota myöskin kokeilen. Illalla lisää aiheesta.
-
ROCKVAARI
NYT RIITTI SANOI SHAMAANI, EIKUN VAARI
Kun ei ole ystäväpiirissä yhtään Macin käyttäjää, vien laitteen ja ongelman ammattilaisille.
En tunne näitä plistejä, yms.... Jääköhän installoinnista rekisteriin jotain kuten Windowsissa... Pitäisikö Formatoida koko kone??? Ja aloittaa puhtaalta pöydältä, jos olen poistanut jotain tuiki tärkeää............. väsynyt vaari............
En tunne näitä plistejä, yms.... Jääköhän installoinnista rekisteriin jotain kuten Windowsissa... Pitäisikö Formatoida koko kone??? Ja aloittaa puhtaalta pöydältä, jos olen poistanut jotain tuiki tärkeää............. väsynyt vaari............
-
arv
Viesti Kirjoittaja arv »
Avaa nyt kuitenkin ensin PT:n Window–valikosta Workspace–ikkuna ja katso, onko A–sarakkeessa kiintolevysi rivillä "R". Ellei ole niin vaihda siihen se. Ellei sekään onnistu, pitää muuttaa käyttäjän asetuksista mahdollisuus hallinnoida tietokonetta ja korjata Levytyökalulla levyn oikeudet ja sen jälkeen yrittää uudelleen.
Arto
edit: eipä jää jälkiä muita kuin "Digidesign Installer Log files"–kansio levyllesi. Ja se plist löytyy /Users/OMANIMI/Library/Preferences/ –kansiosta ja on nimeltään "com.digidesign.ProToolsLE.plist"
Lisäksi Pro Tools asentelee Core Audio -palikan ja Digihubin jonnekin jonka paikkaa en nyt viitsi etsiä, koska ne eivät tähän vaikuta. Kaikki löytyy muuten siitä lokista...
Arto
edit: eipä jää jälkiä muita kuin "Digidesign Installer Log files"–kansio levyllesi. Ja se plist löytyy /Users/OMANIMI/Library/Preferences/ –kansiosta ja on nimeltään "com.digidesign.ProToolsLE.plist"
Lisäksi Pro Tools asentelee Core Audio -palikan ja Digihubin jonnekin jonka paikkaa en nyt viitsi etsiä, koska ne eivät tähän vaikuta. Kaikki löytyy muuten siitä lokista...
-
skin
Viesti Kirjoittaja skin »
Mulla oli sama ongelma, siis ilmoitti tota "...AUDIO RECORD...". Asensin koko PT 6.7 versiosta lähtien uudestaan, sitten 6.9.2, sitten 7.0 ja lopuksi ton 7.1.1 JO TOIMI. Siis sullahan oli vain koodi tohon 7.0 versioon, mutta se vaatii (ainakin mulla) myös kyseisen ohjelman asennettuna pohjalle ja sitten päivitys 7.1.1
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka