Voiko ja pitääkö olla niin, että Classic-tilassa Järjestelmän kuvaus (9.2.2) ei löydä kuin SCSI-väylässä olevat kovalevyt, kun taas samaan aikaan System Profiler (10.1.5) löytää kaikki laitteet vanha zippi, scanneri ja tulostin mukaanlukien?
Tästä nyt on haittaa, koska en pysty scannaamaan suoraan Photarista (4 ja 6) Agfan Import-pluginilla enkä tulostamaan Classicista koska Valitsija ei löydä tulostinta väylältä...
Rasittavaa käynnistää aina uudelleen 9:iin tai 10:iin aina hommien mukaan:(
Classic ja SCSI-laitteet
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Classic ja SCSI-laitteet
Viesti Kirjoittaja g3kick »
-
Re: Classic ja SCSI-laitteet
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No mikäli olen asian oikein ymmärtänyt, Classic käyttää enimmäkseen raudan hallintaan kymppiä. Joten Classic ei pääse itse käsiksi muihin kun SCSI levyihin.
Tostahan selviää kun päivittää Photarin ja OS X:n Pantteriin...
Tostahan selviää kun päivittää Photarin ja OS X:n Pantteriin...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ja mitä SCSIiin tulee se on enemmän tai vähemmän voodoota, eli laitteiden kiinnittäminen yksi kerraallaan eri järjestyksessä saattaa auttaa...tai jokin lukuisista muista "kikoista"...
(onneksi olen itse pääsyt SCSIsta jo eroon)
(onneksi olen itse pääsyt SCSIsta jo eroon)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
*Köh* Just joo... muotoillaanpas kysymys uudestaan:P
Näkyykö niillä kanssamacisteilla, joilla on vielä SCSI-laitteita käytössä, Classic-tilan Järjestelmän kuvauksessa kaikki laitteet, scanneri yms?
Mulla tilanne on se, että laitteet toimii hyvin käynnistettäessä 9.1:een. Samoin 10.1.5 tunnistaa kaikki SCSI-laitteet (joihin tosin EI ole olemassa kymppiajureita) mutta Classic-tilassa (9.2.2) eipä enää näytä mitään muuta SCSI-laitetta kuin kovalevyt. Näin ollen Photarin Import-plugin pyytää virheellisesti laittamaan scanneriin virran päälle ja tulostuskaan ei onnistu Classicista...
Eli onko mun systeemissä vikaa, vai eikö näitä hommia vaan pysty tekemään Classicista (ydinkysymys)?
Näkyykö niillä kanssamacisteilla, joilla on vielä SCSI-laitteita käytössä, Classic-tilan Järjestelmän kuvauksessa kaikki laitteet, scanneri yms?
Mulla tilanne on se, että laitteet toimii hyvin käynnistettäessä 9.1:een. Samoin 10.1.5 tunnistaa kaikki SCSI-laitteet (joihin tosin EI ole olemassa kymppiajureita) mutta Classic-tilassa (9.2.2) eipä enää näytä mitään muuta SCSI-laitetta kuin kovalevyt. Näin ollen Photarin Import-plugin pyytää virheellisesti laittamaan scanneriin virran päälle ja tulostuskaan ei onnistu Classicista...
Eli onko mun systeemissä vikaa, vai eikö näitä hommia vaan pysty tekemään Classicista (ydinkysymys)?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Lähestytääns tätä vähän eri suunnasta. Eli mikä skanneri ja oletko jo kokeillut erinomaista VueScan skanneriohjelmaa? Jaa että mistä Vuescanin saa, no täältä: http://www.hamrick.com
Useimpia skannereita EI pysty käyttämään Classic tilassa. Sen verran on tullut kahlattua eri Macfoorumeita, että näin voi sanoa.
Sun ongelmaas on löydettävä ratkaisu jostain muualta. Ja se on Pantteriin ja Photarin OS X versioon siirtyminen ja SCSI laitteiden korvaaminen USB ja Firewire laitteilla.
Itse aloitin SCSIsta luopumisen jo neljä, viisi vuotta sitten kun ostin viimeisen skannerini, Umax Astra 2200, jossa oli sekä SCSI että USB. No se USB ei koskaan toiminut, mutta siksi sen ostin. Ja siirtymä päättyi tänä keväänä kun möin pois tuon skannerin ja G4:n jossa oli SCSI kortti.
Useimpia skannereita EI pysty käyttämään Classic tilassa. Sen verran on tullut kahlattua eri Macfoorumeita, että näin voi sanoa.
Sun ongelmaas on löydettävä ratkaisu jostain muualta. Ja se on Pantteriin ja Photarin OS X versioon siirtyminen ja SCSI laitteiden korvaaminen USB ja Firewire laitteilla.
Itse aloitin SCSIsta luopumisen jo neljä, viisi vuotta sitten kun ostin viimeisen skannerini, Umax Astra 2200, jossa oli sekä SCSI että USB. No se USB ei koskaan toiminut, mutta siksi sen ostin. Ja siirtymä päättyi tänä keväänä kun möin pois tuon skannerin ja G4:n jossa oli SCSI kortti.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Ok, hyvä tietää, että en tuhlaa paukkuja enempää skannerin kanssa veivaamiseen kun olet jo asiaa tutkinut. Skanneri on Agfa SnapScan 600 Art Line, softa FotoLook 2.09.5.
Huh - onneksi mulla oli jemmassa vanha versio VueScanista, nykyinen jaossa oleva versiohan vaatii uudemman käyttiksen kuin 10.1.5. Tosin en ole vielä saanut sitä skannaamaan 600 dpi resolla. Mutta eikös tuo tulostus kuitenkin pitäisi toimia myös Classic-ohjelmista käsin? Tulostin on Alps MD-2300 (GimpPrint ei tue).
Käyttispäivitys ei onnistu koska XLR8 Mach Speed Control 3.0.3 prossuajuri kaataa Jaguaarin startissa ja ei lähde toimimaan Pantherissakaan. Ilman välimuistia homma menee liian kankeaksi...
No, seikkailu jatkuu jälleen:)
Huh - onneksi mulla oli jemmassa vanha versio VueScanista, nykyinen jaossa oleva versiohan vaatii uudemman käyttiksen kuin 10.1.5. Tosin en ole vielä saanut sitä skannaamaan 600 dpi resolla. Mutta eikös tuo tulostus kuitenkin pitäisi toimia myös Classic-ohjelmista käsin? Tulostin on Alps MD-2300 (GimpPrint ei tue).
Käyttispäivitys ei onnistu koska XLR8 Mach Speed Control 3.0.3 prossuajuri kaataa Jaguaarin startissa ja ei lähde toimimaan Pantherissakaan. Ilman välimuistia homma menee liian kankeaksi...
No, seikkailu jatkuu jälleen:)
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka