Vedostin / tulostin A3
-
Vedostin / tulostin A3
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
Eli pitäisi löytää A3 / A3+ mustesuihkutulostin. Pääsääntöisesti painotöiden vedostukseen mutta valokuvienkin tulostus pitäsi luonnistua. Softa-RIP olisi plussaa.
Onko ehdotuksia?
-
http://www.luminous-landscape.com/revie ... 5000.shtml
Hinta jenkkilässä 1900USD ja Suomessa 2340e (alv0). Miksi meitä aina kyykytetään täällä peräpohjolassa.
Onko niin että Epson on lähes ainoa joka käyttää pigmenttipohjaisia värejä (siis poislukien Canonin ipf-sarja)?
EDIT: musteet muutettu väreiksi jottei fundamenttalistit hikeenny
http://fi.wikipedia.org/wiki/Muste
-
Re: Vedostin / tulostin A3
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Minulla Epsonin PHOTO R2400 Adesso softaripillä. Väriuskollisuus on hyvä, jälki hyvä muutenkin. Tällä kun demoaa asiakkaalle esim. logon tai lehden kannen, niin... jesss.Saltikov kirjoitti:Eli pitäisi löytää A3 / A3+ mustesuihkutulostin. Pääsääntöisesti painotöiden vedostukseen mutta valokuvienkin tulostus pitäsi luonnistua. Softa-RIP olisi plussaa.
Pikku miinuksia:
- ei voi oikein käyttää kuin epsonin musteita, eivät ole halpoja
- ei voi oikein käyttää kuin määrättyjä papereita, joihin profiilit, eivät ole halpoja
-
Tukkeutuuko päät helposti?eskofot kirjoitti:Minulla Epsonin PHOTO R2400 Adesso softaripillä. Väriuskollisuus on hyvä, jälki hyvä muutenkin. Tällä kun demoaa asiakkaalle esim. logon tai lehden kannen, niin... jesss.Saltikov kirjoitti:Eli pitäisi löytää A3 / A3+ mustesuihkutulostin. Pääsääntöisesti painotöiden vedostukseen mutta valokuvienkin tulostus pitäsi luonnistua. Softa-RIP olisi plussaa.
Pikku miinuksia:
- ei voi oikein käyttää kuin määrättyjä papereita, joihin profiilit, eivät ole halpoja
-
Jaaha, sitä on ennekin käytetty musteruuttia (;Saltikov kirjoitti: Tukkeutuuko päät helposti?
Tässä ei ole ollut sitä ongelmaa (kopkop)
-
Lueskelin juttua asian tiimoilta.Epson käyttää kahta eri mustaa eri paperille? (onko käyttö hankalaa?) Adesso softarippillä (ei kai ole rippi vaan ajuri?) simuloida eri tekniikoita kuten sanomalehtipainatusta? Mistä ostit (hinta)? Miten toimii käytänössä?eskofot kirjoitti:Minulla Epsonin PHOTO R2400 Adesso softaripillä. Väriuskollisuus on hyvä, jälki hyvä muutenkin. Tällä kun demoaa asiakkaalle esim. logon tai lehden kannen, niin... jesss.Saltikov kirjoitti:Eli pitäisi löytää A3 / A3+ mustesuihkutulostin. Pääsääntöisesti painotöiden vedostukseen mutta valokuvienkin tulostus pitäsi luonnistua. Softa-RIP olisi plussaa.
Pikku miinuksia:
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Jos Epsoniin päädyt niin vinkiksi a) käyttiksen osana tulevat ajurit maanalaiseen kuumaan paikkaan, b) minä olen sitkeän kokeilun tuloksena saanut parasta jälkeä konvertoimalla tulostettavan kuvan näyttöprofiiliin (kalibroituun tietysti) "intent" metodina "Relative Colorimetric".
-
Adesso on nimenomaan RIP.Saltikov kirjoitti: Lueskelin juttua asian tiimoilta.Epson käyttää kahta eri mustaa eri paperille? (onko käyttö hankalaa?) Adesso softarippillä (ei kai ole rippi vaan ajuri?) simuloida eri tekniikoita kuten sanomalehtipainatusta? Mistä ostit (hinta)? Miten toimii käytänössä?
Ilman rippausta ei voi vaikuttaa väreihin niin että niiden gamut simuloisi kirjapaino CMYKiä. On ripistä muutenkin hyötyä, se säästää mustetta ja yksinkertaistaa tulostamista. Sehän näkyy tulostusvalikossa tavallisena possutulostimena, säädöt voi tehdä valmiiksi, ei mitään kymmenen kohdan klikkailua epsonajurien tapaan. Ja jälki *on* parempaa. Possuttumilla tulostimilla ei fontille uskollista typoa tulosteta.
http://www.macworld.com/2004/08/reviews ... teradesso/
Mukana tulee kolme mustaa, josta kaksi käytössä. RIP ohjailee niitä ongelmitta. Vaihtoehtoinen musta on superkiiltävä. Se on mulla yhä käyttämättä. Käytän semimatta-paperia, joka on hyvä kompromissi painotuotteita ajatellen, superglossista saattaisi olla vain haittaa.
-
Mitenkäs toi sanomalehti-hommelien simulointi?eskofot kirjoitti:Adesso on nimenomaan RIP. Ilman rippausta ei voi vaikuttaa väreihin niin että niiden gamut simuloisi kirjapaino CMYKiä.....Saltikov kirjoitti: Lueskelin juttua asian tiimoilta.Epson käyttää kahta eri mustaa eri paperille? (onko käyttö hankalaa?) Adesso softarippillä (ei kai ole rippi vaan ajuri?) simuloida eri tekniikoita kuten sanomalehtipainatusta? Mistä ostit (hinta)? Miten toimii käytänössä?
-
Mä olen vetänyt vain näillä perusasetuksilla kun Adessohan on ton sarjan halvin RIPpi sitä ei voi säätää, paitsi paperiprofiileilla. Näin muistaisin. Jos haluaa sellaisen joka simuloi eri ympäristöjä, niin ymmärtääkseni pitää ostaa kalliimpi ja tilata värihallintamies paikalle. Mutta minä halusin tällaisen jonka osaan itse asentaa ja se on sitte siinä.Saltikov kirjoitti:Mitenkäs toi sanomalehti-hommelien simulointi?
-
http://www.inkjetart.com/news/archive/IJN_07-27-06.html
Halvin hinta tuolle Canon ipf5000 on ollut 2512e ja HP taitaa pyöriä 600 (alv22) hujakoilla. Eli eivät paini ihan samassa luokassa mutta mutta...
EDIT: Mielenkiinto lisääntyy....
"I also tested the HP B9180 with a variety of third party papers, including Moab Entrada and Kayenta, Crane Silver Rag, and Hawk Mountain Peregrine Velvet. In all cases, I created custom profiles as well as using the closest match in the supplied profiles. Without exception, each of these papers worked fine with no puddling or smearing of ink."
http://www.photographyblog.com/reviews_ ... _b9180.php
-
Edullinen on. Mutta miksi suomi-tiedotteessa puhutaan koosta a3. Täytyyhän sen olla a3+.Saltikov kirjoitti:Dpreviewn printers-foorumilla pidetään kovaa meteliä HP:n uudesta B9180:stä. Siinä on pigmenttimusteet..... Vaikuttaa mielenkiintoiselta, ainakin hintansa puolesta.
http://h41131.www4.hp.com/fi/fi/pr/FIfi ... 74821.html
Kätevä tuo värisäiliönäyttö.
-
Otsikossa on ainakin A3+ maininta.eskofot kirjoitti:Edullinen on. Mutta miksi suomi-tiedotteessa puhutaan koosta a3. Täytyyhän sen olla a3+.Saltikov kirjoitti:Dpreviewn printers-foorumilla pidetään kovaa meteliä HP:n uudesta B9180:stä. Siinä on pigmenttimusteet..... Vaikuttaa mielenkiintoiselta, ainakin hintansa puolesta.
http://h41131.www4.hp.com/fi/fi/pr/FIfi ... 74821.html
-
HP Photosmart Pro 9180
Viesti Kirjoittaja jmlaakso »
Siis A3+, verkkotulostin, 8 väriä, pigmenttivärit, muun merkkiset paperit käy myös(profiileja jo mukana), loogisen näköinen Photoshop-plugi (kokoaa Photarin ja tulostimen ikkunat yhteen), itse vaidettavat järkevän hintaiset tulostuspäät, ym. ym.
Ilmoittelevat hinnaksi Suomessa reilut 600,- euroa (sis.alv)!? Olisin todella kiinnostunut kuulemaan kokemuksia, jos joku on tällaisen jo hankkinut. Taidan pikapuoliin tulla kertomaan niitä itse;)
-
Re: HP Photosmart Pro 9180
-
Arvon vielä IPF5000 ja HP:n välillä.... joo ei pitäis mutta kiirettä päätökselle ei ole. Toisaalta odottelen noiden pigmentti-värien ilmaantumista muihin HP:n tulostimiin. Tuo A2 kokona kiinostaa valokuvien puolesta. Täytyy odotta että saanko hankittua seinäpinta-alaa lisää kuvilleni.jmlaakso kirjoitti:Joko teit ratkaisuja tulostimen suhteen? Tämä HP 9180 kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Kävitkin jo varmaan lukemassa tämän hyvin positiivisen artikkelin:http://www.luminous-landscape.com/revie ... 9180.shtml
Siis A3+, verkkotulostin, 8 väriä, pigmenttivärit, muun merkkiset paperit käy myös(profiileja jo mukana), loogisen näköinen Photoshop-plugi (kokoaa Photarin ja tulostimen ikkunat yhteen), itse vaidettavat järkevän hintaiset tulostuspäät, ym. ym.
Ilmoittelevat hinnaksi Suomessa reilut 600,- euroa (sis.alv)!? Olisin todella kiinnostunut kuulemaan kokemuksia, jos joku on tällaisen jo hankkinut. Taidan pikapuoliin tulla kertomaan niitä itse;)
-
http://www.inkjetart.com/epson_3800_pro/index.html
Ja eilen se Tektronix sitten laukes. Täytyy varmaan ostaa pappilan hätävaraksi HP:n 3600N värilaser siksi aikaa kun saa selvyyden tuolla mustesuihkaririntamalla.
-
Onko tietoa hyvistä papereista? Ilfordin paprut tuntuu mielenkiintoilta (ja kalliilta).
-
Viesti Kirjoittaja peetee »
MacBook 2GHz core2duo | 2Gt |
iMac G5 20" | 2Gt |
iMac G4 15" | 512Mb |
iMac G4 17" | 1Gt |
www.studioartica.com
-
EFI DESIGNER 5.1 RIP näyttää olevan. Tilasin semmoisen, hinta 370 alv22. Suurin syy ripin hankintaan oli EYE-ONE PROOF profilointilaiteen paremmat cmyk-ominaisuudet jotka saa käyttöön RIP:n avulla.eskofot kirjoitti:Mahtaako tuohon olla RIPpiä?
-
Hankitko jo laitteen?jmlaakso kirjoitti:...HP 9180.... Olisin todella kiinnostunut kuulemaan kokemuksia, jos joku on tällaisen jo hankkinut. Taidan pikapuoliin tulla kertomaan niitä itse;)
-
Vielä ei laadusta kokemusta. Vielä pitää paperia tilata. Onko kellään ehdotuksia paperiksi? Valokuva pääasiassa tulostelen.
iMac G5 20" | 2Gt |
iMac G4 15" | 512Mb |
iMac G4 17" | 1Gt |
www.studioartica.com
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Mä käytän Epson 4000:ssa Luster Photo Paperia ja Smooth Fine Arttia. Molempia saa rullina. Kokemukset on hyviä.peetee kirjoitti:Nyt saapui minulle Epson pro 3800. Aika sopivan kokoinen verrattuna 4800:een.
Vielä ei laadusta kokemusta. Vielä pitää paperia tilata. Onko kellään ehdotuksia paperiksi? Valokuva pääasiassa tulostelen.
-
iMac G5 20" | 2Gt |
iMac G4 15" | 512Mb |
iMac G4 17" | 1Gt |
www.studioartica.com
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka