![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Toisaalta niitä virheitä on kyllä pajon kun noita lehtiä lueskelee.
Viesti Kirjoittaja Taateli »
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Tänään Hesarissa oli tavutettu työn-äköön (s. D3., vasen palsta). Hyvänen aika, eikö niillä kukaan ihminen katso palstoja lävitse. Juttu käsitteli juuri työnäköä.Taateli kirjoitti:Toisaalta niitä virheitä on kyllä pajon kun noita lehtiä lueskelee.
Viesti Kirjoittaja Macco »
Viesti Kirjoittaja eskofot »
3 golden rulesTaateli kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko muita jännittäjiä kuin minä? Panttaan viimeiseen asti ilmoituksen tai esitteen painoon laittamista kun jännittää niin paljon, että jos siihen joku virhe vaikka jääkin. SIltikin vaikka asiakas olisi hyväksynyt sen. .
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
4) Älä oikolue itse. Anna työ osaavalle!eskofot kirjoitti:3 golden rulesTaateli kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko muita jännittäjiä kuin minä? Panttaan viimeiseen asti ilmoituksen tai esitteen painoon laittamista kun jännittää niin paljon, että jos siihen joku virhe vaikka jääkin. SIltikin vaikka asiakas olisi hyväksynyt sen. .
1) korosta asiakkaalle että käsikirjoituksen saa luovuttaa vain kielihuollettua
2) pyydä aina puumerkki asiakkaalta vedokseen, älä ota korjauksia puhelimessa
3) Käytä taitto-ohjelmassa asiallista oikaisulukuohjelmaa
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Viesti Kirjoittaja eskofot »
...kielihuollettuna. Tietty.Saltikov kirjoitti: 4) Älä oikolue itse. Anna työ osaavalle!
1:nen jäi hieman aukinaiseksi? Onko panovirheitä tms?
On nähty näitä, siksi on tärkeää että nuo pelisäännöt tulevat ilmaistuksi heti alussa selkeästi. Onpa uusintapainatuksiakin yritetty maksattaa asiakkaan omin virheiden takia. Oikolukuohjelma on pelastanut tässäkin monen monta kertaa nahan. Asiakkaan nahan.barcoder kirjoitti:Aivan varmasti moni asiakas sälyttäisi mielellään vastuun myös kirjoitusvirheistä taittajalle. .
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Viesti Kirjoittaja tempe »
Niin no, lyöntivirheeksi sitä nykyään on tapana kutsua (vai harrastetaanko jossain vielä ladontaa, siis irrallisten palikoiden latomista vierekkäin?). Kirjoitusvirhe taas voi liittyä vain käsinkirjoitettuun tekstiin. Jos sen sijaan on kyse siitä, että kirjoittaja ei hallitse oikeaa kielellistä muotoa, voi puhua kielivirheestä.AppleFarmer kirjoitti: Asiasta kolmanteen. Minua ottaa päähän sana painovirhe. Eihän se mikään painovirhe ole. Painajahan painaa sen mitä hänelle tuodaan. Ladonta- tai kirjoitusvirhe se on.
Viesti Kirjoittaja bloof »
Viesti Kirjoittaja marc »
Nyt sattuu vatsaan... Joutui sixpäkki koville kun repeilin noille jutuille. Tuolta löytyy kyllä aikamoisia helmiä.bloof kirjoitti:Sattuuhan noita. Useimmat on varmaan nämä joskus nähnyt mutta laitanpa silti.
http://www.tilu.net/mainosmokat.txt
Viesti Kirjoittaja Glen »
Kyllä noita painovirheitäkin vielä sattuu. Olen nähnyt, kun neljä pms-värilevyä on kylmänrauhallisesti ajettyu cmykiksi ohjeista välittämättä. Asiakas reklamoi hetiAppleFarmer kirjoitti: Asiasta kolmanteen. Minua ottaa päähän sana painovirhe. Eihän se mikään painovirhe ole. Painajahan painaa sen mitä hänelle tuodaan. Ladonta- tai kirjoitusvirhe se on.
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”