Monenko MacBook (tai MB Pro) käynyt huollossa ja miksi?
-
Viesti Kirjoittaja kalju »
Huollossa vaihdettiin ainakin näppäimistö ja logiikka, eikä sen jälkeen ole ollut muita ongelmia kuin lämpötila-anturin sekoilu, se nimittäin jämähtää usein näyttämään jotain tiettyä lämpötilaa riippumatta laitteen todellisesta lämmöstä. Tämä korjaantuu yleensä laittamalla koneen koisimaan hetkeksi. Lämpötilat ovat kyllä huomattavasti alempana kuin ennen korjausta.
-
Viesti Kirjoittaja fiero »
http://eskelinen-haili-helenius.blogspo ... e-buy.html
Yksi petetty ostaja lisää...
-
Viesti Kirjoittaja LilJnni »
Itsellä on juuri sama onglma tässä macbookissa, täytynee laittaa heti maanantaina huoltoon

-iPod nano 2GB
-
-
Viesti Kirjoittaja macaslak »
http://www.appleinsider.com/article.php?id=2024
-
-
Viesti Kirjoittaja Fifi »
En minä ainakaan osta tuotteita sen perusteella, millaisia ne ovat ostohetkellä, vaan sen perusteella, miten minusta pidetään huolta ostamisen jälkeen. Minulla on näitä "ikuisen takuun" tuotteita, joissa takuu ihan oikeasti näyttää olevan ikuinen. Jos tuotteen valmistus on lopetettu, niin tilalle saa vastaavan. Eikä puhuta mistään muutamista euroista vaan sadoista tai jopa tuhansista euroista.
Huhuu Apple! Pistäkää niihin värkkeihin sen verran hintaa lisää, että palvelua saa myös ostamisen jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Siis tietokone? Enpä usko.Fifi kirjoitti:EMinulla on näitä "ikuisen takuun" tuotteita, joissa takuu ihan oikeasti näyttää olevan ikuinen. Jos tuotteen valmistus on lopetettu, niin tilalle saa vastaavan.
Leatherman? No pikemminkin.
Itse olen kyllä saanut uuden Airportin hajonneen tilalle, kaverin iBookin logiikkakortti meni laajennettuun takuuseen, oma PowerMac kävi huollossa takuun jälkeen (vikaa tosin ei saatu esiin). Minulla ei ole koskaan ollut Applen kanssa mitään vaikeuksia, mutta osaan a) kunnon puhelintavat b) sanat kuluttajaneuvoja ja odotettavissa oleva käyttöikä.
-
Ei nyt sentään. Kysymys on ollut mm. vaatteesta, joka hankautui rikki vuosien saatossa. Silti se meni takuuseen, vaikka mielestäni takuun pitäisi koskea virheitä eikä kulutusta.BugsBunny kirjoitti:Siis tietokone? Enpä usko.Fifi kirjoitti:EMinulla on näitä "ikuisen takuun" tuotteita, joissa takuu ihan oikeasti näyttää olevan ikuinen. Jos tuotteen valmistus on lopetettu, niin tilalle saa vastaavan.
Sepä siinä onkin, että olen itse hyvin arka ja liiankin kohtelias enkä osaa taistella oikeuksistani. Siksi ostan mielelläni tuotteita, joiden rikki mennessä ei kysellä ja epäillä vaan pahoitellaan syvästi ja korjataan tai korvataan tai vaihdetaan tuote.Minulla ei ole koskaan ollut Applen kanssa mitään vaikeuksia, mutta osaan a) kunnon puhelintavat b) sanat kuluttajaneuvoja ja odotettavissa oleva käyttöikä.
Kun lukee juttuja Applen käytännöistä, niin väistämättä syntyy sellainen kuva, että Apple ei anna oikeuksia vaan oikeudet on vaadittava. Minä taas pyrin ostamaan tuotteita, joiden mukana seuraa palvelu.
Paljonko yhden koneen hintaa olisi nostettava, että palvelusta voitaisiin tehdä asianmukaista? 50 euroa? Minä ainakin maksaisin tuon todella mielelläni, jos palvelu myös olisi kohteliasta, nopeaa ja toimivaa.
-
Siis olet nyt liikkeellä kuulopuheiden perusteella? Onko sinulla omia kokemuksia?Fifi kirjoitti:[väistämättä syntyy sellainen kuva, että Apple ei anna oikeuksia vaan oikeudet on vaadittava.
Jotta Apple tietäisi, että kone on rikki, sille pitää toki asiasta kertoa... ei se ole mitään vaatimista. Puhelin käteen vain, suosittelen. Asiallista palvelua olen saanut. Ei mielistelyä, vaan ihan asialinjalla.
-
Ei, vaan perustan käsitykseni lukemaani. Tältäkin foorumilta löytää runsain mitoin esimerkkejä.BugsBunny kirjoitti:Siis olet nyt liikkeellä kuulopuheiden perusteella? Onko sinulla omia kokemuksia?Fifi kirjoitti:[väistämättä syntyy sellainen kuva, että Apple ei anna oikeuksia vaan oikeudet on vaadittava.
Ilmeisesti nämä Macistit ovat suht varakasta väkeä, koska koneita ostellaan tuosta noin vain. Joku kahden tonnin iMac näyttää olevan joillekin kevyttä kauraa. No, minun pitää tulla sillä kahdella tonnilla toimeen jopa yli puoli vuotta. Elämä nyt vain on kohdellut niin. Suunta kohti parempaa on onneksi olemassa, mutta se on jo selvää, että tuloni tulevat aina olemaan suht pienet.
Kun pienituloinen ostaa kalliin koneen, niin hän ottaa suuren taloudellisen riskin. Tuota riskiä voi pienentää ostamalla tuotteita, joissa on kattava takuu ja palvelu ongelmatilanteissa.
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tietokoneen ostossa kuten monessa muussakin asiassa on kenties kyse priorisoinnista: jos haluaa hyvän koneen, jotkut ovat halukkaita maksamaan.
Fyffen hankinnasta jokainen saa vastata itse. Lain hyväksymät konstit ovat: työnteko, periminen, rikkaan puolison hankkiminen, rahapelit.
-
Ei se ole väärin. En minä ole siitä mitenkään katkera. Kerroin vain, että köyhän näkökulmasta tilanne näyttää erilaiselta kuin varakkaan. Jos tilille ilmaantuisi kasapäin rahaa, niin voisin ostaa vaikka kaikki Macin mallit, koska hajonnut kone ei kaataisi talouttani.BugsBunny kirjoitti:On se niin väärin, että joillakin on varaa ostaa koneita, vai?
-
-
Viesti Kirjoittaja jjnews »
Kone oli huollossa pari viikkoa ja siihen vaihdettiin se surullisen kuuluisa logiikka (emolevy). Nyt tuntuisi pelittävän erinomaisesti ( koneessa uusin firmis ja 10.4.7 ).fiero kirjoitti:Onko kenenkään kone tullut kuntoon huollossa? Jos tuli, niin mitä koneeseen vaihdettiin?
Ps. onko kenelläkän ongelmia toisen usb portin kanssa ( lähempänä näyttöä )??
Itselläni ei siinä pelitä hyvin ulkoinen kovo, vaan pätkii aina välillä sen jumiin...Toinen toimii moitteetta.
-
Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »
Huollon jälkeen noin 2 viikkoa kone toimi ongelmitta, sen jälkeen kaikki vanhat viat tuliva takaisin. Eli tavallaan tuli kuntoon huollossa, ainakin hetkeksi...fiero kirjoitti:Onko kenenkään kone tullut kuntoon huollossa? Jos tuli, niin mitä koneeseen vaihdettiin?
-
Miksi luulet, että Maceja hankkivat vain varakkaat? Höpö höpö. Köyhällä ei ole varaa ostaa Aceria.Fifi kirjoitti:Kerroin vain, että köyhän näkökulmasta tilanne näyttää erilaiselta kuin varakkaan.
Itse olen pienyrittäjä, ja ilman noita Macceja, jotka on totta totisesti maksettu verellä, hiellä ja selkänahalla, ei tähän taloon olisi tullut koskaan pennin latia. Väitän myös että olen saanut koneistani ihan maanalaisen paikan hyvän tehosuhteen irti uhraamatta aikaa koneen virittelyyn, service packien asenteluun, virustutkiin, spywaren poistoon jne jne.
-
Viesti Kirjoittaja Hucape »
Kokeilin sitä paperinpala-akun-ja-rungon-väliin -kikkaa ja se totesin sen toimivaksi. No, kone huoltoon kuitenkin, maanantaina lähti ja torstaina sain takaisin. Nyt nappi tuntuisi toimivan hyvin, joskin naksahdus on paljon vaimeampi vasemmasta laidasta painettaessa kuin muualta kohdin. Tämä on varmaan koneen ominaisuus siis.
-
Viesti Kirjoittaja lemantra »
-
Viesti Kirjoittaja vike »
Vika voi toki olla koneen sisälläkin mutta onhan johdot varmasti ehjät. Analogisignaaliahan (ei-optista) syötät stereoihin??lemantra kirjoitti:Mikä on homman nimi, kun macbookki on kiinni piuhalla stereoissa, ja välillä kuuluu paukahtelua stereoiden kaiuttimista? Onko joku muu kohdannut paukahtelua? Joskus paukahduksen jälkeen häviää äänet..
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Tavallaan tuon saa ostamalla applecaren, mikä maksaa about 250 euroa. Mulle applecare oli ihan uus juttu kun hyppäsin 2v sitten mac-maailmaan. En ole vieläkään semmoista hommannut, mutta kieltämättä kun tekee hintavertailuja muihin merkkeihin, kannattaisi tuo applecaren hinta lisätä macin hintaan, että päästään siihen 3v takuuaikaan, minkä yleensä saa ostaessaan pc-koneen, esim. dell. Ilmeisesti applella on laskettukin niin, että koneille tarjotaan vakiohintaan 1v takuu, koska ne todennäköisesti sen kestävät, mutta 3v aikaan pääsemiseksi pitää varmistella applecarella. Ja siltä myös vaikuttaa, että laatu on laskenut applella verrattuna johinkin vanhempiin koneisiin. Tosin nykytrendi on muutenkin kulutuselektroniikassa, että tehdään laitteet niin, että ne myös hajoavat jossain vaiheessa, että asiakas ostaa uuden, mikä on mielestäni todella syvältä. Oma koneeni on nyt 2v ikäinen eikä applecarea ole, tosin mitään ongelmiakaan ei ole ollut. Pitää koputtaa puuta, vai miten sitä sanotaan.Fifi kirjoitti:Huhuu Apple! Pistäkää niihin värkkeihin sen verran hintaa lisää, että palvelua saa myös ostamisen jälkeen.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Hucape »
Ei tarvi purkaa enempää.fiero kirjoitti:Hetkonen hetkonen. Eikös konetta pitänyt purkaa enemmän? Oisko sulla kuvaa laittaa tosta että mihin kohtaan oot lisännyt paperia...Hucape kirjoitti:
Kokeilin sitä paperinpala-akun-ja-rungon-väliin -kikkaa ja se totesin sen toimivaksi.
Googlella löytää paljon juttua, esimerkiksi: http://ibloggedthis.com/2006/06/29/an-o ... n-problem/
-
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka