BugsBunny kirjoitti:Ihmettelen kyllä, että joku ostaa Mac-läppärin ja nuijii siihen XP:n. Ja kun ongelmat jatkuvat, sitten myydään kone. Itse ottaisin kenties yhteyttä huoltoon. Applenko pitäisi tietää, että jollain suomalaisella heebolla on Hong Kongista ostettu kone ja KUTSUA se huoltoon?
1. Kyseessä oli ensitutustuminen Applen mainostamiin erityisen luotettaviin tuotteisiin. XP:n käyttäminen oli optiona. Jos et tiedä että Apple käyttää kyseistä luotettavuusaspektia mainonassaan, niin kannattaa vähän ottaa selvää asioista.
2. Ongelmia oli siis molemmilla puolilla koska vika on koneessa, ei käyttöjärjestelmässä. Jotkut ohjlemat toimivat OS puolella, toiset XP:n puolella. Useita ohjelmia ei tehdä vielä tänä päivänäkään OS sopiviksi. Esimerkkinä vaikka Paint Shop Pro joka on huomattavasti nopeampi ja kevyempi kuin Photari. (Riittävä ohjelma nettituotantoon.) Tarkoituksena oli siis saada "best of the both worlds".
3. Kone lähtee välittömästi huoltoon kunhan vika ensin selviää. Joudun tekemään tärkeitä asioita koneella. Ei ole varaa siihen että duunit katoaa sammuilemisen takia. Applelakaan ei kukaan tunnu tietävän missä vika on. Joten tässä vaiheessa odotellaan recall kutsua ja sitä että saadaan täysi varmuus siitä että kone tulee kuntoon kertalaakista. Jatkuva huoltokierre on kaikkein kuluttavinta. Kokemusta autopuolelta on kertynyt. Yksikin tärkeä duuninmenetys on liikaa.
4. Yhteys Hong Kongin puolella olevaan huoltoon on otettu jo monta päivää sitten. Kone on siis vielä honkkarssa ja menee huoltoon kun vika ensin selviää valmistajan taholta. Suomen huoltoon konetta ei koskaan tuoda. Eikä myöskään odoteta että joku sen tulee kotoa taksilla hakemasta niin kuin esim. Fujitsulla on joskus ollut tapana.
5. Mac on hieno laite jossa on todella paljon hienoja yksityiskohtia. Jos kuitenkin tuotekehittelyssä ryssitään näin pahasti että myyntiin pääsee näinkin paljon viallisia tuotteita ja mitään recall kutsua ei tule ajoissa, niin se antaa kyllä todella pahan maun ensimmäistä kertaa tuotetta kokeilevalle loppukuluttajalle. Ei voida missään tapauksessa lähteä siitä että tuotekehittely jätetään asiakkaiden harteille. Joten nämä puolustelut Intel prosessoreista ja niiden lastentaudeista on ihan täyttä puuta heinää. Se ei ole kuluttajan tehtävä suorittaa beta testausta, vaan valmistajan.
6. Väite siitä että yksi kone olisi viallinen on myös ihan täyttä puuta heinää. Tällä kertaa homma leviää applen naamalle ja pahasti. Vaikka Aplle on tietyllä tavalla niche merkki jota myydään huomattavasti vähemmän kuin windows koneita, niin tätä uutta MacBookia on myyty jo ihan sumeesti halvan hinnan takia. Ja jos katselee noita nettipalstoja niin ongelma on levinnyt todella räjähdymäisesti parin viimeisen päivän aikana. Ja se mitä netissä näkyy on pelkkä jäävuoren huiipu. Saattaa olla että tästä tulee vielä tuon taannoisen akkuviallisuuden kanssa yhtä laaja ongelma.