Eli.
Kuulema OSX:ssä on sellainen "bugi" että jos kovalevy täyttyy, niin koko kovalevy
(i.e.boot disc) lakkaa toimimasta.
itselleni kävi ma yönä seuraavasti. olin capturoimassa firewirellä kamerasta videota iMovie:siin ja kovalevy täyttyi. OSX (panther) bugitti täysin. koetin käyttää virtoja pois, mutta kone (iBook G4) ei enää löytänyt systeemiä miltä bootata. olen yrittänyt kaikkia mitä Apple Care sivuilta löytyy, mutta edelleenkään kovaley ei suostu toimimaan.
tässsä lista kaikista keinoista joita olen yrittänyt:
-Install disc, Erase disc, partition sun muut...
-restart NVRAM
-Power Management Unit
-Restart In Single User Mode
-Startup Disc mode (option key alas 5 sek. kun starttaa)
ONgelma on kuulema suht. yleinen OSX:ssä. onko kenelläkään kokemusta asian selvittämisestä?
kovo täynnä, systeemi rikki...
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
kovo täynnä, systeemi rikki...
Viesti Kirjoittaja Bixhop »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: kovo täynnä, systeemi rikki...
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
>-Install disc, Erase disc, partition sun muut..
Nyt varmaan käsitin väärin. Oletko tosiaan formatoinut levyn??? Tämähän ei siis ole Windows...! Ja jos olet asentanut systeemin tyhjälle levylle eikä se siltikään toimi millään, sitten en ymmärrä mitään, mutta luulen että et sentään näin ole tehnyt.
"Ongelma" pitäisi olla helppo ratkaista jos on yhtään varautunut mihinkään. Mulle kävi Jaguarin aikaan joskus näin. Pitää vain olla toinen systeemi jossakin, toisella osiolla, levyllä tai CD:llä. Jälkimmäisen teko onnistuu sopivilla softilla, ja esim. Bittorrentilla on saanut "valmista" Mac Repair CD:tä kuin myös Mac Repair Driveä (illegal stuff, mutta hätä ei lue jne.).
Koska sulla näköjään on muutenkin huutavaa levytilan tarvetta, osta kaupasta FireWire-levy, asenna sille systeemi, käynnistä kone FW-levyltä ja heitä muutama giga roinaa pois alkuperäislevyltäsi. Tämän jälkeen... älä Helvetissä enää aja sitä ihan täyteen, muuvit toiselle levylle!
Nyt varmaan käsitin väärin. Oletko tosiaan formatoinut levyn??? Tämähän ei siis ole Windows...! Ja jos olet asentanut systeemin tyhjälle levylle eikä se siltikään toimi millään, sitten en ymmärrä mitään, mutta luulen että et sentään näin ole tehnyt.
"Ongelma" pitäisi olla helppo ratkaista jos on yhtään varautunut mihinkään. Mulle kävi Jaguarin aikaan joskus näin. Pitää vain olla toinen systeemi jossakin, toisella osiolla, levyllä tai CD:llä. Jälkimmäisen teko onnistuu sopivilla softilla, ja esim. Bittorrentilla on saanut "valmista" Mac Repair CD:tä kuin myös Mac Repair Driveä (illegal stuff, mutta hätä ei lue jne.).
Koska sulla näköjään on muutenkin huutavaa levytilan tarvetta, osta kaupasta FireWire-levy, asenna sille systeemi, käynnistä kone FW-levyltä ja heitä muutama giga roinaa pois alkuperäislevyltäsi. Tämän jälkeen... älä Helvetissä enää aja sitä ihan täyteen, muuvit toiselle levylle!
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Bixhop »
170GB (joista 80 GB LaCie FW-HD:tä )on milestäni ihan riittävästi musiikin tekoon. Tällä kertaa käytin siis iMoviesia ensimmäistä kertaa videoeditoinnin vaatimuksista tietämättömänä kovalevylla oli n. 12-15GB tilaa joka vilahti täyteen aika äkkiä. En taida lähteä enää tuolle capturointi linjalle. joku muu saa tehdä ne hommat. Kiitos rohkaisusta. itseasiassa tyhjensin LaCielta tänään 30GB sampleja plus projekteja ja installoin OSX sinne. Nyt Pantteri toimii Firewiren kauttaa ja Toshiban HDkin näyttää löytyvän tuolta Discwarriorilla.
Ehkä mun Lauantai-illan Festari keikka etelässä vielä onnistuu tällä koneella.
Ehkä mun Lauantai-illan Festari keikka etelässä vielä onnistuu tällä koneella.

-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Kovalevytilaa ei koskaan ole riittävästi... vielä viime syksynä luulin, että 500GB riittää, mutta piti äskettäin ostaa kolmas 250 giganen.170GB (joista 80 GB LaCie FW-HD:tä )on milestäni ihan riittävästi musiikin tekoon.

Itsekin olen etelässä, siis Suomessa, festareilla... katsomon puolella tosin ja vaan perjantaina...Ehkä mun Lauantai-illan Festari keikka etelässä vielä onnistuu tällä koneella.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka