MacBookin lastentaudit
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Donza »
Samasta kohtaa alkoi itelläkin tummuminen. Ei oo helppoa MacBookin omistajalla. Olen vakavasti alkannut harkitsemaan iBookkiin vaihtoavike kirjoitti:Apuaa!!! eikun tummumista havaittavissa etureunassa tuossa missä oikee käsi lepää, en oo kyllä likasilla käsilläkään konetta käytelly. Vai voisko se olla likaa, uskaltaisko tuota jollain puhdistaa ettei sula läpi??

-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Pettyisit iBookin hitauteen.Donza kirjoitti:Samasta kohtaa alkoi itelläkin tummuminen. Ei oo helppoa MacBookin omistajalla. Olen vakavasti alkannut harkitsemaan iBookkiin vaihtoavike kirjoitti:Apuaa!!! eikun tummumista havaittavissa etureunassa tuossa missä oikee käsi lepää, en oo kyllä likasilla käsilläkään konetta käytelly. Vai voisko se olla likaa, uskaltaisko tuota jollain puhdistaa ettei sula läpi??
-
Viesti Kirjoittaja Jobless »
No on tuo iBook kuitenkin monta kertaa nopeampi kuin lastentaudeista kärsivä esikoinen, varsinkin jos kuukahtaa tyystiinJezze kirjoitti:Pettyisit iBookin hitauteen.Donza kirjoitti:Samasta kohtaa alkoi itelläkin tummuminen. Ei oo helppoa MacBookin omistajalla. Olen vakavasti alkannut harkitsemaan iBookkiin vaihtoavike kirjoitti:Apuaa!!! eikun tummumista havaittavissa etureunassa tuossa missä oikee käsi lepää, en oo kyllä likasilla käsilläkään konetta käytelly. Vai voisko se olla likaa, uskaltaisko tuota jollain puhdistaa ettei sula läpi??

-
-
Viesti Kirjoittaja Loopy »
Vaihda vaikka mun kanssa päikseen.Donza kirjoitti:Samasta kohtaa alkoi itelläkin tummuminen. Ei oo helppoa MacBookin omistajalla. Olen vakavasti alkannut harkitsemaan iBookkiin vaihtoavike kirjoitti:Apuaa!!! eikun tummumista havaittavissa etureunassa tuossa missä oikee käsi lepää, en oo kyllä likasilla käsilläkään konetta käytelly. Vai voisko se olla likaa, uskaltaisko tuota jollain puhdistaa ettei sula läpi??
Saat valmiiksi käsien alta tummuneen 12" yksilön.
Onhan tää ehkä hitaampi, mut on sentään lastentaudit kärsitty aikapäiviä sitten. 1,33GHz, viimeisin revisio.
-
-
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Riippuu varmaan siitä, kauanko kone on sinulla ollut. Jos kyse on useamman kuukauden jälkeen tulleesta värjäymästä, voi olla hankalempaa... Toivottavasti olet muistanut pestä kännysi.ompputetteri kirjoitti:mulla on alkanu värjäytyä tuo etureuna paikoista joilla pidän käsiä.. meneekö huollossa läpi vai pitääkö tyytyä värjäymiin?
Ja wanhaa kunnon puhdistamistakin kannattaa kokeilla. Ei tuollainen semivalkoinen pinta ole tarkoitettukaan pysymään puhtaana ikuisesti.
-
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
ostettu kesäkuun viimesenä päivänä, on kylläkin kätöset ollu aina suht puhtaat.. noh antaa olla ei kehtaa ruveta tappelee minkää huollon kanssa, tietenki vois laittaa systemaan viestiä että miten he hoitaa asian, kun sieltä oon koneen ostanutkiMonte-Cristo kirjoitti:Riippuu varmaan siitä, kauanko kone on sinulla ollut. Jos kyse on useamman kuukauden jälkeen tulleesta värjäymästä, voi olla hankalempaa... Toivottavasti olet muistanut pestä kännysi.ompputetteri kirjoitti:mulla on alkanu värjäytyä tuo etureuna paikoista joilla pidän käsiä.. meneekö huollossa läpi vai pitääkö tyytyä värjäymiin?
Ja wanhaa kunnon puhdistamistakin kannattaa kokeilla. Ei tuollainen semivalkoinen pinta ole tarkoitettukaan pysymään puhtaana ikuisesti.
-
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Kannattaa ehkä silti kokeilla. Voi mennä läpi, jos värjäytyminen on sellaista vialle tyypillistä (keltaista, pinkkiä ja mitä niitä oli).ompputetteri kirjoitti:ostettu kesäkuun viimesenä päivänä, on kylläkin kätöset ollu aina suht puhtaat.. noh antaa olla ei kehtaa ruveta tappelee minkää huollon kanssa, tietenki vois laittaa systemaan viestiä että miten he hoitaa asian, kun sieltä oon koneen ostanutki
-
-
Viesti Kirjoittaja Enjoy The Silence »
Mie tilasin kans koneen kesäkuussa, mut eka meni vaihtoon ku siin oli superdrive paskana eli tää on jo ollu 3 kuukautta mulla...
Periiks ne nyt jonkuu maksun jos rupeen soittelemaan jonnekkii AppleCare-huoltoon, ku se 90 päivää on menny jo umpeen..??
Mitä mä teen?!? rupee hajottaa..
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)

-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Ota yhteys kuluttaja-asiamieheen jos ei muu auta. Tuollaisessa kellastumassa lienee kyse selkeästä valmistusvirheestä (materiaali väärä tai tarkoitukseen sopimaton) normaalin ja mahdollisesti takuunalaisen kuluman sijaan jolloin valmistajan velvollisuus virheen korjaamiseen ulottuu myös ns. "takuuajan" ulkopuolelle.Enjoy The Silence kirjoitti:Huomasin tossa just, et meikäl on kans alkanu kellastumaan toi etureuna samoin ku toi trackpadin nappi. Voiko sitä ite putsata jollaa vai pitääkö ruveta ottamaan yhteyttä jonnekkii..
Mie tilasin kans koneen kesäkuussa, mut eka meni vaihtoon ku siin oli superdrive kakka eli tää on jo ollu 3 kuukautta mulla...
Periiks ne nyt jonkuu maksun jos rupeen soittelemaan jonnekkii AppleCare-huoltoon, ku se 90 päivää on menny jo umpeen..??
Mitä mä teen?!? rupee hajottaa..
Ohessa tinyurlin läpivedetty linkki kuluttajaviraston toimintaohjeistukseen virhetilanteiden varalle. Toivottavasti toimii:
http://tinyurl.com/e7dkp
-
Viesti Kirjoittaja Enjoy The Silence »
vähänks mä oon uuno
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)

-
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
-
laitoin systemaan äsken postia ja mainitsin siinä myös kohtuuttomasta lämmöstä.. jospa ne tekisivät jotakin asian eteenMonte-Cristo kirjoitti:Kannattaa ehkä silti kokeilla. Voi mennä läpi, jos värjäytyminen on sellaista vialle tyypillistä (keltaista, pinkkiä ja mitä niitä oli).ompputetteri kirjoitti:ostettu kesäkuun viimesenä päivänä, on kylläkin kätöset ollu aina suht puhtaat.. noh antaa olla ei kehtaa ruveta tappelee minkää huollon kanssa, tietenki vois laittaa systemaan viestiä että miten he hoitaa asian, kun sieltä oon koneen ostanutki
-
-
vaistasivat sieltä että pitäisi otta applen omaan huoltoon yhteyttä, sanoivat kuitenkin että konee vaatii huoltotoimenpiteitä, eli menee huoltoonompputetteri kirjoitti:laitoin systemaan äsken postia ja mainitsin siinä myös kohtuuttomasta lämmöstä.. jospa ne tekisivät jotakin asian eteenMonte-Cristo kirjoitti:Kannattaa ehkä silti kokeilla. Voi mennä läpi, jos värjäytyminen on sellaista vialle tyypillistä (keltaista, pinkkiä ja mitä niitä oli).ompputetteri kirjoitti:ostettu kesäkuun viimesenä päivänä, on kylläkin kätöset ollu aina suht puhtaat.. noh antaa olla ei kehtaa ruveta tappelee minkää huollon kanssa, tietenki vois laittaa systemaan viestiä että miten he hoitaa asian, kun sieltä oon koneen ostanutki

-
Viesti Kirjoittaja ssulti »
Kuulostaa joko erittäin kylmähermoiselta Bookilta, tai sitten on samaa efektiä kuin minulla MacBook 2Ghz:ssä: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=82134. Eli jos "sysctl -a | grep machdep.cpu.brand_string" komento antaa rivin jossa on teksti "1500" eikä "T2500" niin tuo lämpötieto on yhtä tyhjän kanssa - se ei päivity kuin hetken buutin ja "uneen ja hereille"-tempun jälkeen. Intellin tunnustama vika tuossa Core Duo piirissä. Vaimolla saman ikäinen musta MacBook ja siinä toimii lämpösensorit mainiosti, mutta tyyppinä onkin T2500.MiniMe kirjoitti:Hmm... monilla on ollut hurjia lämpöjä suorittimissa, mutta minulla lämmöt näyttäs pysyvän aika tasaisesti 34 asteen paikkeilla (Firefox, Terminal, Bittorrent, Skype, iTunes päällä). Jos lykkää Photaria tai Aperturea käyntiiin, niin tuulettimet alkaa huutaa samantien kuin viimeistä päivää. Tosin... lämmötkän ei nouse kovin paljoa.
Miettinyt tässä, josko veisi koneen huoltoon ja pyytäisi laittamaan uudemman emon & seepun.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
No niinpä tietenkin... ihmettelinkin, että miksi lämmöt pysyvät niin samana koko ajan.ssulti kirjoitti:Kuulostaa joko erittäin kylmähermoiselta Bookilta, tai sitten on samaa efektiä kuin minulla MacBook 2Ghz:ssä: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=82134. Eli jos "sysctl -a | grep machdep.cpu.brand_string" komento antaa rivin jossa on teksti "1500" eikä "T2500" niin tuo lämpötieto on yhtä tyhjän kanssa - se ei päivity kuin hetken buutin ja "uneen ja hereille"-tempun jälkeen. Intellin tunnustama vika tuossa Core Duo piirissä. Vaimolla saman ikäinen musta MacBook ja siinä toimii lämpösensorit mainiosti, mutta tyyppinä onkin T2500.
Miettinyt tässä, josko veisi koneen huoltoon ja pyytäisi laittamaan uudemman emon & seepun.
-
Otan yhteyttä huoltoon asian tiimoilta ja selvittelen, että mikä on homman nimi ja että onko tunnettu (tai takuuvaihtoon oikeuttava) vika/ominaisuus. Ilmeisen yleinen feature kuitenkin tämä lämpösensorien pimeneminen.MiniMe kirjoitti:No niinpä tietenkin... ihmettelinkin, että miksi lämmöt pysyvät niin samana koko ajan.ssulti kirjoitti:Kuulostaa joko erittäin kylmähermoiselta Bookilta, tai sitten on samaa efektiä kuin minulla MacBook 2Ghz:ssä: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=82134. Eli jos "sysctl -a | grep machdep.cpu.brand_string" komento antaa rivin jossa on teksti "1500" eikä "T2500" niin tuo lämpötieto on yhtä tyhjän kanssa - se ei päivity kuin hetken buutin ja "uneen ja hereille"-tempun jälkeen. Intellin tunnustama vika tuossa Core Duo piirissä. Vaimolla saman ikäinen musta MacBook ja siinä toimii lämpösensorit mainiosti, mutta tyyppinä onkin T2500.
-
Viesti Kirjoittaja vlankiniemi »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Ja tää on taas tätä tuuriani, juuri kun kasailin konetta (backupit) ja ajattelin raahata sen huollon ihmeteltäväksi - niin eiköhän tämä nyt alkanut toimimaan, eli tuottaa moitteettomasti jo kolmatta päivää unien ja pidempienkin ajojen aikana lämpösensoritietoa.ssulti kirjoitti:Otan yhteyttä huoltoon asian tiimoilta ja selvittelen, että mikä on homman nimi ja että onko tunnettu (tai takuuvaihtoon oikeuttava) vika/ominaisuus. Ilmeisen yleinen feature kuitenkin tämä lämpösensorien pimeneminen.MiniMe kirjoitti:No niinpä tietenkin... ihmettelinkin, että miksi lämmöt pysyvät niin samana koko ajan.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
10.4.8 update + n+1 buuttia ja yksi kernel panic = toimivat sensorit

Prossan 1500 on yhä siellä, mutta se on enää kosmeettista se, kun tuntuu tuuletukset ja lämmöt näkyvän oikein.
Se banaanifarmarin ura hula-hula-saarella kiehtoo kummasti näiden koneiden takia

Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka