Ja tähän tarkoitukseen tilasin Macbookin, 2GHz, joka toivottavasti tuleekin ASAP!
Ohjeistusta musanvääntösoftan suhteen otan nyt mielelläni vastaan.
Oon tehnyt musaa varsin paljo siis hardissämplereillä ja -synilla, joita olen soitellut Cubase 5:lla, joten siis sekvensserit ja samplerit on sinällään varsin tuttuja, joten mitään kovin perustavan laatuista luentoa konemusasta en tarvitse :-)
Logicci ilmeisesti on se yleisin valinta Mac-käyttäjälle, vai onko Cubase samalla viivalla?
(Mutta ei ainakaa aleta tekeen mitään Logic/Cubase-kädenvääntöä, okei? )
Mutta kumpaanhan kannattais suuntautua - onko niissä miten radikaaleja eroja?
Cubaseakin tunnen vain sen hardismidinsoittelun verran - ja Macbookilla aion siis keskittyä VAIN softamusailuun.
Ja sitte kaikki ilmaiset, hyvät plugarit yms kiinnostaa - pitäis tietää et mitä alkaa metskaamaan.
Ja sitte jos jollai olis, *köh köh*, tietoa "try before you buy" -versioista kyseisistä (sekvensseri- yms) softista, niin niitähän lainaisin mielelläni...
Kyllähän minä mielelläni kaiken ostan ihan oikeasti, koska ansaitsen musiikillani kuitenkin rahaa - kun vaan satais taas vähä lisää rahaa taivaalta niin pistäs softaostokset rullaamaan. Mutta näin aluksi joutuu vähä aikaa turvautuun torrenttien/lainasoftien antiin.
Valaiskaapa siis, kiitos
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
(Ja jos ketään kiinnostaa aikaisemmat tekeleet, niin osoitteesta http://www.fanusamurai.com löytyy tähänasti julkaistua tuotantoa audioineen yms.
Ja moro vaan, olen uusi tällä boardilla, mutta varmaan tulee juteltua enempikin kunhan kone saapuu!)